WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

27.10.2020 - PRACA ZDALNA - NASZE ZAINTERESOWANIA

27.10.2020 - PRACA ZDALNA - NASZE ZAINTERESOWANIA

 

Temat dnia: NASZE ZAINTERESOWANIA - 27.10.2020 r.

 

Proponowane zadania dla dzieci:

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • „Morze” – ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu. Dzieci stoją w szeregu. Chwytają woreczki palcami stóp i rzucają je przed siebie. Naśladują morskie fale, które wyrzucają na brzeg kamyki, muszelki i bursztyny. Zadanie wykonują prawą i lewą stopą. 
  • „Słońce” – ćwiczenie wyprostne. Dzieci siedzą skulone, kolana mają ugięte blisko klatki piersiowej, ramiona oplatają nogi. Na hasło N.: Słońce dzieci powoli się prostują, układają ręce na podłodze, prostują nogi, przechodzą do leżenia na plecach. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • „Serduszko” – zabawa z elementem marszu. Dzieci maszerują w rytm ulubionej muzyki w różnych kierunkach. Na hasło ,,Serduszko” tworzą z dłoni serce: w siadzie, w leżeniu, w pozycji stojącej.

2. „Babcia zupę gotowała” – pamięciowe opanowanie wyliczanki.  Rodzic wyraźnie mówi treść wyliczanki, a dzieci powtarzają. Następnie wymieniają, co babcia wrzuciła do garnka (starają się podać jak najwięcej nazw). Podczas kolejnego powtórzenia dzieci włączają się do deklamowania (recytacji) wyliczanki.

,,Babcia zupę gotowała”

Babcia zupę gotowała

I do garnka powrzucała:

Dwie marchewki, trzy pietruszki,

Sól i cztery kurze nóżki,

Garść guzików, pół ziemniaka,

Trzy gazety i buraka,

Ząbek czosnku, kości cztery,

Trzy pluskiewki, dwa selery,

Kłębek nici, motek wełny,

Aż się garnek zrobił pełny!

Gotowała siedem dni,

A tę zupę zjesz dziś Ty!

 

3. „Co lubimy robić?” – wypowiedzi dzieci na temat zainteresowań na podstawie wiersza.

,,Każdy coś robi” Barbara Zakrzewska

To jest Darek,

a gdzie Marek?

Marek maluje,

co w sercu czuje.

To jest Wacek,

a gdzie Jacek?

Jacek się cieszy,

napisał pięć wierszy.

To jest Tadek,

a gdzie Radek?

Radek dom sprząta

we wszystkich kątach.

To jest Romek,

a gdzie Tomek?

Tomek książkę chwyta,

wciąż czyta i czyta .

Po wysłuchaniu wiersza dzieci próbują odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Co dzieci lubiły robić? 
  • Czym się interesowały? 
  • Co to znaczy „mieć hobby”?
  • Co to znaczy „być pasjonatem, pasjonować się czymś”?

 

4. „Nasze zainteresowania” – prezentowanie przedmiotów dotyczących zainteresowań dzieci. Proszę aby dzieci, wyobraziły sobie, że występują w telewizji – są ważnymi gośćmi, którzy będą opowiadać o swoich pasjach. Za dziećmi można ustawić ekran (np. przygotowany z kartonu). Zadaniem dzieci jest zaprezentowanie przedmiotów i opowiedzenie o swoim hobby. Dziecko może udawać, że mówi do mikrofonu, gestykulować, przyjmować różne pozycje: stać, siedzieć, chodzić. Pomysł polega na tym, by ćwiczyć wypowiadanie się w miejscach publicznych, przed widownią oraz zniwelować opór i nieśmiałość przed występami.

 

5. „E jak elf” – wprowadzenie liter e, E. (Załącznik nr 1) Rodzic prezentuje prezentuje dzieciom maskotkę. Mówi: To jest Ela. Ela miała w nocy piękny sen. Co (lub kto) jej się śniło? Dowiecie się, jeśli rozwiążecie rebus. Rodzic prezentuje obrazki: ekran, lody, farby. Dzieci podają nazwy, wskazują głoskę w nagłosie. Następnie wypowiadają głośno tylko pierwsze głoski, starają z nich ułożyć wyraz elf. 

Dziecko odpowiada na pytania: 

  • Co śniło się Eli? 
  • Kto to jest elf? 
  • Gdzie można spotkać elfy? 
  • W jakiej bajce były elfy? 



6. ,,Elf” - rodzic prezentuje rysunek elfa oraz przygotowuje wycięte małe prostokąty. (Załącznik nr 2)

– dzieci układają prostokąt – wyraz elf;

– wyklaskują sylaby, przeliczają – przyklejają kolejny biały prostokąt (1 sylaba);

– wypowiadają kolejno głoski, przeliczają (na palcach) – przyklejają odpowiednią liczbę kwadratów;

– określają głoskę w nagłosie, zwracają uwagę na pozycję ust w trakcie wymowy głoski e;

– wyszukują inne słowa rozpoczynające się głoską e.

 

7. ,,E jak ekran” - rodzic demonstruje małą literę drukowaną e. (Załącznik nr 3).  Dziecko omawiają kształt małej litery, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy, wyszukują literę w wyrazach i zaznaczają w kółeczko kolorem czerwonym. Dzieci młodsze rysują 2 dowolne przedmioty, których nazwa zaczyna się głoską e.

 

8. Zadania w kartach pracy:

Dzieci 6 letnie:

  • Praca z KP2.4–5 – prezentacja małej i wielkiej litery e, E, analiza i synteza słuchowa wyrazów zawierających głoskę e, odczytywanie wyrazów, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu słowno-obrazkowego.
  • Praca z CziP.21 – wyszukiwanie i kolorowanie liter e, E, kreślenie ich w powiększonej liniaturze, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych dzieci.

Dzieci 5 letnie:

  • Praca z KP2.4, „E jak ekran” – dzieci kolorują ramki obrazków, których nazwa zaczyna się głoską ,,e”. Następnie rozwiązują rebus. Otaczają pętlą obrazek przedstawiający rozwiązanie.
Data dodania: 2020-10-26 22:36:40
Data edycji: 2020-10-26 22:47:28
Ilość wyświetleń: 358
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej