WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

27.10.2020 r. - ''MIĘKKIE CZY TWARDE''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat  dnia: „Miękkie czy twarde”

 

  • rozwijanie zmysłu dotyku

Proponowane  zabawy i zadania:

 

1. Rytmiczne mówienie (z podziałem na sylaby) rymowanki o zmysłach,

połączone z klaskaniem.

 

Kochane dzieci powtarzajcie za rodzicem:

 

U-szy słu-żą do słu-cha-nia, bu-zią smak ba-da-my,

 

o-czy wi-dzą to i o-wo, no-sem świat wą-cha-my.

 

 

2. Zabawa dydaktyczna Kolorowe paski.

 

Do zabawy potrzebne będą:  kolorowe paski papieru.

 

Drogi rodzicu dziecko wybiera spośród kolorowych pasków papieru paski

w kolorze, którego nazwę podacie.

 

3. Zabawa - „Badanie faktur różnych materiałów”.

 

Do zabawy potrzebne będą: skrawki materiałów o różnej fakturze.

 

Proszę  przygotować skrawki materiałów o różnych fakturach, np.: papieru ściernego, folii

aluminiowej, tektury falistej, kawałek futerka, kawałek jedwabnej tkaniny, łupinę kasztana.

Dziecko dotyka przygotowane materiały i określa, jakie są w dotyku, np.: szorstkie, gładkie,

pofałdowane, miękkie, kłujące. Podaje przykłady materiałów z pokoju, które są podobne w

 dotyku do podanych, np.: gładka – szyba w oknie, falisty – kaloryfer, szorstki – dywan, kłujący

– kaktus…

 

 4. Zabawa Szorstki gładki.

 

Na hasło: Szorstki,  dziecko kładzie się na dywanie. Gdy usłyszy: Gładki, biegnie do

okna i delikatnie dotyka szyby itp.

 

 

 5Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 

 Dzieci naśladują ruchy zwierząt z rymowanki.

 

Kot miękkie futerko ma, a wąż – skórę gładką.

Słoń szorstką skórę ma, a jeż – kłuje łatwo.

 

 6. Praca plastyczna – Wykonanie kompozycji z materiałów o różnych

fakturach.

 

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: skrawki materiałów o różnej fakturze, klej wikol,

tektura.

 

Oglądanie, dotykanie przygotowanych materiałów, np.: skrawków gładkich materiałów,

bibuły, waty, kawałków sznurka, wełny, kawałków sztucznego futerka…

Układanie na tekturze (formatu A5 – połowa kartki z bloku) wybranego materiału przez

dziecko (z możliwością przyklejenia go klejem wikol). Dziecko stara się wybrać materiały

o różnych fakturach. Oglądanie i podziwianie kompozycji, dotykanie jej.

 

 

8. Karta pracy -  (załącznik nr 1)

 

Kochane Miśki:  

 

- Nazwijcie przedmioty przedstawione na zdjęciach.

- Pokarzcie zdjęcia przedstawiające miękkie przedmioty.

- Pokarzcie zdjęcia przedstawiające twarde przedmioty.

 

Data dodania: 2020-10-26 21:52:00
Data edycji: 2022-01-04 22:13:56
Ilość wyświetleń: 488
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej