WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

27.04.2020 r. - POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

27.04.2020 r. - POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:  „Poznajemy naszą miejscowość”

 

  • rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania


Proponowane zadania i zabawy:

 

  1. „Powitanka – rymowanka” – dziecko stoi na środku dywanu. Ręce opuszczone.


    Wykonuje 
    ruchy zgodne z recytowanym tekstem. 

Przywitajmy się wesoło.- (machamy do siebie)

Ładne zróbmy koło.  – (rysuje w powietrzu ręką koło)

Ręce w górę, ręce w bok.  – (wysuwają ręce do góry, a potem w bok)

Skok do tyłu i w przód skok.  – (wykonują jeden skok obunóż do tyłu i do w przód)

Ta poranna gimnastyka           

wszystkie zuchy dziś przywita. – (rytmicznie klaszczą w ręce)

 

 2. Poznajemy naszą miejscowość

Wprowadzenie do tematu: Osoba dorosła/ rodzic wskazuje na mapie Polski miejscowość, w

której się znajdujemy (zaznaczamy ją pinezką), ruchem ręki zataczamy obszar, wskazując

region.

Dziecko dowiaduje się, że miejsce ich zamieszkania, to tzw. mała ojczyzna i poznają znaczenie

tych słów. Pokazujemy dziecku etykietę z napisem nazwy ich miejscowości i przypinamy ją na

mapie. Dziecko powtarza nazwę i dzieli ja na sylaby.

Możemy obejrzeć razem z dzieckiem ( jeśli posiadamy) zdjęcia lub przewodniki turystyczne

przedstawiające miejscowość (region) swojego zamieszkania.

 

„Wirtualny spacer po Czarnkowie”

 

 A teraz zaprośmy dziecko na spacer po naszym mieście, spacer inny niż zwykle - spacer

wirtualny  ( można dziecku wytłumaczyć, że w dobie epidemii nie możemy swobodnie

poruszać się ulicami naszego miasta, dlatego w taki oto sposób będzie najbezpieczniej je zwiedzi).

Przypomnimy sobie ważne dla miasta miejsca, ulice , a niektóre może nawet  odkryjemy.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DE76alKWkUQ

 

 3„Na mojej ulicy”wypowiedzi dziecka na podstawie swoich doświadczeń.

 

Prosimy, by dziecko przypomniało sobie, jak wygląda ulica, na której mieszka – co się tam

znajduje, czy są jakieś sklepy, jak wyglądają domy, czy jest chodnik, parking itp. Dla ułatwienia

zadania możemy spojrzeć przez okno.

 

 

 4. Zabawa ruchowa z elementem liczenia – „Raz, dwa, trzy, tyle zrobisz ty”

 

Potrzebne będą : kostka do gry, instrument muzyczny np. bębenek.

 

Osoba dorosła trzyma kostkę do gry. Dziecko porusza się po całym pokoju zgodnie z rytmem

podanym przez mamę lub tatę np. na bębenku. W czasie przerwy w muzyce rodzic pokazuje

określoną liczbę oczek na kostce i prosi dziecko, aby zrobiło np. tyle samo pajacyków lub

przysiadów lub skakało tyle samo jak piłeczka

 

 5. Zabawa ruchowa – „Samochody do garażu”

 

Potrzebne będą: chorągiewka, krążek lub kierownica.

 

Dziecko wybiera miejsce w pokoju na swój garaż. Następnie otrzymuje krążek lub kierownice.

Na znak – podniesiona chorągiewka – dziecko biega swobodnie po sali, naśladując kręcenie

kierownicą i wydaje odgłos pracującego silnika, np. brym, brym.. Na znak – opuszczenie

chorągiewki – wracają do swojego garażu.

 

 

 6. Mój dom – zabawa plastyczna

 

Potrzebne będą: farby pędzel, kartka lub karton.

 

Dziecko maluje farbami, jak wygląda ich dom. Uwzględniają na rysunku zarówno szczegóły

domu, jak i otoczenia – zieleń, ulica itp.

 

 

7. Słuchanie piosenki „Tu mieszkam” (sł. e. Jarząbek, muz. K. Żesławski)

 

 I -To jest moje miasto, zna historii wiele.

Ra tusz, zamek, rynek i piękne aleje.

 

Ref.

Kocham moje miasto,

miasteczko, czy wieś.

Legendami swymi słynie.

Czy je poznać chcesz.

 

II -  Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję

moich sławnych przodków piękne obyczaje

 

Ref.

Kocham moje miasto …

 

 IIIBo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,

będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

 

Ref.

Kocham moje miasto…

 

Przykładowe pytania:

-   O czym była piosenka?


-  Czy podobała się tobie piosenka?

 

-  Co oznacza słowo: ojczyzna?

 

Wystarczy tylko się zarejestrować na stronie www.mac.pl jako RODZIC.Po zalogowaniu,

klikamy MAC Akademia i mamy legalny dostęp do piosenek. Serdecznie

zachęcam wszystkich Rodziców do skorzystania z tego udogodnienia. Szukajcie Państwo

zakładki OLEK I ADA - POZIOM A+ strzałką przechodzimy do CD2 i z podanej listy wybieramy

piosenkę.

 

 

 8. Zabawy ruchowe przy piosence - Czyli wygibasy z naszej klasy

„Duży i mały skok” i inne ….

 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-26 21:03:50
Data edycji: 2020-04-26 21:44:35
Ilość wyświetleń: 463
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej