WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

30.10.2020 ,,ŁADNE ZAPACHY I BRZYDKIE ZAPACHY

 

Temat dnia: ŁADNE ZAPACHY I BRZYDKIE ZAPACHY

 

Cel główny:

− rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

 

 

 

 

 

1. Ćwiczenia gimnastyczne:

  • Skoki przez drabinkę - wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków. 
  • ,,Sznurek parzy, sznurek to ścieżka’’ - połóż na podłodze sznurek. Wymyśl różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem np.: chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem; przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem; przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę. 
  • ,,Utrzymaj kijek w pionie” - ustaw kijek/patyk pionowo na dłoni. Puść go i poruszając ręką, na której kijek stoi, postaraj się uchronić go przed upadkiem. Uwaga! Lepiej do zabawy nadaje się prosty patyk/kijek o dość dużej długości – im krótszy, tym trudniej go utrzymać w pionie.

 

2. ,,Cicho – głośno” - zabawa muzyczno-ruchowa. Rodzic cichutko klaszcze w dłonie, a dzieci maszerują z woreczkami (małą książeczką) położonymi na głowach. Przy głośnym klaskaniu rodzica maszerują i uderzają rękami w woreczki (książeczkę) leżące na dłoni.

 

3. Praca z obrazkiem. (Załącznik nr 4) Dzieci odpowiadają na poniższe pytania:

  • Czym dziewczynka wącha kwiatek? 
  • Czym chłopiec ogląda biedronkę? 
  • Czym chłopiec słucha muzyki? 
  • Czym chłopiec dotyka owce?

 

4. ,,Karuzela” - zabawa (melodia popularna). Dzieci stoją i wykonują poniższe ćwiczenia.

Chłopcy, dziewczęta            wystawiają do przodu raz jedną nogę, raz drugą,

dalej spieszmy się.

Karuzela czeka,

wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli,                   podnoszą ręce do góry,

a młodsi jeszcze nie.          wykonują przysiad,

Hej, hopsa sa!                      podskakują obunóż w miejscu,

Jak ona szybko mknie.

Hej, dalej, dalej,                   do zabawy poruszają się w prawą stronę,

spieszmy się. (bis)              podczas powtórzenia zabawy obracają się w lewą stronę.

 

 

4. Ćwiczenie w rozpoznawaniu zapachów. Nakrętki od słoików, waciki nasączone charakterystycznym zapachem. Rodzic umieszcza waciki kosmetyczne w nakrętkach od słoików. Nasącza je parami tą samą substancją, o charakterystycznym zapachu. Zadaniem dziecka jest wskazać pary nakrętek z wacikami, które są nasączone taką samą substancją. Dziecko wącha kolejne próbki, wskazuje te, które mają ten sam zapach. Propozycje substancji: perfumy, cukier waniliowy rozpuszczony w wodzie, ocet, rozgnieciony czosnek, męska woda po goleniu itp.

 

 

5. ,,Kształty” - wycinanie prostych kształtów. (Załącznik nr 5) Dziecko wycinają kształty po śladzie, można je później pokolorować lub pomalować.

 

Data dodania: 2020-10-27 22:53:25
Data edycji: 2022-01-04 22:15:44
Ilość wyświetleń: 442
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej