WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

28.10.2020 r. - ''ZNAM ZMYSŁY''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „ Znamy zmysły”

 

  • umuzykalnianie dzieci

 

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 

 1. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych – warg i języka.

 

Kochane dzieci naśladujcie ćwiczenia wykonywane przez waszą mamę.

 

Ssanie górnej wargi, a potem – dolnej.

Wciąganie powietrza ściągniętymi wargami.

Nabieranie powietrza pod górną wargę, a potem – pod dolną.

Ślizganie czubka języka po podniebieniu – do tyłu, do przodu.

Oblizywanie warg okrężnym ruchem – w prawą stronę, w lewą.

 

 

 2. Ćwiczenia oddechowe.

 

Naprzemienne dmuchanie, raz na nos, raz na brodę.

 

 

 3.Zabawa przy piosence „O zmysłach”

 

 

 1. Mamy małe rączki, Pokazują ręce.

dziesięć palców mamy,                               Poruszają palcami.

tymi paluszkami

wszystko dotykamy.

Wiemy, co jest zimne,

wiemy, co gorące,

wiemy, co jest gładkie,

wiemy, co kłujące.

 

Ref.: Bo pięć zmysłów mamy                       Rytmicznie klaszczą.

i z nich korzystamy,

dzięki nim dokładnie

wszystko wokół znamy.

 

 2. Mamy jeden nosek,                                 Pokazują nos.

w nim dwie dziurki

mamy i tym noskiem

wszystko dokładnie wąchamy.

A gdy to zrobimy,

wiemy już po chwili,

czy zapach jest świeży,

czy też nie jest miły.

 

Ref.: Bo pięć zmysłów...                                   Jak wyżej.

                                                                           

3.  Mamy dwoje oczu,                                     Pokazują oczy.

które obserwują,                                             Patrzą w jedną stronę, a potem – w drugą.

one nas o wszystkim

w porę informują.

Wiemy, że coś białe,

wiemy, że czerwone,

wiemy, że coś żółte,

wiemy, że zielone.

 

Ref.: Bo pięć zmysłów...                                     Jak wyżej.

 

 4. Mamy też języczek,                                    Wskazują palcem język.

którym smakujemy.

Wie on bardzo dobrze,

co takiego jemy.

Wie on, kiedy kwaśne,

wie on, kiedy słone,

wie on, kiedy gorzkie,

wie, gdy pocukrzone.

 

Ref.: Bo pięć zmysłów...                                Jak wyżej.

 

5. Mamy dwoje uszu,                                  Pokazują uszy.

które wciąż słuchają.

One nam o wszystkim

wciąż opowiadają.

Wiemy, kiedy w radiu

głośno gra muzyka,

wiemy, kiedy w trawie

świerszczyk cicho cyka.

 

Ref.: Bo pięć zmysłów...                              Jak wyżej.

 

 

  • Rozmowa na temat piosenki.

 

Czy podobała się wam piosenka? Dlaczego?

Co poznajemy poprzez dotykanie paluszkami?

Do czego służy nosek?

Co rozpoznajemy dzięki oczom?

Co rozpoznajemy językiem (buzią)?

Do czego służą uszy?

 

                                        

4. Karta pracy - (załącznik nr 1 )

 

Drogie dzieci : 

- Nazwijcie rysunki.

- Pokolorujcie to co jest słodkie.

 

Data dodania: 2020-10-27 21:29:14
Data edycji: 2022-01-04 22:14:31
Ilość wyświetleń: 421
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej