WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

29.10.2020 ,,KOLOROWY ŚWIAT

 

Temat dnia: KOLOROWY ŚWIĄT - 29.10.2020 r. 

 

Cel główny:

− utrwalanie nazw kolorów.

 

 

 

 


Proponowane zabawy i zadania na dziś:

 

1. Zabawy logopedyczne

  • „Wyścig ziarenek” ‒ przygotuj kartkę, słomkę do napojów, klej, flamaster i ziarenko fasoli lub grochu. Jeśli nie masz słomki, możesz zrolować i skleić fragment papieru lub sztywnej folii. Ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w rurce. Na kartce narysuj drogę – dwie linie ułożone około 2 cm od siebie. Na początku narysuj linię startu, a na końcu – linie mety. Droga może być kręta – stopień skomplikowania zależy od możliwości dziecka. Ułóż ziarenko na początku drogi poproś dziecko, aby dmuchając przez słomkę przeprowadziło ziarenko do mety. 
  • Łowienie fasoli - do jednego kubka należy wsypać fasolę (ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w słomce), a dla dziecka słomkę i swój własny kubeczek. Zabawa polegała na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. To świetne ćwiczenie aparatu mowy, małej motorki i skupienia uwagi. 
  • Dmuchanie piórekzabawa oddechowa przez słomkę dmuchamy, tak by piórko unosiło się w powietrzu. Dmuchamy ustami: mocno, słabo, krótki wydech, długi wydech. 

 

2. ,,Moje oczy” - zabawa z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy. Dzieci powtarzają za rodzicem sylabami słowa wiersza. 

Kto z was ma oczy zielone,

niech spogląda w moją stronę, 

niech porusza powiekami 

i zatańczy razem z nami. 

Kto z was ma niebieskie oczy, 

teraz lekko niech podskoczy,

klaśnie w dłonie i w kolana. 

To zabawa jest wspaniała. 

Chcemy bawić się wspaniale, 

dzieci o szarych oczach poruszają się w parach.

kiedy mamy oczy szare.

W parach pięknie zatańczymy,

przecież bardzo to lubimy.


3. ,,Wszystko ma kolory” – ćwiczenia w utrwalaniu nazw kolorów. (Załącznik nr 1)

− Pokażcie, co na obrazku jest żółte (banan, cytryna, żółty tulipan).

Pokażcie, co jest czerwone (porzeczki, jabłko, buty, samochodzik zabawka).

− Pokażcie, co jest niebieskie (bluzka, kokarda, kubek, torebka).

− Pokażcie, co na obrazkuy jest zielone (gruszka, liść, sałata, szczypiorek).

 

4. Ćwiczenia klasyfikacyjne - potrzebne będą obrazki (Załącznika nr 2) oraz koła w czterech kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym, niebieskim. Zadaniem dzieci jest nazwać to, co przedstawiają rysunki i określić kolory: kapusty (zielony), cebuli (żółty), rzodkiewki (czerwony) i kropli wody (niebieski). Następnie dzieci przyklejają koła pod rysunki w odpowiednich kolorach.

 

5. ,,Głodna gąsienica” - powtarzające się rytmy. (Załącznik nr 3). Uzupełnij powtarzające się rytmy.

 

Życzę miłej pracy i pozdrawiam! MS

 

 

Data dodania: 2020-10-27 22:40:05
Data edycji: 2022-01-04 22:15:00
Ilość wyświetleń: 273
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej