WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

23.11.2020 r. - ''CZY ŻELAZKO TO URZĄDZENIE ELEKTRYCZNE''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Czy żelazko to urządzenie elektryczne?”

 

Cel główny:

rozwijanie mowy

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 1. Drogie dzieci obejrzyjcie obrazek i odpowiedzcie na pytania.

 

Załącznik nr 1 – urządzenia elektryczne

 

-  Nazwijcie przedmioty , które są na zdjęciach.

-  Czego one potrzebują, żeby pracować?

-  Jak mówimy na takie urządzenia?

-  Pokażcie na zdjęciu żelazko.

 

 

 2. Kochane dzieci wysłuchajcie wiersza Doroty Gellner „Żelazko”.

 

Żelazko jest dobre.

Ma gorące serce.

Chętnie biega

tam i z powrotem,

biega posłusznie

po piżamie,

po ścierce,

z zapałem prasuje

bluzki i spódnice,

spodnie i koszule,

bo bardzo lubi

pomagać mojej mamie.ór

we własnych zasobach

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

 

Co robi żelazko?

Co jest potrzebne, żeby działało żelazko?

Co musi mieć żelazko i wszystkie urządzenia elektryczne?

Czy żelazko zawsze było urządzeniem elektrycznym?

 

Drogi Rodzicu proszę wyjaśnić dziecku, że kiedyś żelazka miały duszę, takie miejsce

w środku, które wypełniano rozżarzonym węglem.  Ten węgiel rozgrzewał  żelazko i

można było nim prasować.

 

 

 3. Drogie Misiaczki obejrzyjcie teraz film edukacyjny pt.”Nie taki prąd straszny”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ  

 

 

 4Zabawa - „Co prasuje żelazko”?

 

 Do zabawy potrzebne będą wybrane ubrania: (spodnie, spódnica, bluzka, koszula,

sukienka, skarpetki, getry...), kartka oraz kredki.

 

−  Drogi rodzicu proszę pokazać wybrane przez was  części garderoby, a zadaniem

dziecka jest rytmiczne podzielenie nazw części ubrań na sylaby, (jedna sylaba,

jeden podskok).

 

Rysowanie żelazka z kablem i wtyczką.

 

 5Karta pracy.

 

Załącznik nr 2 - kolorowanka

 

Pokolorujcie na niebiesko lodówkę, a na zielono – odkurzacz.

Narysujcie przewody elektryczne od gniazdka do urządzeń.

Jak nazywamy takie urządzenia, jak lodówka, odkurzacz?

 

 

 6. Zabawa ruchowa

 

  • Przeciwieństwa” 

 

Dziecko stoi na przeciwko osoby dorosłej.  Rzuca on piłkę do dziecka, wypowiadając

słowa, np.: smutna żaba, ciężka korona, mały odkurzacz, wysoka lodówka, szybki

mikser…  Dziecko, po złapaniu piłki, wypowiada słowa o znaczeniu przeciwnym do

podanych, np. wesoła żaba, lekka korona, duży odkurzacz, niska lodówka, wolny

mikser…  i  odrzucają piłkę.

 

  • „Posągi”

 

Do zabawy potrzebny będzie tamburyn lub inny instrument

 

Dziecko swobodnie biega po pokoju, przy dźwiękach tamburynu. Na hasło: Stój!   

i przerwę w grze zatrzymuje się i stoi w bezruchu. Ponowne dźwięki tamburynu są

sygnałem do biegu.

 

 

Data dodania: 2020-11-23 12:11:26
Data edycji: 2022-01-04 22:17:50
Ilość wyświetleń: 734
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej