Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:
Zestaw ćwiczeń porannych.
-,,Kaczki na wodzie’’ – ćwiczenia tułowia. Dzieci wykonują przysiady, podnoszą wyimaginowany kamień i naśladują puszczanie ,,kaczki’’ na wodzie – rzuty prawą i lewą ręką.
-,,Kto silniejszy’’ – ćwiczenia siłowe z rodzeństwem. Dzieci w parach siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, stopy zwarte ze stopami współćwiczącego. Trzymają wspólnie szarfę lub sznurek za końce. Jedno dziecko obniża plecy do leżenia tyłem – przeciągając współćwiczącego do skłonu w przód, po czym następuje zamiana ról. Na sygnał rodzica: ,,Kto silniejszy?’’ dzieci starają się przeciągnąć partnera na swoją stronę.
-,,Zanurzamy się’’ – zabawa skoczna. Dzieci wykonują kilka sprężystych podskoków obunóż w miejscu i przysiad podparty – zanurzają się w wodzie.
-,,Niedźwiedź zasypia’’ – ćwiczenia uspakajające. Dzieci w siadzie skulnym, z głową zbliżoną do kolan robią wydech. Następnie w siadzie prostym, ze wzniesionymi ramionami robią wdech.
Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.
LATO WRESZCIE! (U. Kozłowska)
Już walizki w bagażniku,
torba, plecak, pięć koszyków…
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,
denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!
– Jedźmy w końcu, moi mili!
Lato, lato, lato wreszcie
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Wszyscy więc wsiadają prędko:
Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,
Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką
i braciszek z deskorolką,
potem ja z piłkami dwiema…
lecz już dla mnie miejsca nie ma!
Lato, lato, lato wreszcie,
Czy będziemy siedzieć w mieście?
Tata mówi: – Nie ma strachu,
jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka:
– Ja na dachu? Ja… dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:
– Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała,
coś ty sobie ubzdurała?
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Już na dachu stos bagaży,
a ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy,
no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę –
już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka
Las szumiący, łąka, rzeka…
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-O czym jest wiersz?
-Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?
-Co ze sobą zabierają?
-Jakie macie plany na wakacje?
-Jak będziecie spędzać czas na wakacjach?
,,Moja wyspa’’ – praca techniczna.
Do wykonania zadania potrzebne będą: talerzyki jednorazowe, masa solna, piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, rolki po papierze toaletowym, zakrętki plastikowe, plastelina, drobne koraliki, zielona krepina, przezroczysta folia lub inne dowolne materiały.
Jak zrobić masę solną (potrzebne składniki i sposób wykonania w linku)
https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg
Zadaniem dzieci jest wykonanie swojej wyspy na talerzyku jednorazowym. Wypełniają go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspę można ułożyć na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec dzieci opowiadają o swojej wyspie – co się na niej znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.
Praca z KP4.47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.
Praca z KP4.47b – rysowanie wakacyjnych planów.
Praca z KP4.48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13