3.06.2020 Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW - Przedszkole Miejskie nr 1 Bajkowy Świat w Czarnkowie WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

3.06.2020 Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW

3.06.2020 Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW

 

Temat dnia: Z WIZYTÄ„ U MOICH RÓWIEÅšNIKÓW

 

 

 

„Kto to jest?” – zabawa polisensoryczna. Dziecko zawiÄ…zuje oczy. Ma ono za zadanie rozpoznać swoich domowników jedynie zmysÅ‚em dotyku. W tym celu dotyka ich wÅ‚osów, twarzy, ubrania. Po skoÅ„czonej zabawie odpowiada na pytania: 

  • W jaki sposób rozpoznaliÅ›cie osoby mieszkajÄ…ce w waszym domu?
  • SkÄ…d wiedzieliÅ›cie, kogo dotykacie? 
  • Co by byÅ‚o, gdyby wszyscy mieli takie same oczy, nosy, wÅ‚osy? 
  • Czy chcielibyÅ›cie żyć w Å›wiecie takich samych ludzi? 
  • Czy ludzie w innych krajach wyglÄ…dajÄ… tak samo jak ludzie w Polsce? 
  • Czym siÄ™ różniÄ…? 

 

 

,,Kolorowy pociÄ…g” – poproÅ› rodzica o przeczytanie wiersza S. Daraszkiewicza. 

,,Kolorowy pociÄ…g” - S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorÄ…giewkach, kolorowych kwiatach.

A w pociÄ…gu olbrzymia gromada,

i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.

Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,

lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,

daję wam w podarku dwa duże kokosy,

a może nie wiecie, co to znaczy kokos?

To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie czoło chylę,

mam dla was figi i daktyle.

Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,

kto ma odwagÄ™, niech wsiÄ…dzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

i pałeczkami jem ryż z miseczki.

Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,

a mój podarek – chiÅ„ska herbata.

Na zielonym stepie stado woÅ‚ów pasam,

Å‚apiÄ™ dzikie konie za pomocÄ… lassa.

Lasso to jest długa, bardzo długa lina,

a moja ojczyzna zwie siÄ™ Argentyna.

Francja jest złota i zielona,

Francja ma słodkie winogrona.

Rodacy moi z tego słyną,

że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorÄ…giewkach, w kolorowych kwiatach.

Kolorowy pociąg wesoła muzyka,

a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.

Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.

Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,

a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczÄ…ce treÅ›ci wiersza: 

  • Jakiej narodowoÅ›ci dzieci wsiadaÅ‚y kolejno do pociÄ…gu? 
  • Jak nazywajÄ… siÄ™ kraje, z których pochodziÅ‚y? 
  • Czy pamiÄ™tacie, w jakiej kolejnoÅ›ci wsiadaÅ‚y dzieci? 
  • Kto pierwszy wsiadÅ‚ do pociÄ…gu? 
  • Kto wsiadÅ‚ ostatni? 
  • Jak myÅ›licie, kto przyjechaÅ‚ na wielbÅ‚Ä…dzie? 
  • Kto je ryż paÅ‚eczkami? 
  • Jak siÄ™ jeszcze przedstawiÅ‚o chiÅ„skie dziecko? 
  • Jak spÄ™dza dzieÅ„ dziecko w Argentynie? 
  • Z czego sÅ‚ynie Francja? 
  • Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wyglÄ…da, co lubi robić, co lubi jeść?
  • Czy wszystkie dzieci w Polsce sÄ… takie same? 
  • Czy w rzeczywistoÅ›ci dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglÄ…dajÄ… i siÄ™ zachowujÄ…? 

Zwróć uwagÄ™ na to, że dzieci w wierszu sÄ… przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistoÅ›ci niezależnie od regionu Å›wiata, który zamieszkujÄ…, mogÄ… różnie wyglÄ…dać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na Å›wiecie Å‚Ä…czy chęć zabawy, miÅ‚ość do opiekunów.

 

„Kraje i ich mieszkaÅ„cy”– zabawa jÄ™zykowa. Wytnij wyrazy znajdujÄ…ce siÄ™ w zakÅ‚adce, nazwy krajów i ich mieszkaÅ„ców. A nastÄ™pnie dzieci dobierajÄ… napisy pasujÄ…ce do siebie, np. Polska – Polak, Anglia – Anglik, Francja – Francuz, Turcja – Turek. Porozmawiaj z rodzicami  o tym, jakie sÄ… różnice w znaczeniu tych pojęć. UÅ‚óż z liter  Alfabetu wyrazy Polka i Polak.



,,Kolorowe dzieci” – wysÅ‚uchanie piosenki Majki Jeżowskiej https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4&t=35s

,,Kolorowe dzieci” - muz. Majka Jeżowska, sÅ‚. Jerzy Bielunas

Gdyby, gdyby moja mama

Pochodziła z wysp Bahama,

To od stóp po czubek gÅ‚owy

Byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,

Na wycieczki jeździć słoniem

I w Australii mieć tatusia,

I z tatusiem łapać strusie.

Ref.: Nie patrz na to w jakim kraju,

Jaki kolor dzieci majÄ…

I jak piszÄ… na tablicy,

To naprawdÄ™ siÄ™ nie liczy!

Przecież wszędzie każda mama,

Każdy tata chce to samo,

Żeby dziś na całym świecie

Mogły żyć szczęśliwie dzieci!

Mogłam małą być Japonką,

Co ubiera siÄ™ w kimonko

Lub w Pekinie z rodzicami

Ryż zajadać pałeczkami.

Od kołyski żyć w Tunisie,

Po arabsku mówić dzisiaj

Lub do szkoły biec w Mombasie,

Tam gdzie palmy rosnÄ… w klasie.

Ref.: Nie patrz na to…

Los to sprawił lub przypadek,

Że Hindusem nie był dziadek,

Tata nie był Indianinem

I nie w Peru mam rodzinÄ™.

Ref.: Nie patrz na to…



Praca z KP4.31a odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet.

 

Praca z KP4.31bodnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjÄ™ciach, rysowanie symboli.

Data dodania: 2020-06-02 22:39:49
Data edycji: 2020-06-02 22:46:35
Ilość wyświetleń: 327
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej