WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

28.10.2020r

28.10.2020r

Temat dnia :   Nasze zmysły

Cel główny:  umuzykalnianie dzieci.

Dziecko: rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.

Rozwijane kompetencje kluczowe:

·        w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

·        matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,

·        osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

Propozycje zabaw:

Karta pracy, cz. 1, nr 21.

Odszukajcie i zaznaczcie na dużym obrazku te przedmioty, które znajdują się pod nim. Zaznacz je i nazwij.

 

Wyliczanka : "Dziewuszka"  ,  (według Marty Bogdanowicz).

Dziecko  siedzi : mówimy  wyliczankę i jednocześnie wskazujemy  odpowiednie części ciała, a dziecko nas  naśladuje.

Tu paluszek.    -   pokazuje palec wskazujący prawej ręki,

Tu paluszek.     -  pokazuje palec wskazujący lewej ręki,

Tu, pośrodku, jest mój brzuszek.   -   rysuje koło na brzuchu, zgodnie z ruchem

                                                                  wskazówek zegara,

Tu jest rączka.          -               podnosi prawą rękę,

Tutaj druga.        -                     podnosi lewą rękę,

A tu oczko sobie mruga.     -   wskazuje oko,

Tu jest buzia i ząbeczki.      -   wskazuje usta i zęby,

Tu wpadają cukiereczki.     -    pokazuje gestem wkładanie cukierków do ust,

Tu jest nóżka.                       -    podnosi jedną nogę,

I tu nóżka.                             -    podnosi drugą nogę,

A tu cała jest dziewuszka.   -   wskazuje na siebie.

(A tu cały jest chłopaczek)

 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa  "Wielkoludy i krasnale"

Prowadzący mówiąc: „Maszerują wielkoludy” mocno, powoli uderza
w bębenek. Uczestnicy zabawy maszerują na palcach z uniesionymi rękami. Na dźwięk dzwoneczków i hasło „Krasnoludki biegają szybciutko” zaczynają biegać.

 

 

Zabawy przy piosence   :     "Nasze zmysły"

• Zabawa  :    "Cicho – głośno".

Tamburyn.

Podczas akompaniamentu granego na tamburynie przez rodzica -  dziecko swobodnie porusza się . Gdy usłyszy dźwięki głośne – chodzi , głośno tupiąc nogami.

Gdy dźwięki są ciche – dziecko wykonuje przysiad i rytmicznie, ale cicho, uderza palcami o podłogę.

•  Zabawa przy piosence (według Bożeny Formy).

Dziecko dotykają swojego : nosa, swoich uszu, oczu, ust.

I. Nosem oddychamy –

raz, dwa, raz i dwa,

każdy zapach rozpoznamy –

raz, dwa, raz i dwa.

dziecko  głęboko oddychają.

II.  Uszy słyszą dźwięki –

raz, dwa, raz i dwa,

także słowa tej piosenki –

raz, dwa, raz i dwa.

nasłuchuje  – raz jednym uchem, raz drugim.

III.  Patrzymy oczami –

raz, dwa, raz i dwa,

kształty i kolory znamy –

raz, dwa, raz i dwa.

dziecko  tworzy  z rąk daszek nad oczami, spogląda w różne strony.

IV. Usta – ważna sprawa –

raz, dwa, raz i dwa,

oddychamy, rozmawiamy –

raz, dwa, raz i dwa.

Zakończenie: zaciska usta, uśmiecha się, nadaje im różne kształty, wypowiadając  samogłoski :  o,a,i,u,e,y

Zabawy na świeżym powietrzu:    Zabawa ruchowa :  "Drobny ścieg"

Skakanki  -   rozkładamy  na trawie skakanki. Dziecko przechodzi  po nich stopa za stopą.

• Zabawa z zastosowaniem rymowanki :   "Mam dwie rączki"

Dziecko  słucha rymowanki i wskazuje wymieniane części ciała.

Mam dwie rączki i dwie nóżki.

Jeden nosek, usta też.

Mam dwa oczka i dwa uszka.

Ale czoło jedno, wiesz?

Oczka służą do patrzenia.

Uszka do słuchania mam.

Usta służą do jedzenia.

No a nosek – powiedz sam.

Na zakończenie dziecko  mówi, do czego służą:  oczy, uszy, usta i nos.

 

• Zabawa matematyczna :    "Czarodziejskie pudełko"

Koszyczek z klockami.

Dziecko  siedzi. Naprzeciwko  leży koszyczek z klockami w jednakowym kształcie.

(Najlepiej, gdyby to były plastikowe lub drewniane sześciany).

Rodzic mówi tekst: 

Ja pudełko piękne mam, jeden klocek z niego dam i podchodzi do dziecka.

Dziecko, biorąc klocek,  mówi:     "Jeden"

Rodzic mówi:

Chociaż klocków mniej już mam, jeszcze jeden klocek dam

 Dziecko :

biorąc drugi klocek i także mówi:     "Jeden"

Razem  liczymy:

Jeden i jeden. Jeden, dwa.

Rodzic  pyta:      "Ile" masz klocków?

Dziecko odpowiada:

Jeden, dwa , lub : dwa – obie odpowiedzi są poprawne.

 Następnie rodzic  mówi:

Policzę moje klocki: 1, 2, 3. Policz ze mną: 1, 2, 3.

 Teraz policz  swoje klocki. Co zrobić, abyście miały tyle samo klocków co ja?

Dziecko mówi:   Trzeba - wziąć jeszcze jeden klocek.

Rodzic podchodzi z koszyczkiem do dziecka i mówi:  "Proszę"

 Dziecko biorąc klocek mówi:   "Dziękuję".

Policzymy klocki   -   dziecko:    1, 2, 3.

Potem  dziecko buduje z klocków wieżę i liczy klocki użyte do jej wykonania:

jeden, dwa, trzy.

Po zabawie dziecko odkłada kolejno klocki.

• Wykonanie pracy plastycznej:      "Moje zmysły"

Farba – zielona lub czerwona, wyprawka, karta 2.

• Malowanie palcem rysunku jabłka na zielono lub na czerwono. (Maczanie palca w farbie, odbijanie kropek na rysunku i wykonywanie ruchów kolistych – pokazuje rodzic.).

 

Data dodania: 2020-10-28 01:05:13
Data edycji: 2020-10-28 01:07:33
Ilość wyświetleń: 547
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej