WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

30.10.2020 ,,ŁADNE ZAPACHY I BRZYDKIE ZAPACHY

 

Temat dnia: ŁADNE ZAPACHY I BRZYDKIE ZAPACHY

 

Cel główny:

− rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

 

 

 

 

 

1. Ćwiczenia gimnastyczne:

  • Skoki przez drabinkę - wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków. 
  • ,,Sznurek parzy, sznurek to ścieżka’’ - połóż na podłodze sznurek. Wymyśl różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem np.: chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem; przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem; przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę. 
  • ,,Utrzymaj kijek w pionie” - ustaw kijek/patyk pionowo na dłoni. Puść go i poruszając ręką, na której kijek stoi, postaraj się uchronić go przed upadkiem. Uwaga! Lepiej do zabawy nadaje się prosty patyk/kijek o dość dużej długości – im krótszy, tym trudniej go utrzymać w pionie.

 

2. ,,Cicho – głośno” - zabawa muzyczno-ruchowa. Rodzic cichutko klaszcze w dłonie, a dzieci maszerują z woreczkami (małą książeczką) położonymi na głowach. Przy głośnym klaskaniu rodzica maszerują i uderzają rękami w woreczki (książeczkę) leżące na dłoni.

 

3. Praca z obrazkiem. (Załącznik nr 4) Dzieci odpowiadają na poniższe pytania:

  • Czym dziewczynka wącha kwiatek? 
  • Czym chłopiec ogląda biedronkę? 
  • Czym chłopiec słucha muzyki? 
  • Czym chłopiec dotyka owce?

 

4. ,,Karuzela” - zabawa (melodia popularna). Dzieci stoją i wykonują poniższe ćwiczenia.

Chłopcy, dziewczęta            wystawiają do przodu raz jedną nogę, raz drugą,

dalej spieszmy się.

Karuzela czeka,

wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli,                   podnoszą ręce do góry,

a młodsi jeszcze nie.          wykonują przysiad,

Hej, hopsa sa!                      podskakują obunóż w miejscu,

Jak ona szybko mknie.

Hej, dalej, dalej,                   do zabawy poruszają się w prawą stronę,

spieszmy się. (bis)              podczas powtórzenia zabawy obracają się w lewą stronę.

 

 

4. Ćwiczenie w rozpoznawaniu zapachów. Nakrętki od słoików, waciki nasączone charakterystycznym zapachem. Rodzic umieszcza waciki kosmetyczne w nakrętkach od słoików. Nasącza je parami tą samą substancją, o charakterystycznym zapachu. Zadaniem dziecka jest wskazać pary nakrętek z wacikami, które są nasączone taką samą substancją. Dziecko wącha kolejne próbki, wskazuje te, które mają ten sam zapach. Propozycje substancji: perfumy, cukier waniliowy rozpuszczony w wodzie, ocet, rozgnieciony czosnek, męska woda po goleniu itp.

 

 

5. ,,Kształty” - wycinanie prostych kształtów. (Załącznik nr 5) Dziecko wycinają kształty po śladzie, można je później pokolorować lub pomalować.

 

Data dodania: 2020-10-27 22:53:25
Data edycji: 2022-01-04 22:15:44
Ilość wyświetleń: 377
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej