Temat dnia: NASZE ZAINTERESOWANIA - 27.10.2020 r.
Proponowane zadania dla dzieci:
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
2. „Babcia zupę gotowała” – pamięciowe opanowanie wyliczanki. Rodzic wyraźnie mówi treść wyliczanki, a dzieci powtarzają. Następnie wymieniają, co babcia wrzuciła do garnka (starają się podać jak najwięcej nazw). Podczas kolejnego powtórzenia dzieci włączają się do deklamowania (recytacji) wyliczanki.
,,Babcia zupę gotowała”
Babcia zupę gotowała
I do garnka powrzucała:
Dwie marchewki, trzy pietruszki,
Sól i cztery kurze nóżki,
Garść guzików, pół ziemniaka,
Trzy gazety i buraka,
Ząbek czosnku, kości cztery,
Trzy pluskiewki, dwa selery,
Kłębek nici, motek wełny,
Aż się garnek zrobił pełny!
Gotowała siedem dni,
A tę zupę zjesz dziś Ty!
3. „Co lubimy robić?” – wypowiedzi dzieci na temat zainteresowań na podstawie wiersza.
,,Każdy coś robi” Barbara Zakrzewska
To jest Darek,
a gdzie Marek?
Marek maluje,
co w sercu czuje.
To jest Wacek,
a gdzie Jacek?
Jacek się cieszy,
napisał pięć wierszy.
To jest Tadek,
a gdzie Radek?
Radek dom sprząta
we wszystkich kątach.
To jest Romek,
a gdzie Tomek?
Tomek książkę chwyta,
wciąż czyta i czyta .
Po wysłuchaniu wiersza dzieci próbują odpowiedzieć na poniższe pytania:
4. „Nasze zainteresowania” – prezentowanie przedmiotów dotyczących zainteresowań dzieci. Proszę aby dzieci, wyobraziły sobie, że występują w telewizji – są ważnymi gośćmi, którzy będą opowiadać o swoich pasjach. Za dziećmi można ustawić ekran (np. przygotowany z kartonu). Zadaniem dzieci jest zaprezentowanie przedmiotów i opowiedzenie o swoim hobby. Dziecko może udawać, że mówi do mikrofonu, gestykulować, przyjmować różne pozycje: stać, siedzieć, chodzić. Pomysł polega na tym, by ćwiczyć wypowiadanie się w miejscach publicznych, przed widownią oraz zniwelować opór i nieśmiałość przed występami.
5. „E jak elf” – wprowadzenie liter e, E. (Załącznik nr 1) Rodzic prezentuje prezentuje dzieciom maskotkę. Mówi: To jest Ela. Ela miała w nocy piękny sen. Co (lub kto) jej się śniło? Dowiecie się, jeśli rozwiążecie rebus. Rodzic prezentuje obrazki: ekran, lody, farby. Dzieci podają nazwy, wskazują głoskę w nagłosie. Następnie wypowiadają głośno tylko pierwsze głoski, starają z nich ułożyć wyraz elf.
Dziecko odpowiada na pytania:
6. ,,Elf” - rodzic prezentuje rysunek elfa oraz przygotowuje wycięte małe prostokąty. (Załącznik nr 2)
– dzieci układają prostokąt – wyraz elf;
– wyklaskują sylaby, przeliczają – przyklejają kolejny biały prostokąt (1 sylaba);
– wypowiadają kolejno głoski, przeliczają (na palcach) – przyklejają odpowiednią liczbę kwadratów;
– określają głoskę w nagłosie, zwracają uwagę na pozycję ust w trakcie wymowy głoski e;
– wyszukują inne słowa rozpoczynające się głoską e.
7. ,,E jak ekran” - rodzic demonstruje małą literę drukowaną e. (Załącznik nr 3). Dziecko omawiają kształt małej litery, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy, wyszukują literę w wyrazach i zaznaczają w kółeczko kolorem czerwonym. Dzieci młodsze rysują 2 dowolne przedmioty, których nazwa zaczyna się głoską e.
8. Zadania w kartach pracy:
Dzieci 6 letnie:
Dzieci 5 letnie:
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13