WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

27.10.2020 r. - ''MIĘKKIE CZY TWARDE''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat  dnia: „Miękkie czy twarde”

 

  • rozwijanie zmysłu dotyku

Proponowane  zabawy i zadania:

 

1. Rytmiczne mówienie (z podziałem na sylaby) rymowanki o zmysłach,

połączone z klaskaniem.

 

Kochane dzieci powtarzajcie za rodzicem:

 

U-szy słu-żą do słu-cha-nia, bu-zią smak ba-da-my,

 

o-czy wi-dzą to i o-wo, no-sem świat wą-cha-my.

 

 

2. Zabawa dydaktyczna Kolorowe paski.

 

Do zabawy potrzebne będą:  kolorowe paski papieru.

 

Drogi rodzicu dziecko wybiera spośród kolorowych pasków papieru paski

w kolorze, którego nazwę podacie.

 

3. Zabawa - „Badanie faktur różnych materiałów”.

 

Do zabawy potrzebne będą: skrawki materiałów o różnej fakturze.

 

Proszę  przygotować skrawki materiałów o różnych fakturach, np.: papieru ściernego, folii

aluminiowej, tektury falistej, kawałek futerka, kawałek jedwabnej tkaniny, łupinę kasztana.

Dziecko dotyka przygotowane materiały i określa, jakie są w dotyku, np.: szorstkie, gładkie,

pofałdowane, miękkie, kłujące. Podaje przykłady materiałów z pokoju, które są podobne w

 dotyku do podanych, np.: gładka – szyba w oknie, falisty – kaloryfer, szorstki – dywan, kłujący

– kaktus…

 

 4. Zabawa Szorstki gładki.

 

Na hasło: Szorstki,  dziecko kładzie się na dywanie. Gdy usłyszy: Gładki, biegnie do

okna i delikatnie dotyka szyby itp.

 

 

 5Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 

 Dzieci naśladują ruchy zwierząt z rymowanki.

 

Kot miękkie futerko ma, a wąż – skórę gładką.

Słoń szorstką skórę ma, a jeż – kłuje łatwo.

 

 6. Praca plastyczna – Wykonanie kompozycji z materiałów o różnych

fakturach.

 

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: skrawki materiałów o różnej fakturze, klej wikol,

tektura.

 

Oglądanie, dotykanie przygotowanych materiałów, np.: skrawków gładkich materiałów,

bibuły, waty, kawałków sznurka, wełny, kawałków sztucznego futerka…

Układanie na tekturze (formatu A5 – połowa kartki z bloku) wybranego materiału przez

dziecko (z możliwością przyklejenia go klejem wikol). Dziecko stara się wybrać materiały

o różnych fakturach. Oglądanie i podziwianie kompozycji, dotykanie jej.

 

 

8. Karta pracy -  (załącznik nr 1)

 

Kochane Miśki:  

 

- Nazwijcie przedmioty przedstawione na zdjęciach.

- Pokarzcie zdjęcia przedstawiające miękkie przedmioty.

- Pokarzcie zdjęcia przedstawiające twarde przedmioty.

 

Data dodania: 2020-10-26 21:52:00
Data edycji: 2022-01-04 22:13:56
Ilość wyświetleń: 573
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej