WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

29.10.2020 ,,KOLOROWY ŚWIAT

 

Temat dnia: KOLOROWY ŚWIĄT - 29.10.2020 r. 

 

Cel główny:

− utrwalanie nazw kolorów.

 

 

 

 


Proponowane zabawy i zadania na dziś:

 

1. Zabawy logopedyczne

  • „Wyścig ziarenek” ‒ przygotuj kartkę, słomkę do napojów, klej, flamaster i ziarenko fasoli lub grochu. Jeśli nie masz słomki, możesz zrolować i skleić fragment papieru lub sztywnej folii. Ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w rurce. Na kartce narysuj drogę – dwie linie ułożone około 2 cm od siebie. Na początku narysuj linię startu, a na końcu – linie mety. Droga może być kręta – stopień skomplikowania zależy od możliwości dziecka. Ułóż ziarenko na początku drogi poproś dziecko, aby dmuchając przez słomkę przeprowadziło ziarenko do mety. 
  • Łowienie fasoli - do jednego kubka należy wsypać fasolę (ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w słomce), a dla dziecka słomkę i swój własny kubeczek. Zabawa polegała na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. To świetne ćwiczenie aparatu mowy, małej motorki i skupienia uwagi. 
  • Dmuchanie piórekzabawa oddechowa przez słomkę dmuchamy, tak by piórko unosiło się w powietrzu. Dmuchamy ustami: mocno, słabo, krótki wydech, długi wydech. 

 

2. ,,Moje oczy” - zabawa z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy. Dzieci powtarzają za rodzicem sylabami słowa wiersza. 

Kto z was ma oczy zielone,

niech spogląda w moją stronę, 

niech porusza powiekami 

i zatańczy razem z nami. 

Kto z was ma niebieskie oczy, 

teraz lekko niech podskoczy,

klaśnie w dłonie i w kolana. 

To zabawa jest wspaniała. 

Chcemy bawić się wspaniale, 

dzieci o szarych oczach poruszają się w parach.

kiedy mamy oczy szare.

W parach pięknie zatańczymy,

przecież bardzo to lubimy.


3. ,,Wszystko ma kolory” – ćwiczenia w utrwalaniu nazw kolorów. (Załącznik nr 1)

− Pokażcie, co na obrazku jest żółte (banan, cytryna, żółty tulipan).

Pokażcie, co jest czerwone (porzeczki, jabłko, buty, samochodzik zabawka).

− Pokażcie, co jest niebieskie (bluzka, kokarda, kubek, torebka).

− Pokażcie, co na obrazkuy jest zielone (gruszka, liść, sałata, szczypiorek).

 

4. Ćwiczenia klasyfikacyjne - potrzebne będą obrazki (Załącznika nr 2) oraz koła w czterech kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym, niebieskim. Zadaniem dzieci jest nazwać to, co przedstawiają rysunki i określić kolory: kapusty (zielony), cebuli (żółty), rzodkiewki (czerwony) i kropli wody (niebieski). Następnie dzieci przyklejają koła pod rysunki w odpowiednich kolorach.

 

5. ,,Głodna gąsienica” - powtarzające się rytmy. (Załącznik nr 3). Uzupełnij powtarzające się rytmy.

 

Życzę miłej pracy i pozdrawiam! MS

 

 

Data dodania: 2020-10-27 22:40:05
Data edycji: 2022-01-04 22:15:00
Ilość wyświetleń: 317
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej