WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

24.11.2020 r. - ''Sz, s''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:  "Sz – s"

 

Cel główny:

 

rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

1.  Poranna gimnastyka – Kochane dzieci teraz troszkę się poruszamy, a

następnie poćwiczymy nasze buźki.

 

Do zabawy potrzebne będą: woreczki, nagranie dowolnej piosenki,

odtwarzacz CD.

 

 

  • Start rakiety.

 

Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, trzymając ręce w pozycji skrzydełek (ręce to

rakiety na wyrzutni).

Wspólnie odliczają: 3, 2, 1, start. Na słowo: Start! wykonują energiczny wyprost rąk

w górę – rakieta startuje – i utrzymują ręce przez chwilę w maksymalnym

wyproście. Następnie uginają ręce, podnosząc je do pozycji skrzydełek druga

rakieta szykuje się do startu.

 

 

  • Toczący się pień.

 

Dziecko leży na podłodze z wyprostowanymi i złączonymi nogami i z rękami

wyprostowanymi przy głowie. Wykonuje trzy obroty w jedną stronę, a następnie trzy

obroty w drugą stronę.

 

 

  • Chodzenie z woreczkiem na głowie.

 

Dziecko bierze  woreczek, kładzie je na głowie i chodzi po pokoju z wyprostowanymi

rękami, starając się, aby woreczki nie spadł na podłogę.

 

 

  • Rzuty woreczkiem w górę.

 

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzymając w dłoniach woreczki. Rzuca je w górę

i stara się chwycić w dłonie, zanim spadnie na podłogę.

 

 

  • Woreczki na kolanach.

 

Dziecko stając podnosi jedną ugiętą nogę (np. prawą), kładzie

woreczek na kolanie i stara się wytrzymać w tej pozycji jak najdłużej.

 

 

  • Ćwiczenia oddechowe.

 

Dziecko leży tyłem, kładzie woreczki na brzuchu. Oddycha, wciągając mocno

powietrze nosem, a wydychając ustami.

 

 

 

  • Ćwiczenie logorytmiczne.

 

Kochani Rodzice wy mówicie tekst, a dziecko powtarza i pokazuje odpowiednie

części ciała.

 

                                                                   Dziecko:

Tutaj ręka jedna,                                     pokazują jedną rękę,

a tu – ręka druga.                                   pokazują drugą rękę,

Parę rąk mam.                                         podnoszą obie ręce do góry,

Tutaj noga jedna,                                    podnoszą jedną nogę,

a tu druga.                                               podnoszą drugą nogę,

Parę nóg mam.                                       dotykają obu nóg,

Tutaj ucho jedno,                                   dotykają jednego ucha,

a tu ucho drugie.                                   dotykają drugiego ucha,

Parę uszu mam.                                     dotykają uszu.

Tutaj oko jedno,                                    Wskazują (nie dotykają) jedno oko,

a tu oko drugie.                                     wskazują drugie oko,

Parę oczu mam.                                    wskazują oczy,

Policz teraz sam,                                   liczą głośno, wymieniając liczone części ciała.

ile par wyszło nam.

 

 

 

  • Ćwiczenia logorytmiczne.

 

 

Rę-ka-wicz-ki,

raz, dwa, trzy,

no-szę ja,

no-sisz ty!

 

Dziecko:

wyciąga przed siebie prawą rękę i ją cofa,

wyciąga przed siebie lewą rękę i ją cofa,

klaszcze w ręce, tupie,

wymawiając każdą sylabę,

podskakuje, wymawiając każdą sylabę.

 

 

 

  • Ozdabianie rysunku rękawiczek

 

Kochane dzieci ozdóbcie rysunek rękawiczek poprzez rysowanie kolorowych

pionowych kresek, następnie  wytnijcie  i odłóżcie je - (rękawiczki będą potrzebne

na zajęcia w następnych dniach).

 

Załącznik nr 1 - Rekawiczki

 

 

  • Ćwiczenie narządów artykulacyjnych.

 

Kochane Misiaczki - wykonujcie czynności, które wskaże wam mama.

 

 Sz – dziecko kieruje czubek języka za górne zęby (do górnego dziąsła), zwiera zęby,

wargi wysuwa lekko do przodu:

naśladuje ruchy pyszczka króliczka,

wypycha językiem policzki,

układa język w kształt rurki,

oblizuje wargi przy szeroko otwartych ustach,

układa z warg dziubek, naprzemiennie, z szerokim uśmiechem,

próbuje dotknąć językiem brody, nosa,

unosi język do górnego i do dolnego dziąsła przy szeroko otwartych ustach.

 

 

 

  • Ćwiczenie artykulacyjne.

 

Drogie dzieci powtarzajcie za mamą.

 

sza, szo, sze, szu, szy, asza, aszo, asze, aszu, aszy, esza, eszo, esze, eszu, eszy, usza, uszo, usze,

uszu, uszy, ysza, yszo, ysze, yszu, yszy.

Potem powtarzają słowa:

szafa, szampon, szabla, szarfa, szal, szalik, szałas, szansa, szarlotka, szatyn,

szatnia, szajka, szosa,

szofer, szopa, szop, szok, szelest, szelki, szeryf, szeregi, sześcian, szyja, szyna, szyba,

szynka,

szyszka, szufelka, szuba, szuflada, szum, kasza, tusza, basza, czasza, daszek,

ptaszek, kaszel,

meszek, grusza, kalosze, kosze, groszek, koszula, uszy, muszelka, naszyjnik,

kieliszek, kosz, kapelusz,

grosz, dorsz, klosz, gulasz, mysz, susz, tusz, arkusz, sznurek, szmatka, szablon,

sztandar,

szkło, sztanga, szlak, szmaragdy, sztaba.

 

Na końcu powtórzcie:

 

Szybki Szymon.

Szary kapelusz.

Szeroka szafa.

Szafirowe szelki.

Szmaragdowy naszyjnik.

Szumiąca muszelka.

Pyszny gulasz.

Szumiąca grusza.

Data dodania: 2020-11-23 20:47:41
Data edycji: 2022-01-04 22:19:07
Ilość wyświetleń: 333
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej