Dzień czwarty
1. Zabawy z wykorzystaniem torebek foliowych.
Do zabawy potrzebne będzie: torebka foliowa, żółty pojemnik.
Wręczamy dziecku torebkę foliową. Następnie prosimy , aby dziecko:
- dmuchało na torebkę umieszczoną na dłoni,
- posłuchało dźwięków, jakie wydaje szeleszcząca torebka,
- podrzuciło torebkę do góry i obserwowało, jak spada,
- zgniotło torebkę i wyrzuciło ją do żółtego pojemnika.
2. Plastik i metal – poznanie różnych rodzajów tworzyw.
Do zabawy potrzebne będzie: plastikowa butelka, zakrętka od butelki, zakretka
od długopisu.
Dziecko kolejno ogląda przedmioty i stara się określić ich cechy:
- czy są twarde/ miękkie,
- czy są duże/ małe,
- czy są lekkie/ ciężkie,
- z jakiego materiału są zrobione.
Do zabawy potrzebne będą: plastikowe kubki.
Dziecko określa, z czego są wykonane kubki. Następnie dziecko odtwarza
ustawienie kubków stworzone przez osobę dorosłą (np. trzy kubki u podstawy,
wyżej dwa, na samej górze jeden; trzy kubki w ustawieniu pionowym – jeden na
drugim itd.).
Do zabawy potrzebne będzie: żółty pojemnik, plastikowe nakrętki, metalowe kapsle.
Wyjaśniamy dziecku, że do żółtych pojemników wrzuca się plastik i metale. Dziecko
ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się do niego wcelować
nakrętki i kapsle.
Do zabawy potrzebne będą: małe metalowe przedmioty (np. kapsle, puszki,
kluczyki, kłódka), a także przedmioty wykonane z innych surowców, żółta obręcz.
Drogi rodzicu, prosimy aby dziecko obejrzało i dotknęło przedmiotów. Następnie
dziecko segreguje przedmioty np. jeśli jest to przedmiot metalowy – wkłada go do
obręczy, lub odkłada na bok, jeśli jest wykonany z innego tworzywa. Na
zakończenie zadania określają, gdzie jest więcej, a gdzie mniej przedmiotów.
Do zabawy potrzebne będą: trzy lub więcej puszek różniących się wielkością.
Rozmieszczamy luźno na dywanie puszki. Pytamy dziecko, czy wszystkie puszki są
takie same, a po uzyskaniu odpowiedzi, prosimy, aby dziecko ustawiło je od
najmniejszej do największej lub na odwrót. Sprawdzamy poprawność wykonania
zadania.
Do zabawy potrzebna będzie: mała plastikowa butelka.
Dziecko staje na dywanie w małym rozkroku. Przekłada butelkę zgodnie z instrukcją
podaną przez Was drogi rodzicu (np. pod kolanem, pod jednym i drugim kolanem –
na przemian, wokół talii – podając z reki do reki).
3. Zabawa - „Tworzenie kompozycji z plastikowych korków”
Do zabawy potrzebne będą: plastikowe korki różnej wielkości i koloru, tekturowa
podkładka, klej.
Dziecko tworzy na podkładce kompozycje z korków według swojego pomysłu.
Przykleja je klejem, następnie opowiada, co ona przedstawia.
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13