WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

29.10.2020 - PRACA ZDALNA - MUZYKA WOKÓŁ NAS

29.10.2020 - PRACA ZDALNA - MUZYKA WOKÓŁ NAS

Temat dnia: Muzyka wokół nas – 29.10.2020

 

Proponowane zadania na dzisiaj:

1. Zestaw ćwiczeń porannych:

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

 

2. „Grzechotki”wykonywanie instrumentu muzycznego.

Dzieci wkładają do pudełeczka z jajka niespodzianki kilka ziarenek grochu. Zamykają je i wydobywają dźwięk różnymi sposobami (potrząsają, turlają w dłoniach). Starają się sprawdzić, czy dźwięki zmieniają się w zależności od liczby ziarenek.

3. „Nam jesień niestraszna”zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, określenie nastroju (załącznik nr1)

Nam jesień niestraszna

sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Wojciech Zieliński

 

Ref. : Jak smutno listopad dziś śpiewa… Posłuchaj:

wiatr świszczy, deszcz siąpi, dzień szary i plucha…

Lecz chociaż świat tonie w kałużach i błocie,

nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!

Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.

Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła!

1. Tu zbiera się znaczki, słoniki, pocztówki,

magnesy, co trafią na drzwi od lodówki.

Tu stworzysz kolekcję niezwykłych kamieni.

A każdy breloczek w skarb może się zmienić

Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie,

nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!

Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.

Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła.

2. Z kawałka tektury, bibuły, guzików

tu małych dzieł sztuki wykonasz bez liku.

Malować, wycinać lub lepić coś z gliny

tu możesz bez końca przez długie godziny

Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…

3. Tu płyną melodie, gdy stukasz w klawisze

lub śpiewasz piosenki raz głośniej, raz ciszej.

Na flecie, perkusji czy na ukulele…

By muzykę tworzyć, sposobów jest wiele

Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…

  • Aktywne słuchanie piosenki. Dzieci siedzą na dywanie, wykonują dowolne ruchy w rytm piosenki: kiwanie głową, stukanie palcami w podłogę, ruchy ramion itp.
  • Rozmowa na temat treści piosenki. Rodzic zadaje pytania, dzieci starają się odpowiedzieć, cytując słowa piosenki.
  • Analiza i synteza słuchowa zdań z piosenki. Rodzic mówi rytmicznie słowa piosenki, dzieci powtarzają
  • „Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa. Jeśli posiadacie Państwo jakieś instrumenty w domu można zagrać wysokie dźwięki, wtedy dzieci spacerują po pokoju na palcach. Kiedy usłyszą niskie dźwięki, chodzą po sali na czworakach .
  • „Taniec z chusteczką” – zabawa taneczna. Dzieci otrzymują chusteczki, tańczą do muzyki, reagując ruchem na zmiany tempa i dynamiki utworu. Mogą włączać się do śpiewania refrenów piosenki.

4. „Muzyczne zwierciadło”zabawa rytmiczna. Rodzic wystukuje określony rytm na grzechotce przygotowanej przez dziecko. Dzieci starają się powtórzyć rytm. Zabawę powtarzamy kilka razy starając się wystukiwać za każdym razem inny rytm.

5. „Po krzesłach” zabawa ruchowa rozwijająca wyobraźnię. Ustawiamy na środku pokoju kilka krzeseł w szeregu. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę na różne sposoby. Dzieci mogą przechodzić po krzesłach, pod nimi, czołgać się, iść, tupać, śpiewając albo wystukując rytm grzechotkami itp

6. Zadania w kartach pracy:

Dzieci 6 letnie:

Praca z CziP22 – wyszukiwanie w tekście liter e, E, odczytywanie sylab oraz tekstu słowno-obrazkowego, utrwalenie liter e, E.

Dzieci 5 letnie:

Praca z KP2.6. „Jesienne muzykowanie” – Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Wysłuchują dźwięków instrumentów i rysują kropkę obok tego, którego dźwięk przypomina im brzmienie deszczu. Na koniec otaczają pętlą zdjęcie, którego nazwa ma najmniej sylab

Praca z ZG22 „Kapu-kap…” –. Dzieci kolorują według kodu najpierw pola, a następnie parasole. Kreślą tyle kropek w ramce, ile jest parasoli. Na koniec rysują szlaczek po śladzie

7. „Kubki i kulki” zabawa matematyczna. Dzieci pracują w parach z rodzicem. Rodzic ma kubek i 7 kulek (lub innych liczmanów: nakrętek, klocków, żołędzi itp.). Dziecko ma biały pasek i 7 innych liczmanów. Rodzic chowa pod kubkiem część liczmanów, przelicza i podaje liczbę, następnie dziecko odlicza tyle samo liczmanów i układa na pasku. Wspólnie sprawdzacie, czy zbiory mają tyle samo elementów przez łączenie liczmanów w pary.

8. „Zabawy z kubkami” – zabawy ruchowe.

„Marsz z piłeczką dzieci odwracają kubki dnem do góry, kładą piłeczkę na denku, a następnie maszerują z kubkiem w dłoni, uważając, żeby piłeczka nie spadła.

„Odbijanki”każde dziecko wkłada piłeczkę do kubka, podrzuca ją i próbuje złapać do kubka.

„Łap piłkę” – dziecko wkłada do kubka piłeczkę i próbuje ją przerzucić do kubka rodzica

 

Data dodania: 2020-10-28 18:00:26
Data edycji: 2020-10-29 20:15:40
Ilość wyświetleń: 1023
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej