WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

25.11.2020 r. - ''URZĄDZENIA DOMOWE''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Urządzenia domowe”

 

Cel główny:

 

− rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 1. Kochane dzieci wysłuchajcie wiersz pt.”Pożyteczne urządzenia"  

     i odpowiedzcie na pytania.

 

„Pożyteczne urządzenia”

 

Elektryczna pralka w domu
To wygoda jest i pomoc

Dobrze, że tę pralkę mamy
Bo oszczędza ręce mamy.
        
To odkurzacz głośno szumi
Za to pięknie sprzątać umie
Wciągnął rurą kurz i śmiecie
Ani pyłku nie znajdziecie.

Gdy telefon drrr –zadzwoni –
już słuchawkę trzymasz w dłoni.
I choć Basia jest daleko
Rozmawiam z nią przez telefon.

Telewizor dobra rzecz
Obejrzą tu filmy panie
A dla panów będzie mecz
Dla nas bajki na ekranie.

Przy grające skrzynce siadam
Skrzynka bajki opowiada
A gdy w radio gra muzyka
Tańczę polkę i walczyka.

 

  • Rozmowa na temat wiersza:

 

- O jakich urządzeniach była mowa w wierszu?

- Dlaczego te urządzenia są pożyteczne?

- Jakie urządzenia techniczne znajdują się w naszym  domu?

- Z jakich urządzeń korzystamy my rodzice?

-  Z jakich urządzeń ty korzystasz?

- Czy dzieci mogą z nich korzystać samodzielnie?

 

2. Karta pracy - Załącznik nr 1

 

Nazwij (samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej) urządzenia elektryczne

przedstawione na zdjęciach.

Podkreślcie zdjęcia urządzeń elektrycznych, które

są u was w domu.

Podzielcie te nazwy rytmicznie (na sylaby).

 

 

 3. Drogie Misiaczki w załączniku przesyłam filmik edukacyjny pt. „Nazwy

i dźwięki sprzętów AGD w kuchni i łazience oraz zabawę  – Zakręć 

i odpowiedz pt. „Urządzenia domowe” .

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM&ab_channel=123Edukacja 

– Nazwy i dźwięki

 

https://wordwall.net/pl/resource/1699586/domowe-d%C5%BAwi%C4%99ki 

-  Zakręć i odpowiedz

 

 

 4. Teraz nadszedł czas, żeby odrobinę się poruszać .

 

  • Zabawa ruchowa z elementem skoku „Drabinka”.

 

Drogi Rodzicu rozłóż na  dywanie  skakanki, w równej odległości od siebie

(równolegle do siebie, jak szczebelki drabinki). Dziecko przeskakuje obunóż przez

skakanki.

 

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Myszki i telewizor”.

 

Dzieci myszki cicho biegają na palcach po pokoju.

Na hasło: Telewizor! stają przed Rodzicem i naśladują wpatrywanie się w telewizor.

 

 

 

 5. Kolorowanie wybranego rysunku urządzenia elektrycznego

           Załącznik nr 2  i 3  - Kolorowanki

 

 

 6. Zabawa Co to jest?

 

Do zabawy potrzebne będą: Obrazki urządzeń elektrycznych.

 

Drogi Rodzicu  - pokazujemy dziecku obrazki  przedstawiające różne urządzenia

elektryczne, np.: telewizor, telefon, komputer, toster, sokowirówkę itp.. Omawiamy

wygląd wybranego przedmiotu, nie podając jego nazwy. Dziecko odgaduje, o jakie

urządzenie chodzi, i wskazuje odpowiedni obrazek.

 

Data dodania: 2020-11-24 20:47:59
Data edycji: 2022-01-04 22:20:07
Ilość wyświetleń: 4707
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej