WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

24.04.2020r

24.04.2020r

 

To, co czuję    -   temat dnia

 „Mam nosa” – zabawy badawcze związane z zapachami,

-  określanie zapachów przyjemnych i nieprzyjemnych oraz źródeł ich pochodzenia,

-  doskonalenie umiejętności klasyfikacji (karta pracy).

„Jakie słyszysz instrumenty?” – zabawa muzyczna, rozpoznawanie instrumentów.

„Dbamy o zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne.

  • „Mam nosa” – zabawy badawcze związane z zapachami,

Pomoce: świeczka zapachowa (o zapachu czekolady); saszetki zapachowe: lawenda, drewno sandałowe, róża; przyprawy: goździki, cynamon, pieprz; plastry pomarańczy i cytryny; gruba świeca, zapałki lub zapalniczka;

Rozkładamy  na stole różne przedmioty, które wydzielają zapachy:

- świeczka zapachowa (o zapachu czekolady);

-  saszetki zapachowe: lawenda,

-  drewno sandałowe,

- róża;

-  przyprawy: goździki, cynamon, pieprz;

-  plastry pomarańczy i cytryny.

Dziecko wącha  zgromadzone przedmioty i stara się rozpoznać zapach, nazwać go i powiedzieć, z czym im się kojarzy.

Pytamy : Jakie zapachy lubisz?

-  Jakich zapachów unikasz?

-  Czy tu  czuć jakieś zapachy?

- Skąd pochodzą?

- Jakie to zapachy?

Następnie prezentujemy  grubą świecę (przypomina o zachowaniu bezpieczeństwa podczas przebywania wokół zapalonych świec i niezapalaniu ich samodzielnie – mogą to robić tylko dorośli), zapala ją i po chwili gasi. Dziecko  może  poczuć zapach palonego knota.

Określa:  czy to zapach przyjemny, czy nie.

 Dziecko  odsuwają się od świecy, a rodzic ponownie zapala ją i gasi, aby można było sprawdzić, jak daleko od źródła zapach będzie wyczuwalny.  Zwracamy  uwagę, że z odległości możemy wyczuć zapachy, bo są przenoszone przez powietrze.

Na zakończenie dzieci wykonują ćwiczenie  Narysuj - co pięknie pachnie i to - co wydaje brzydki zapach.     

  • „Jakie słyszysz instrumenty?” – zabawa muzyczna, rozpoznawanie instrumentów. Dzieci oglądają instrumenty muzyczne na ilustracjach. Z pomocą nauczyciela nazywają je i wysłuchują z płyty dźwięki, jakie wydają. Następnie słuchają nagrania muzyki instrumentalnej, rozpoznają i wskazują na ilustracjach instrumenty, które usłyszały. Pomoce: CD z muzyką instrumentalną, zdjęcia instrumentów muzycznych

DODATKOWA ZABAWA MUZYCZNA:

  • „Co robi powietrze?” – zabawa ruchowo-naśladowcza
  1. Ma powietrze spraw bez liku: (dzieci łapią się za głowę)

-  zdmuchnąć świece na świeczniku, (układają przed sobą dłonie na kształt płomyka i na słowo „zdmuchnąć” rozchylają je na boki)

-  przynieść dzieciom zapach słodki (układają dłonie, jakby coś w nich niosły)

- upieczonej już szarlotki. (głaszczą się po brzuchach)

 - Bo powietrze dużo pracy co dzień ma, (biorą się za ręce z rodzicem i tańczą w  kółeczko.

- nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna. (zmieniamy  kierunek ruchu)

-  A gdy zechcesz go posłuchać, (zatrzymują się z rękami na biodrach)

-  tylko nadstaw cicho ucha: (przykładają dłoń do ucha) fiju, fiju, fiju, fa. (naśladują grę na flecie),

  1. Musi przenieść echo w lesie, (poruszają rękami nad głową, naśladują gałęzie)

-  strącić liście z drzew, gdy jesień, (powoli opuszczają ręce, poruszając palcami)

- i dmuchawce posiać w trawie, (kucają, dotykając dłońmi podłogi)

-  unieść w górę mój latawiec. (wstają, podnosząc obie ręce)

  1. Umie koło napompować, (naśladują rękami pompowanie koła)

-  samolotem poszybować, (rozkładają ręce na boki i obracają się wokół własnej osi)

-  zerwać czapkę z głowy zgrabnie (kładą ręce na głowie, a następnie rozkładają je na boki)

-  i na flecie zagrać ładnie. (naśladują grę na flecie) .

  • „Dbamy o zdrowie” – ćwiczenia gimnastyczne.

Pomoce   -   obręcz (hulaj -hop)

  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła z obręczą.
  • Dzieci do domu -   zabawa orientacyjno - porządkowa

Dziecko układa obręcz na podłodze. Wchodzi do środka i siada skrzyżnie. Dłonie układa na kolanach, prostuje plecy, siedzi w domu. Na sygnał, dziecko wychodzi na podwórko, swobodnie podskakuje. Na inny sygnał - wraca do swojego domu i przyjmuje pozycję jak na początku.

  • Budujemy dom - ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Obręcz leży na podłodze, dziecko siada przy obręczy. Dziecko jest budowniczym, który przenoszą cegły na budowie. Na sygnał, dziecko wykonuje przysiad, chwyta obręcz oburącz, podnosi w górę  powoli opuszcza z góry na dół. Następnie kładzie obręcz na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej.

  • Wspólne zabawy -   ćwiczenie z elementem toczenia.

Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, w niewielkiej odległości. Dziecko trzyma w ręce obręcz opartą o podłogę. Na sygnał, toczy ja do rodzica. Rodzic - łapie obręcz oburącz i toczy ją z powrotem do dziecka.

  • Sąsiedzi  -   zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.

Obręcz leży na podłodze. Dziecko stoi w środku obręczy. Dziecko na zmianę z rodzicem : wskakują do obręczy  i wyskakują z niej obunóż. Sąsiedzi odwiedzają się - dziecko wskakuje do obręczy, gdy rodzic z niej wyskoczy.

  • Ćwiczenie stóp.

Dziecko z rodzicem, zwrócone twarzami do siebie, siedzą w siadzie skulnym podpartym po przeciwnych stronach obręczy. Na sygnał, stawiamy stopy na obręczy i mocno naciskamy na nią palcami stóp, przesuwamy ją w kierunku partnera.

  • Ćwiczenie uspakajające.

Obręcz leży na podłodze między partnerami. Siadamy skrzyżnie po przeciwnych stronach obręczy. Na sygnał, jednocześnie podnosimy obręcz do góry, wykonujemy wdech nosem, i opuszczając, robimy  wydech ustami. Ćwiczenie wykonujemy w wolnym tempie.

  • Zakończenie.

Maszerujemy spokojnie i odkładamy obręcz.

 

 

 

Data dodania: 2020-04-23 21:45:59
Data edycji: 2020-04-23 21:48:36
Ilość wyświetleń: 410
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej