WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

29.04.2020 Temat dnia: Polskie krajobrazy.

29.04.2020 Temat dnia: Polskie krajobrazy.

Propozycje zadań dla dzieci:

  1. Zestaw ćwiczeń.

-,,Koty na parapecie’’ – dzieci chodzą na czworaka (na kolanach i dłoniach) po dywanie, rozglądając się uważnie. Na hasło np. rodzica: ,,Kotki na parapecie’’ zwijają się w kłębek i leżą nieruchomo aż do momentu, gdy np. rodzic powie: ,,Kotki na spacer’’

-,,Tydzień’’ – dzieci stoją na dywanie, ich nogi są złączone. Zadaniem dzieci jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym wymawianiem nazw dni tygodnia.

-,,Wahadło’’ – dzieci stoją na dywanie, nogi w lekkim rozkroku, ręce na biodrach. Przenoszą ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając się jak wahadło.

-,,Głaz’’ – dzieci siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym. Ręce wyprostowane w łokciach trzymają nad głową. Zadaniem dzieci jest jak najwolniejsze przeniesienie wyobrażonego ciężkiego głazu trzymanego w rękach na głowę. Kiedy to nastąpi – w podobny sposób mają unieść wyobrażony głaz aż do wyprostowania łokci.

 

  1. ,,Polskie krajobrazy’’ – zabawa dydaktyczna.

Do zabawy potrzebne będą ilustracje, przedstawiające różne polskie krajobrazy: lasy, niziny, morze, wydmy, jeziora, góry, rzeki (załącznik). Losujemy kolejno ilustrację, dziecko rozpoznaje krajobraz. Następnie dziecko dokonuje analizy głosek w podanych słowach: np. l-a-s-y,  potem liczymy głoski na palcach lub w pamięci.

 

  1. ,,Gdzie mieszka moja rodzina’’ – rozmowa kierowana.

Proponuję odpowiedzieć na kilka pytań:

-Przypomnijcie, jak nazywa się miejscowość, w której znajduje się nasze przedszkole. Czy to jest miasto, czy wieś?

-Czy wiecie, gdzie mieszkają wasi dziadkowie?

-Czy są wśród was takie osoby, których rodzina mieszka w górach, nad morzem, nad jeziorem?

-Jak nazywają się te miejscowości?

 

  1. ,,Makieta Warszawy’’ – przestrzenna praca plastyczna.

Proponuję przygotować następujące materiały,  które potrzebne będą do pracy: małe pudełka np. po lekarstwach, duży karton, kredki, pisaki, plastelina itp.

Zadaniem dzieci jest wykonanie makiety Warszawy. Ozdabiamy makietę, tworząc Wisłę, parki, ulice. Z pudełek, dzieci tworzą wieżowce, bloki mieszkalne i domy. Można na makiecie ustawić rzeźby z plasteliny wykonane podczas zabawy ,,Zabytki Warszawy’’

  1. Praca z KP4.13a – wycinanie i naklejanie fragmentów mapy Polski, pisanie zdania po śladzie. (załącznik)
  2. Praca z KP4.13b – umieszczanie nalepek, czytanie zdań, pisanie po śladzie wyrazów z poznanych liter, rozwiązywanie rebusu. (załącznik)

 

 

Data dodania: 2020-04-29 09:43:57
Data edycji: 2020-04-29 09:51:08
Ilość wyświetleń: 367
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej