Temat dnia: Muzyka wokół nas – 29.10.2020
Proponowane zadania na dzisiaj:
1. Zestaw ćwiczeń porannych:
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
2. „Grzechotki” – wykonywanie instrumentu muzycznego.
Dzieci wkładają do pudełeczka z jajka niespodzianki kilka ziarenek grochu. Zamykają je i wydobywają dźwięk różnymi sposobami (potrząsają, turlają w dłoniach). Starają się sprawdzić, czy dźwięki zmieniają się w zależności od liczby ziarenek.
3. „Nam jesień niestraszna” – zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, określenie nastroju (załącznik nr1)
Nam jesień niestraszna
sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Wojciech Zieliński
Ref. : Jak smutno listopad dziś śpiewa… Posłuchaj:
wiatr świszczy, deszcz siąpi, dzień szary i plucha…
Lecz chociaż świat tonie w kałużach i błocie,
nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!
Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.
Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła!
1. Tu zbiera się znaczki, słoniki, pocztówki,
magnesy, co trafią na drzwi od lodówki.
Tu stworzysz kolekcję niezwykłych kamieni.
A każdy breloczek w skarb może się zmienić
Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie,
nam jesień niestraszna, nie damy się słocie!
Choć deszcz, atmosfera wciąż u nas wesoła.
Spójrz! Tyle jest hobby ciekawych dokoła.
2. Z kawałka tektury, bibuły, guzików
tu małych dzieł sztuki wykonasz bez liku.
Malować, wycinać lub lepić coś z gliny
tu możesz bez końca przez długie godziny
Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…
3. Tu płyną melodie, gdy stukasz w klawisze
lub śpiewasz piosenki raz głośniej, raz ciszej.
Na flecie, perkusji czy na ukulele…
By muzykę tworzyć, sposobów jest wiele
Ref. : Bo chociaż świat tonie w kałużach i błocie…
4. „Muzyczne zwierciadło” – zabawa rytmiczna. Rodzic wystukuje określony rytm na grzechotce przygotowanej przez dziecko. Dzieci starają się powtórzyć rytm. Zabawę powtarzamy kilka razy starając się wystukiwać za każdym razem inny rytm.
5. „Po krzesłach” – zabawa ruchowa rozwijająca wyobraźnię. Ustawiamy na środku pokoju kilka krzeseł w szeregu. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę na różne sposoby. Dzieci mogą przechodzić po krzesłach, pod nimi, czołgać się, iść, tupać, śpiewając albo wystukując rytm grzechotkami itp
6. Zadania w kartach pracy:
Dzieci 6 letnie:
Praca z CziP22 – wyszukiwanie w tekście liter e, E, odczytywanie sylab oraz tekstu słowno-obrazkowego, utrwalenie liter e, E.
Dzieci 5 letnie:
Praca z KP2.6. „Jesienne muzykowanie” – Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Wysłuchują dźwięków instrumentów i rysują kropkę obok tego, którego dźwięk przypomina im brzmienie deszczu. Na koniec otaczają pętlą zdjęcie, którego nazwa ma najmniej sylab
Praca z ZG22 „Kapu-kap…” –. Dzieci kolorują według kodu najpierw pola, a następnie parasole. Kreślą tyle kropek w ramce, ile jest parasoli. Na koniec rysują szlaczek po śladzie
7. „Kubki i kulki” – zabawa matematyczna. Dzieci pracują w parach z rodzicem. Rodzic ma kubek i 7 kulek (lub innych liczmanów: nakrętek, klocków, żołędzi itp.). Dziecko ma biały pasek i 7 innych liczmanów. Rodzic chowa pod kubkiem część liczmanów, przelicza i podaje liczbę, następnie dziecko odlicza tyle samo liczmanów i układa na pasku. Wspólnie sprawdzacie, czy zbiory mają tyle samo elementów przez łączenie liczmanów w pary.
8. „Zabawy z kubkami” – zabawy ruchowe.
„Marsz z piłeczką” – dzieci odwracają kubki dnem do góry, kładą piłeczkę na denku, a następnie maszerują z kubkiem w dłoni, uważając, żeby piłeczka nie spadła.
„Odbijanki” – każde dziecko wkłada piłeczkę do kubka, podrzuca ją i próbuje złapać do kubka.
„Łap piłkę” – dziecko wkłada do kubka piłeczkę i próbuje ją przerzucić do kubka rodzica
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13