WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

26.03.2020 - Wyprawa w kosmos

26.03.2020 - Wyprawa w kosmos

Temat dnia: Wyprawa w kosmos

 

Wynalazki praca z Księgą zabaw z literami (s.50-51, załącznik nr 6). Uważnie oglądaj ilustracje, zastanawiając się, co jest na nich przedstawione. Następnie odpowiedz na pytania:

  • Co to jest planeta?
  • Jak się nazywa planeta, na której żyją ludzie?
  • Czy znacie nazwy innych planet?
  • Jak nazywamy ludzi, którzy odbywają podróże w kosmos?
  • Jakie wynalazki umożliwiają im te podróże?
  • Po co ludzie wysyłają w kosmos specjalistyczne urządzenia?
  • Jakie codzienne udogodnienia zawdzięczamy tym „kosmicznym wynalazkom”?

Jeśli znasz odpowiedzi na niektóre pytania, poproś rodziców o podpowiedź.

 

„Wytupuję wiersz” nauka rymowanki zawartej w opowiadaniu Wynalazki. Powtarzanie słów wiersza po jednym wersie. Każdy wers wymawiaj w szczególny sposób, np. grubym głosem, cieniutkim, cicho, głośno. Następnie spróbuj cicho wytupać rytm wiersza, wypowiadając kolejne wersy.

 

Wynalazki znajdziesz wszędzie.

Bez nich nikt się nie obędzie.

Na suficie, w korytarzu

w samochodzie i w garażu.

W kuchni, w torbie i w plecaku

Znajdziesz nawet na wieszaku.

Wynalazki krążą wszędzie.

W każdym domu i w urzędzie.

W satelicie, na orbicie.

Odkryć pełno w naszym życiu.

Starczy w koło się rozejrzeć,

By odszukać, odkryć więcej.

 

„Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach”- o Układzie Słonecznym warto wiedzieć jak najwięcej, w końcu żyjemy na jednej z jego planet. Ziemia jest trzecią planetą od strony Słońca, ale po kolei... Zapraszam na film.

https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI

 

„Układ Słoneczny” – przecierana praca plastyczna. Zadaniem dzieci jest zamalowanie kredkami świecowymi w różnych kolorach całej powierzchni kartki w taki sposób, aby nie zostały białe miejsca. Następnie dzieci pokrywają pokolorowaną kartkę grubą warstwą czarnej farby. Po wyschnięciu farby za pomocą końcówki cienkiego pędzla lub wykałaczki wydrapują kształt planet, Słońca i satelitów. Na czarnej powierzchni powstanie kolorowy Układ Słoneczny.

 

„Nazwy planet” – wytnij planety, a następnie naklej na kartkę w ciemnym kolorze w odpowiedniej kolejności: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun, tak aby powstał układ słoneczny. Możesz nakleić pozostałe elementy. (W. 39 lub załącznik nr 7)

 

Praca z KP1.19a – czytanie nazw planet, umieszczanie nalepek z planetami, rysowanie konturu Ziemi po śladzie. (Załącznik nr 8)

 

Praca z KP1.19b – pisanie po śladzie, łączenie w pary takich samych obrazków, czytanie ze zrozu­mieniem. (Załącznik nr 8)

Data dodania: 2020-03-25 20:42:23
Data edycji: 2020-03-25 20:46:57
Ilość wyświetleń: 633
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej