WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

29.04.2020 r. - BUDYNKI W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI

29.04.2020 r. - BUDYNKI W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: "Budynki w mojej miejscowości"

  • zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Przykładowe zadania i zabawy:

 

 1. Budujemy domy – zabawy matematyczne

 

 

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „Moja miejscowość”

 

Potrzebne będą: dwie obręcze różniące się kolorem, pocztówki lub zdjęcia przedstawiające

różne miejscowości oraz miejscowość zamieszkania dziecka (z wyraźnie widocznymi

budynkami)

 

Układamy przed dzieckiem dwie obręcze ( można zastąpić skakankami, szarfami itp.) różniące

się kolorem oraz pocztówki lub zdjęcia przedstawiające miejscowość w której mieszkacie.

 Dziecko rozdziela obrazki, wkłada do jednej obręczy pocztówki przedstawiające ich

miejscowość, a do drugiej obręczy – pozostałe.

 

 

  • Zabawa twórcza - „Dom”

 

Potrzebne będą: papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2

małe kwadraty, duży trójkąt, obrazki budynków.

 

Kierujemy pytanie do dziecka – jakie budynki znajdują się w twojej okolicy. Dziecko patrzy na

zawieszone na ścianie lub w dowolnym miejscu  pokoju obrazki i wypowiada się. Opisuje

wygląd budynków. Potem osoba dorosła rozkłada na dywanie papierowe figury

geometryczne. Prosimy dziecko, aby nazwało (same lub z pomocą osoby dorosłej), opisało i

przeliczyło figury, a następnie zastanowiło się, jak je ułożyć, aby utworzyły dom. Dziecko

wspólnie z mamą lub tatą układa na dużym prostokącie- 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe

kwadraty (okna); trójkąt (dach) układamy na dużym prostokącie.

 

 

  • „Dom niski i dom wysoki”

 

Potrzebne będą: 2 pudełka różniące się wysokością, z naklejonymi w miejscach drzwi i okien

małymi i dużymi figurami geometrycznymi (prostokątami i kwadratami).

 

Ustawiamy przed dzieckiem dwa pudełka – domy. Dziecko wskazuje dom niski i dom wysoki.

Pytamy dziecko, który dom jest według niego charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta,

jakie budynki znajdują się w jego miejscu zamieszkania: niskie, czy wysokie. Dziecko

wypowiada się. Następnie dziecko z pomocą osoby dorosłej opisuje wygląd budynków.

Wskazuje, który budynek ma małe okna, a który – duże. Przelicza okna i drzwi w każdym

domu, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.

 

 

  • „ Domy z figur „

 

Potrzebne będą: biały karton formatu A3, wycięte z kolorowego papieru małe i duże :

kwadraty, prostokąty, klej.

 

Rozkładamy na dywanie kartę formatu A3. Zapraszamy dziecko do zabawy w budowanie

domów.

 

Układanie domów według instrukcji.

 

Prosimy dziecko o wybudowanie niskiego domu. Mówimy:

 

- Wybuduj niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.

 

Dziecko układa karton w pozycji poziomej i na nim odpowiednio 2 małe prostokąty i 3

małe kwadraty. Sprawdzamy wykonanie zadania, po czym dziecko zdejmuje figury z

kartonu. Następnie prosimy dziecko o wybudowanie wysokiego domu. Mówimy.

 

-  Wybuduj wysoki dom, który ma jedne duże drzwi oraz dwa duże okna.

 

Dziecko układa kartkę w pozycji pionowej i na niej odpowiednio 1 duży prostokąt i 2

duże kwadraty. Sprawdzamy wykonanie zadania, po czym dziecko zdejmuje figury z

kartonu.

 

Układanie figur według własnego pomysłu.

 

 

 Dziecko samodzielnie buduje dom według własnego pomysłu – układa na kartonie małe i

duże figury. Po wykonaniu zadania przykleja figury na kartonie.

Na koniec zabawy podziwiamy pracę.

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych

 

 

  • „Wspólne zabawy”- ćwiczenia elementem toczenia

 

Dziecko stoi naprzeciwko osoby dorosłej lub rodzeństwa, w niewielkiej odległości. Dziecko

trzyma w ręce obręcz opartą o podłogę. Na sygnał - toczy ją do drugiej osoby. Łapiemy obręcz

oburącz i toczymy ją z powrotem do dziecka.

 

 

  • Zabawa ruchowa z elementem „Skoku i podskoku”

 

Obręcz leży na podłodze. Dziecko stoi w środku obręczy. Dziecko wyskakuje i wyskakuje z

obręczy obunóż.

 

 

  • Zabawa - „Ćwiczenia stóp”

 

Rodzic jest zwrócony twarzą do dziecka, siedzicie w siadzie skulonym podpartym po

przeciwnych stronach obręczy. Obręcz leży pomiędzy wami, ale w niewielkiej odległości. Na

sygnał stawiacie stopy na obręczy i mocno naciskając na nią palcami stóp, przesuwacie ją w

kierunku od siebie do dziecka odwrotnie.

 

 

  • Przeskocz przeszkodę” – zabawa ruchowa z elementem skoku

 

 

Rozkładamy na dywanie kilka szarf, tworząc tor przeszkód. Dziecko ustawia się przed

szarfami i przeskakuje obunóż przez przeszkody.

 

 

  • Zabawa ruchowa – „Odgłosy

 

 

Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki, na przerwę staje w bezruchu i nasłuchując

rozpoznaje odgłosy z otoczenia.

 

 

 3. Zabawa na spostrzegawczość – „Czy znasz to miejsce”

 

- W załączniku zamieszczone są zdjęcia – „Ciekawe miejsca turystyczne Czarnkowa”

 

 

 

Data dodania: 2020-04-28 20:57:20
Data edycji: 2020-04-28 21:07:46
Ilość wyświetleń: 357
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej