Proponowane zabawy dla dzieci na dzisiaj:
Papierowy domek – wykonanie pracy plastycznej.
Do wykonania zadania potrzebne wam będą: papierowa torebka; makulatura lub wypełnienie z przesyłek pocztowych; kolorowe kartki z bloku technicznego; pisaki; zszywacz; klej i nożyczki; rolka po ręczniku papierowym; farby i pędzle.
Proponowany sposób wykonania:
-Dzieci wypełniają przygotowaną torebkę dowolnym materiałem (np. ścinki papieru, zgniecione gazety, wypełnienie z przesyłek pocztowych). Poproś rodzica, aby za pomocą zszywacza zamknąć wypełnioną torebkę.
-Z kolorowych kartek dzieci wykonują fragmenty domu: na czerwonym arkuszu rysują dachówki, zginają papier i przyklejają w górnej części torebki, tworząc dach; z białych kwadratów tworzą okna, rysują okiennice i przyklejają w odpowiednich miejscach; z kolorowego prostokąta wykonują drzwi, rysują klamkę i inne szczegóły.
-Tak przygotowany domek z torebki można przykleić na kartonie formatu A4, tworząc w ten sposób podwórko. Arkusz można wcześniej pomalować na zielono, a z rolki po ręczniku oraz zielonego sztywnego papieru wykonać drzewo i przykleić je obok.
Papierowy domek przestrzenny możecie wykonać według własnego pomysłu.
Miłej zabawy i kreatywnych pomysłów!
Wyścig koników polnych i mrówek – zabawa skoczna z elementami czworakowania.
Do zabawy proponuję przygotować woreczki gimnastyczne lub inne przedmioty, które posłużą jako tor przeszkód. Z pomocą rodziców spróbujcie ustawić je w odpowiedniej odległości, budując tor przeszkód.
Dzieci ustawiają się na początku toru, przyjmując pozycję przysiadu podpartego. Na umówiony sygnał dzieci rozpoczynają wyścig, starają się jak najszybciej przeskoczyć obunóż przez kolejne przeszkody, niczym koniki polne. Trasę powrotną dzieci pokonują czworakując slalomem między przeszkodami. Dziecko, które wykona ćwiczenie, siada w siadzie skrzyżnym na końcu toru z przeszkodami. Spróbujcie pobawić się z rodzeństwem, wprowadzając element rywalizacji.
Czy kwiaty zmienią kolory? – eksperyment.
Do zabawy potrzebne będą słoiczki (lub przezroczyste kubeczki), barwniki spożywcze (lub bibuła karbowana) w kilku intensywnych kolorach (np. czerwonym, niebieskim, żółtym, pomarańczowym, zielonym), kwiaty cięte (np. białe tulipany lub inne), gałązki z kwiatami bzu białego.
Przebieg eksperymentu:
-Barwimy wodę w słoiczkach, używając barwników spożywczych lub bibuły karbowanej.
-W słoiczkach umieszczamy kwiaty cięte o raz gałązki z kwiatami bzu.
-Następnego dnia obserwujemy płatki kwiatów, porównując je z kwiatem niezabarwionym.
Wnioski z przeprowadzonego eksperymentu:
Dzieci próbują wysunąć wnioski.
(Kwiaty ,,piją’’ wodę / nawadniają się, transportując płyn poprzez łodygę do liści i płatków).
W jakiej wodzie kwiat przetrwa najdłużej? – doświadczenie.
Potrzebne będą: szklanki, cukier, sól, miód, mąka ,pieprz, kwasek cytrynowy, aspiryna, cięte kwiatki.
Przebieg doświadczenia:
-Do kilku z wodą dzieci dodają pod okiem rodzica różne substancje: np. cukier, mąka lub inne wymienione wyżej, (do każdej szklanki inny składnik).
-Następnie w każdej szklance zostaje umieszczony kwiatek.
Przez kilka kolejnych dni dzieci obserwują, w jakiej wodzie kwiat przetrwa najdłużej, a w jakiej najkrócej. Wyniki waszych obserwacji możecie zanotować (lub narysować) na dużym arkuszu papieru.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13