WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

26.03.2020 - Wyprawa w kosmos

26.03.2020 - Wyprawa w kosmos

Temat dnia: Wyprawa w kosmos

 

Wynalazki praca z Księgą zabaw z literami (s.50-51, załącznik nr 6). Uważnie oglądaj ilustracje, zastanawiając się, co jest na nich przedstawione. Następnie odpowiedz na pytania:

  • Co to jest planeta?
  • Jak się nazywa planeta, na której żyją ludzie?
  • Czy znacie nazwy innych planet?
  • Jak nazywamy ludzi, którzy odbywają podróże w kosmos?
  • Jakie wynalazki umożliwiają im te podróże?
  • Po co ludzie wysyłają w kosmos specjalistyczne urządzenia?
  • Jakie codzienne udogodnienia zawdzięczamy tym „kosmicznym wynalazkom”?

Jeśli znasz odpowiedzi na niektóre pytania, poproś rodziców o podpowiedź.

 

„Wytupuję wiersz” nauka rymowanki zawartej w opowiadaniu Wynalazki. Powtarzanie słów wiersza po jednym wersie. Każdy wers wymawiaj w szczególny sposób, np. grubym głosem, cieniutkim, cicho, głośno. Następnie spróbuj cicho wytupać rytm wiersza, wypowiadając kolejne wersy.

 

Wynalazki znajdziesz wszędzie.

Bez nich nikt się nie obędzie.

Na suficie, w korytarzu

w samochodzie i w garażu.

W kuchni, w torbie i w plecaku

Znajdziesz nawet na wieszaku.

Wynalazki krążą wszędzie.

W każdym domu i w urzędzie.

W satelicie, na orbicie.

Odkryć pełno w naszym życiu.

Starczy w koło się rozejrzeć,

By odszukać, odkryć więcej.

 

„Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach”- o Układzie Słonecznym warto wiedzieć jak najwięcej, w końcu żyjemy na jednej z jego planet. Ziemia jest trzecią planetą od strony Słońca, ale po kolei... Zapraszam na film.

https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI

 

„Układ Słoneczny” – przecierana praca plastyczna. Zadaniem dzieci jest zamalowanie kredkami świecowymi w różnych kolorach całej powierzchni kartki w taki sposób, aby nie zostały białe miejsca. Następnie dzieci pokrywają pokolorowaną kartkę grubą warstwą czarnej farby. Po wyschnięciu farby za pomocą końcówki cienkiego pędzla lub wykałaczki wydrapują kształt planet, Słońca i satelitów. Na czarnej powierzchni powstanie kolorowy Układ Słoneczny.

 

„Nazwy planet” – wytnij planety, a następnie naklej na kartkę w ciemnym kolorze w odpowiedniej kolejności: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun, tak aby powstał układ słoneczny. Możesz nakleić pozostałe elementy. (W. 39 lub załącznik nr 7)

 

Praca z KP1.19a – czytanie nazw planet, umieszczanie nalepek z planetami, rysowanie konturu Ziemi po śladzie. (Załącznik nr 8)

 

Praca z KP1.19b – pisanie po śladzie, łączenie w pary takich samych obrazków, czytanie ze zrozu­mieniem. (Załącznik nr 8)

Data dodania: 2020-03-25 20:42:23
Data edycji: 2020-03-25 20:46:57
Ilość wyświetleń: 579
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej