WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

22.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

22.05.2020 #zostańwdomu Propozycje zabaw dla dzieci.

Proponowane zabawy dla dzieci:

Pracowity jak pszczółka – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

-Pszczoły do ula! – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci (,,pszczoły’’) siedzą w jednym miejscu na dywanie (w ulu). Na dźwięk np. bębenka ,,pszczoły’’ wylatują ,,na łąkę’’ i krążą w różnych kierunkach, naśladując lot pszczoły. Na hasło: Pszczoły do ula wracają do ula.

-Wypatrywanie pszczoły – skręty tułowia. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym i wypatrują ,,pszczół’’ – przykładają jedną dłoń do czoła. Rodzic lub rodzeństwo ,,pszczoła’’ wędruje po pokoju i gra na np. grzechotce. Dzieci odwracają się w stronę, z której w danym momencie dobiega odgłos ,,pszczoły’’, ale nie ruszają się z miejsca. Co jakiś czas zmieniają rękę.

-Zapylamy kwiaty – ćwiczenia stóp. Do zabawy potrzebne będą: obręcz gimnastyczna lub sznurek, woreczek gimnastyczny. Dzieci siedzą bez butów przed obręczą(,,kwiatem’’), obok którego leży worek gimnastyczny (,,pyłek kwiatowy’’). Palcami stóp próbują chwycić woreczek i włożyć go do obręczy - ,,zapylają kwiat’’. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, ćwicząc raz jedną, raz drugą stopę.

-Pijemy nektar – ćwiczenia tułowia. Na dywanie leżą obręcze gimnastyczne (lub sznurek ułożony w kształcie koła). Dzieci (,,pszczoły’’) przyjmują pozycję siadu klęcznego przed obręczą (,,kwiat’’). Na umówiony sygnał pochylają się do dołu i dotykają czołem krążek - ,,piją nektar’’, po czym wstają i poruszają się po pokoju. Na kolejny sygnał klękają i powtarzają czynność.

-Przenieś nektar do ula – ćwiczenie uspokajające. Dzieci (,,pszczoły’’) maszerują po dywanie, trzymając w rękach woreczek gimnastyczny (,,nektar’’). Kiedy przechodzą obok obręczy gimnastycznej (,,ul’’), wrzucają do środka ,,nektar’’ i siadają w wyznaczonym miejscu na dywanie.

 

,,Każdy inaczej się porusza’’ – zabawa ruchowo – naśladowcza.

Drogi rodzicu przeczytaj rymowankę, a dzieci poruszają się po pokoju według własnego pomysłu.

KAŻDY INACZEJ SIĘ PORUSZA (Joanna Wołoch)

Na łące każdy inaczej się porusza.

Biedroneczka – tup, tup, tup.

Gąsienica – szur, szur, szur.

Żabka skacze hop, do góry.

Motyl lata aż pod chmury.

Konik polny skacze tak…

-A ty chodzisz jak?

 

,,Metamorfoza’’ – zabawa z gestem.

Dzieci siedzą na dywanie i naśladują ruchy rodzica do słów rymowanki.

METAMORFOZA (Joanna Wołoch)

Po trawie dreptała gąsienica mała,

(dzieci spacerują palcami prawej ręki po lewej dłoni)

wnet pod listek się schowała

(dzieci oplatają prawą pięść lewą dłonią)

W ciepłym kokonie się rozgościła,

(dzieci odwracają dłonie wewnętrzną częścią w kierunku twarzy, następnie krzyżują je,

zaplatają kciuki, które zasłaniają pozostałymi palcami)

potem w pięknego motyla się zamieniła.

(dzieci kciuki mają nadal zaplecione, a pozostałe palce

naprzemiennie prostują i zginają, imitując ruch skrzydeł motyla)    

Data dodania: 2020-05-22 07:47:51
Data edycji: 2020-05-22 07:49:03
Ilość wyświetleń: 478
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej