WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

28.10.2020r

28.10.2020r

Temat dnia :   Nasze zmysły

Cel główny:  umuzykalnianie dzieci.

Dziecko: rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.

Rozwijane kompetencje kluczowe:

·        w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

·        matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,

·        osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

Propozycje zabaw:

Karta pracy, cz. 1, nr 21.

Odszukajcie i zaznaczcie na dużym obrazku te przedmioty, które znajdują się pod nim. Zaznacz je i nazwij.

 

Wyliczanka : "Dziewuszka"  ,  (według Marty Bogdanowicz).

Dziecko  siedzi : mówimy  wyliczankę i jednocześnie wskazujemy  odpowiednie części ciała, a dziecko nas  naśladuje.

Tu paluszek.    -   pokazuje palec wskazujący prawej ręki,

Tu paluszek.     -  pokazuje palec wskazujący lewej ręki,

Tu, pośrodku, jest mój brzuszek.   -   rysuje koło na brzuchu, zgodnie z ruchem

                                                                  wskazówek zegara,

Tu jest rączka.          -               podnosi prawą rękę,

Tutaj druga.        -                     podnosi lewą rękę,

A tu oczko sobie mruga.     -   wskazuje oko,

Tu jest buzia i ząbeczki.      -   wskazuje usta i zęby,

Tu wpadają cukiereczki.     -    pokazuje gestem wkładanie cukierków do ust,

Tu jest nóżka.                       -    podnosi jedną nogę,

I tu nóżka.                             -    podnosi drugą nogę,

A tu cała jest dziewuszka.   -   wskazuje na siebie.

(A tu cały jest chłopaczek)

 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa  "Wielkoludy i krasnale"

Prowadzący mówiąc: „Maszerują wielkoludy” mocno, powoli uderza
w bębenek. Uczestnicy zabawy maszerują na palcach z uniesionymi rękami. Na dźwięk dzwoneczków i hasło „Krasnoludki biegają szybciutko” zaczynają biegać.

 

 

Zabawy przy piosence   :     "Nasze zmysły"

• Zabawa  :    "Cicho – głośno".

Tamburyn.

Podczas akompaniamentu granego na tamburynie przez rodzica -  dziecko swobodnie porusza się . Gdy usłyszy dźwięki głośne – chodzi , głośno tupiąc nogami.

Gdy dźwięki są ciche – dziecko wykonuje przysiad i rytmicznie, ale cicho, uderza palcami o podłogę.

•  Zabawa przy piosence (według Bożeny Formy).

Dziecko dotykają swojego : nosa, swoich uszu, oczu, ust.

I. Nosem oddychamy –

raz, dwa, raz i dwa,

każdy zapach rozpoznamy –

raz, dwa, raz i dwa.

dziecko  głęboko oddychają.

II.  Uszy słyszą dźwięki –

raz, dwa, raz i dwa,

także słowa tej piosenki –

raz, dwa, raz i dwa.

nasłuchuje  – raz jednym uchem, raz drugim.

III.  Patrzymy oczami –

raz, dwa, raz i dwa,

kształty i kolory znamy –

raz, dwa, raz i dwa.

dziecko  tworzy  z rąk daszek nad oczami, spogląda w różne strony.

IV. Usta – ważna sprawa –

raz, dwa, raz i dwa,

oddychamy, rozmawiamy –

raz, dwa, raz i dwa.

Zakończenie: zaciska usta, uśmiecha się, nadaje im różne kształty, wypowiadając  samogłoski :  o,a,i,u,e,y

Zabawy na świeżym powietrzu:    Zabawa ruchowa :  "Drobny ścieg"

Skakanki  -   rozkładamy  na trawie skakanki. Dziecko przechodzi  po nich stopa za stopą.

• Zabawa z zastosowaniem rymowanki :   "Mam dwie rączki"

Dziecko  słucha rymowanki i wskazuje wymieniane części ciała.

Mam dwie rączki i dwie nóżki.

Jeden nosek, usta też.

Mam dwa oczka i dwa uszka.

Ale czoło jedno, wiesz?

Oczka służą do patrzenia.

Uszka do słuchania mam.

Usta służą do jedzenia.

No a nosek – powiedz sam.

Na zakończenie dziecko  mówi, do czego służą:  oczy, uszy, usta i nos.

 

• Zabawa matematyczna :    "Czarodziejskie pudełko"

Koszyczek z klockami.

Dziecko  siedzi. Naprzeciwko  leży koszyczek z klockami w jednakowym kształcie.

(Najlepiej, gdyby to były plastikowe lub drewniane sześciany).

Rodzic mówi tekst: 

Ja pudełko piękne mam, jeden klocek z niego dam i podchodzi do dziecka.

Dziecko, biorąc klocek,  mówi:     "Jeden"

Rodzic mówi:

Chociaż klocków mniej już mam, jeszcze jeden klocek dam

 Dziecko :

biorąc drugi klocek i także mówi:     "Jeden"

Razem  liczymy:

Jeden i jeden. Jeden, dwa.

Rodzic  pyta:      "Ile" masz klocków?

Dziecko odpowiada:

Jeden, dwa , lub : dwa – obie odpowiedzi są poprawne.

 Następnie rodzic  mówi:

Policzę moje klocki: 1, 2, 3. Policz ze mną: 1, 2, 3.

 Teraz policz  swoje klocki. Co zrobić, abyście miały tyle samo klocków co ja?

Dziecko mówi:   Trzeba - wziąć jeszcze jeden klocek.

Rodzic podchodzi z koszyczkiem do dziecka i mówi:  "Proszę"

 Dziecko biorąc klocek mówi:   "Dziękuję".

Policzymy klocki   -   dziecko:    1, 2, 3.

Potem  dziecko buduje z klocków wieżę i liczy klocki użyte do jej wykonania:

jeden, dwa, trzy.

Po zabawie dziecko odkłada kolejno klocki.

• Wykonanie pracy plastycznej:      "Moje zmysły"

Farba – zielona lub czerwona, wyprawka, karta 2.

• Malowanie palcem rysunku jabłka na zielono lub na czerwono. (Maczanie palca w farbie, odbijanie kropek na rysunku i wykonywanie ruchów kolistych – pokazuje rodzic.).

 

Data dodania: 2020-10-28 01:05:13
Data edycji: 2020-10-28 01:07:33
Ilość wyświetleń: 462
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej