WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

23.03.2020 - PODRÓŻE DAWNEJ I DZIŚ

Temat dnia: Podróże dawniej i dziś

  • „Dawne podróże” – zabawa językowa.

Poproś rodzica o przeczytanie poniższych wyrazów,  a następnie podziel te wyrazy na sylaby oraz głoski:

podróże, kareta, dyliżans, pociąg, statek, parowiec, pro.

 

  • „Praczki” – zabawa muzyczno-ruchowa. (w załączniku nr 1 podkład do piosenki)

Praczki

Marta Bogdanowicz

 

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam.             (dzieci pokazują odpowiednie ręce)

Jak praczki pracują, pokażę ja wam:

Tak piorą, tak piorą, przez cały długi dzień.             (gest prania)

Tak piorą, tak piorą, przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam.             (dzieci pokazują odpowiednie ręce)

Jak praczki pracują, pokażę ja wam:

Wieszają, wieszają, przez cały długi dzień.               (gest wieszania na sznurze)

wieszają, wieszają, przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam.             (dzieci pokazują odpowiednie ręce)

Jak praczki pracują, pokażę ja wam:

Prasują, prasują, przez cały długi dzień.                    (gest prasowania żelazkiem)

Prasują, prasują, przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam.             (dzieci pokazują odpowiednie ręce)

Jak praczki pracują, pokażę ja wam:

Składają, składają, przez cały długi dzień.                (gest składają)

Składają, składają, przez cały długi dzień.

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam.             (dzieci pokazują odpowiednie ręce)

Jak praczki pracują, pokażę ja wam:

Tańcują, tańcują, przez cały wolny dzień.                 (taniec w parach)

Tańcują, tańcują, przez cały długi dzień.

 

  • Praca z KP3.16a – identyfikowanie i zaznaczanie litery P p, czytanie prostych wyrazów z pozna­nych liter. (załącznik nr 2)

 

  • Praca z KP3.16b – pisanie liter P p, po śladzie, kreślenie kształtu pralki oburącz, podpisywanie ilustracji po śladzie. (załącznik nr 2)

 

  • Praca z KP3.21a – kącik grafomotoryczny, samodzielne kreślenie liter, pisanie wyrazów po śladzie. (załącznik nr 2)

 

Data dodania: 2020-03-22 22:11:50
Data edycji: 2022-01-04 22:04:35
Ilość wyświetleń: 477
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej