WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

23.11.2020 r. - ''CZY ŻELAZKO TO URZĄDZENIE ELEKTRYCZNE''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Czy żelazko to urządzenie elektryczne?”

 

Cel główny:

rozwijanie mowy

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 1. Drogie dzieci obejrzyjcie obrazek i odpowiedzcie na pytania.

 

Załącznik nr 1 – urządzenia elektryczne

 

-  Nazwijcie przedmioty , które są na zdjęciach.

-  Czego one potrzebują, żeby pracować?

-  Jak mówimy na takie urządzenia?

-  Pokażcie na zdjęciu żelazko.

 

 

 2. Kochane dzieci wysłuchajcie wiersza Doroty Gellner „Żelazko”.

 

Żelazko jest dobre.

Ma gorące serce.

Chętnie biega

tam i z powrotem,

biega posłusznie

po piżamie,

po ścierce,

z zapałem prasuje

bluzki i spódnice,

spodnie i koszule,

bo bardzo lubi

pomagać mojej mamie.ór

we własnych zasobach

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

 

Co robi żelazko?

Co jest potrzebne, żeby działało żelazko?

Co musi mieć żelazko i wszystkie urządzenia elektryczne?

Czy żelazko zawsze było urządzeniem elektrycznym?

 

Drogi Rodzicu proszę wyjaśnić dziecku, że kiedyś żelazka miały duszę, takie miejsce

w środku, które wypełniano rozżarzonym węglem.  Ten węgiel rozgrzewał  żelazko i

można było nim prasować.

 

 

 3. Drogie Misiaczki obejrzyjcie teraz film edukacyjny pt.”Nie taki prąd straszny”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ  

 

 

 4Zabawa - „Co prasuje żelazko”?

 

 Do zabawy potrzebne będą wybrane ubrania: (spodnie, spódnica, bluzka, koszula,

sukienka, skarpetki, getry...), kartka oraz kredki.

 

−  Drogi rodzicu proszę pokazać wybrane przez was  części garderoby, a zadaniem

dziecka jest rytmiczne podzielenie nazw części ubrań na sylaby, (jedna sylaba,

jeden podskok).

 

Rysowanie żelazka z kablem i wtyczką.

 

 5Karta pracy.

 

Załącznik nr 2 - kolorowanka

 

Pokolorujcie na niebiesko lodówkę, a na zielono – odkurzacz.

Narysujcie przewody elektryczne od gniazdka do urządzeń.

Jak nazywamy takie urządzenia, jak lodówka, odkurzacz?

 

 

 6. Zabawa ruchowa

 

  • Przeciwieństwa” 

 

Dziecko stoi na przeciwko osoby dorosłej.  Rzuca on piłkę do dziecka, wypowiadając

słowa, np.: smutna żaba, ciężka korona, mały odkurzacz, wysoka lodówka, szybki

mikser…  Dziecko, po złapaniu piłki, wypowiada słowa o znaczeniu przeciwnym do

podanych, np. wesoła żaba, lekka korona, duży odkurzacz, niska lodówka, wolny

mikser…  i  odrzucają piłkę.

 

  • „Posągi”

 

Do zabawy potrzebny będzie tamburyn lub inny instrument

 

Dziecko swobodnie biega po pokoju, przy dźwiękach tamburynu. Na hasło: Stój!   

i przerwę w grze zatrzymuje się i stoi w bezruchu. Ponowne dźwięki tamburynu są

sygnałem do biegu.

 

 

Data dodania: 2020-11-23 12:11:26
Data edycji: 2022-01-04 22:17:50
Ilość wyświetleń: 948
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej