Temat dnia: W GÓRACH
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
„Rajd rowerowy” – dzieci kładą się na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdżają pod górkę – zwalniają, zjeżdżają z górki – przyśpieszają, jadą po prostej – bardzo szybko. Na koniec po kolei wymieniają wakacyjne miejsca, do których przyjechały.
„Łodzie” – potrzebny będzie mały kocyk. Dzieci siadają w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyk to łódź, a rączki dzieci to wiosła. Dzieci płyną, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po drodze napotykają różne trudności i przeszkody. Muszą przepłynąć pod stołem, następnie przejść i przenieść swoją łódź, pokonać slalom między słupkami - krzesłami.
„Zamki z piasku” – dzieci budują zamki z ulubionych klocków lub różnych przedmiotów znajdujących się w domu
„Góry to…” – zabawa w skojarzenia. Potrzebna będzie mapa fizyczna Polski. Dzieci odpowiadają, z czym kojarzą im się góry. Rodzic zadaje pytania:
Jak się nazywają góry w Polsce?
Jak wyglądają góry?
Czym się od siebie różnią?
Co można robić w górach?
Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?.
Rodzicu pomóż dziecku zlokalizować na mapie Góry Świętokrzyskie, Karpaty, Sudety.
Zapraszam do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg
,,Góry, nasze góry” – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: hale, baca.
Góry, nasze góry - Janina Porazińska
Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
Po lekturze wiersza dziecko odpowiada na pytania:
Kto to jest góral?
Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
Co to są hale?, Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?
Rodzic prezentuje napisy: hale, baca, owce, Tatry, dzieci je czytają, następnie układają z liter Alfabetu.
„W górach” – rodzic zapoznaje dziecko z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami, pokazuje na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dzieci odczytują. Następnie dziecko starają się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu.
„Na górskim szlaku” – dziecko tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach (miękkie przedmioty), skok przez kałuże (poduszka), wąska ścieżka (długi sznurek /skakanka). Dzieci przechodzą tor przeszkód.
„Górski pejzaż” – praca plastyczna. Przygotuj farby, pędzle oraz arkusz papieru. Zadaniem dzieci jest namalowanie górskiego pejzażu.
Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13