Temat dnia: ŁADNE ZAPACHY I BRZYDKIE ZAPACHY
Cel główny:
− rozwijanie sprawności fizycznej.
1. Ćwiczenia gimnastyczne:
2. ,,Cicho – głośno” - zabawa muzyczno-ruchowa. Rodzic cichutko klaszcze w dłonie, a dzieci maszerują z woreczkami (małą książeczką) położonymi na głowach. Przy głośnym klaskaniu rodzica maszerują i uderzają rękami w woreczki (książeczkę) leżące na dłoni.
3. Praca z obrazkiem. (Załącznik nr 4) Dzieci odpowiadają na poniższe pytania:
4. ,,Karuzela” - zabawa (melodia popularna). Dzieci stoją i wykonują poniższe ćwiczenia.
Chłopcy, dziewczęta wystawiają do przodu raz jedną nogę, raz drugą,
dalej spieszmy się.
Karuzela czeka,
wzywa nas z daleka.
Starsi już poszli, podnoszą ręce do góry,
a młodsi jeszcze nie. wykonują przysiad,
Hej, hopsa sa! podskakują obunóż w miejscu,
Jak ona szybko mknie.
Hej, dalej, dalej, do zabawy poruszają się w prawą stronę,
spieszmy się. (bis) podczas powtórzenia zabawy obracają się w lewą stronę.
4. Ćwiczenie w rozpoznawaniu zapachów. Nakrętki od słoików, waciki nasączone charakterystycznym zapachem. Rodzic umieszcza waciki kosmetyczne w nakrętkach od słoików. Nasącza je parami tą samą substancją, o charakterystycznym zapachu. Zadaniem dziecka jest wskazać pary nakrętek z wacikami, które są nasączone taką samą substancją. Dziecko wącha kolejne próbki, wskazuje te, które mają ten sam zapach. Propozycje substancji: perfumy, cukier waniliowy rozpuszczony w wodzie, ocet, rozgnieciony czosnek, męska woda po goleniu itp.
5. ,,Kształty” - wycinanie prostych kształtów. (Załącznik nr 5) Dziecko wycinają kształty po śladzie, można je później pokolorować lub pomalować.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13