WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

26.10.2020 PRACA ZDALNA - MOJE HOBBY

26.10.2020 PRACA ZDALNA - MOJE HOBBY

TEMAT TYGODNIA: MOJE HOBBY (26.10- 30.10.2020)

 

Tematy dni: 1. Wyobraźnia, 2. Nasze zainteresowania, 3. Nasze zbiory, 4. Muzyka wokół nas, 5. Malujemy wiatr i deszcz

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

W tym tygodniu poznamy nową wartość – WYOBRAŹNIĘ – oraz będziemy rozmawiać o naszych zainteresowaniach. Wiemy, że każdy ma prawo do swojego hobby, a wyobraźnia to skarb, bo dzięki niej możemy przenieść się w czasie i przestrzeni. Będziemy aktywizować ją poprzez różne formy np: prace plastyczne, aktywne słuchanie muzyki, wspólne śpiewanie, granie na instrumentach, a także wystukiwanie rytmów nowo poznanych piosenek.

Dużo czasu poświęcimy na rozwijanie mowy: opowiadania, poznawanie nowych wyrażeń, układanie bajki. Będziemy ćwiczyć też wypowiadanie się na określony temat.

W dalszym ciągu ćwiczymy słuch fonematyczny: wysłuchujemy, jakie głoski znajdują się w nagłosie i wygłosie. Będziemy brać udział w zabawach literami, poznamy kolejną literę e, E i cyfrę 3 bawiąc się w przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów.

Zachęcam Państwa, aby wspólnie aktywnie wykorzystywać czas na świeżym powietrzu. Podczas spacerów możecie np. wykonać latawiec, zwracać uwagę na siłę wiatru, badać kierunek wiatru itp. Pozwólmy również dziecku na rozwijanie zainteresowań, hobby: kolekcjonowanie czegoś, gromadzenie. Zachęcajmy dziecko do zadawania pytań, czy rodzicom/dziadkom zmieniły się zainteresowania, co ciekawego kolekcjonowali, gdzie i dlaczego trzymali skarby itp.

CELE OGÓLNE:

  • rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat,
  • rozumienie pojęcia wyobraźnia; wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, stosowania spójników i przyimków.
  • poznanie liter e, E; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,

  • wprowadzenie cyfry 3, doskonalenie umiejętności przeliczania;

  • rozwijanie wyobraźni podczas tworzenia prac plastycznych.

  • rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych dzieci oraz ich słuchu muzycznego

  • rozwijanie sprawności manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej; uwrażliwienie na piękno jesiennej przyrody.

Temat dnia: Wyobraźnia - 26.10.2020

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:  

- „W lesie” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci poruszają się swobodnym biegiem. Na dźwięk trójkąta przyjmują pozycję siadu klęcznego, ramionami oplatają kolana, głowa nisko. Na dźwięk innego instrumentu krokiem marszowym poruszają się po pokoju. Odgłos szeleszczącej gazety to szelest listków. Dzieci stoją wyprostowane z uniesionymi ramionami, wykonują skłony boczne. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Deszcz” – bieg na palcach 

Dzieci są kropelkami deszczu, siedzą w pozycji siadu skrzyżnego. Rodzic dotknięciem w ramię zachęca kropelki do wspólnej zabawy. Dotknięte dziecko podnosi się i biega lekko na palcach.

Operator dźwigu”  – ćwiczenie mięśni wysklepiających stopy.

- Siadamy na krzesełku. Palcami prawej i lewej nogi (na przemian) zbieramy do pudełeczka porozrzucane drobne przedmioty: kulki, klocki, skarpetki, kredki itp.

- Siedząc na krzesełku podnosimy palcami prawej nogi skarpetkę i kładziemy ją na lewym kolanie, a potem na odwrót.

Można skorzystać również z :  https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

2. „Kolorowe obrazki” – zabawa plastyczna.

Dzieci składają kartkę A4 na pół. Rozkładają i na jednej części pędzlem robią 2–4 kolorowe kleksy. Składają strony i pięścią delikatnie wykonują owalne ruchy tak, aby kolory się połączyły. Następnie otwierają kartkę i opowiadają, co według nich powstało. Jak praca wyschnie mazakiem dorysowują elementy tak, aby powstał obrazek.

3. „Na polanie” – wizualizacja.

Dzieci kładą się na dywanie w wygodnej pozycji, zamykają oczy. Rodzic opowiada: Zabieram Cię w podróż. Wyobraź sobie, że leżysz na miękkiej zielonej trawie. Trawa pachnie, ten zapach Ci się podoba i mocno go wdychasz. Jest ciepło, przyjemnie… W górze słychać: bzz, bzz – to owady spokojnie fruwają nad Tobą. Słońce przygrzewa, jest coraz cieplej. Wyobraź sobie, że spacerujesz po wodzie. Tupiesz – woda rozpryskuje się na boki, ubranie jest troszkę mokre. Moczysz dłonie i ochlapujesz sobie twarz, czujesz przyjemny chłód. Teraz zanurzasz dłonie w piasku i czujesz coś twardego. Co to może być? Rodzic prosi, aby dziecko otworzyło oczy i opowiedziało, jak się czuło w trakcie opowieści, co było dla niego miłe i przyjemne, jaki przedmiot znalazł w wodzie. Pozwólmy dzieciom na swobodne wypowiadanie się.

4.  „Skarb” – rozmowa o wyobraźni na podstawie opowiadania

Rodzic stawia przed dziećmi szkatułkę z kluczem zamkniętym w środku. Pyta, co to jest, do czego służy. Dzieci mogą potrząsać szkatułką, próbują zgadnąć, co jest w środku. Następnie Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania opowiadania. W trakcie czytania posługuje się przedmiotami: szkatułką i kluczem. (opowiadanie załącznik 1)

Po przeczytaniu opowiadania Rodzic zadaje pytania: Co znajdowało się w szkatułce? Do czego służy klucz? Co można otwierać kluczem? Co to jest wyobraźnia? Czy wyobraźni można dotknąć albo schować ją do szuflady? Co według was mogło znajdować się za drzwiami, o których mówiła pani w opowiadaniu

5. „Co widzisz?” – zabawa słowna.

Dzieci kładą się na dywanie, zamykają oczy. Rodzic może włączyć muzykę relaksacyjną i mówi: Wyobraź sobie, że masz przed sobą ogromne, ciężkie drzwi. Trzymasz w dłoni klucz. Co robisz? Gdzie jesteś? Co widzisz? Jak się czujesz? Kto jest z Tobą? Dzieci wypowiadają się.

6. „Jedziemy na…” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się przy dźwiękach kołatki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i odwracają w stronę Rodzica, który mówi, gdzie w danym momencie się znajdują. Dzieci pokazują gestem, co tam można robić: Np. Jesteśmy na zamku, słychać muzykę. / Jedziemy do lasu, jest ciemno… / Jesteśmy na wysokiej wieży, schodzimy po schodach…

7. Praca z KP2. Str2–3 (6l.) , KP2. Str2–3 (5l.) -uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat ilustracji, poszerzanie słownika czynnego dzieci, ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi.

Życzymy miłego dnia i dobrej zabawy :)

Data dodania: 2020-10-25 20:36:55
Data edycji: 2020-10-26 09:14:41
Ilość wyświetleń: 1700
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej