WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

22.04.2020r

22.04.2020r

 

Pożyteczne powietrze.

 „Odkurzacz” – słuchanie wiersza M. Szyszko,

Zapraszamy dzieci do wysłuchania wiersza. Prosimy o zwrócenie uwagi na opis odgłosów, jakie wydaje odkurzacz:

Pomoce: M. Szyszko „Odkurzacz” [w:] „Szedł czarodziej. Antologia wierszy dla dzieci”, wybór i oprac. W. Kot, KAW, Rzeszów 1986, s. 233,

 

        Odkurzacz

                 Trochę mam ze słonia,

                Trochę z węża boa,

                Biegam po podłodze,

                 Aż turkoczą koła.

                Burczę, kicham, duszę,

                 Syczę, prycham, sapię,

                Czasem guzik znajdę,

                 Czasem papier złapię.

                Ach, jak mnie się boją Kurz i pajęczyna,

                 Kiedy wszystko łykam Z najgroźniejszą miną.

                                                                              Małgorzata Szyszko

Pytania do dziecka:

- o czym opowiada wiersz?,

- co robi odkurzacz, do czego służy?,

 Następnie dziecko wymienia  odgłosy, jakie wydaje odkurzacz w wierszu: - burczy, kicha, prycha, sapie, syczy.

Powtarza za rodzicem  wyrazy dźwiękonaśladowcze: człap, człap; syk, syk; stuk, stuk; buu, buu; a psik, a psik; prych, prych; haa, haa.

 Rodzic -  zwraca uwagę na dokładną i poprawną wymowę.

 Po zabawie dźwiękonaśladowczej dziecko  wykonuje ćwiczenie spostrzegawczości - znajdź 4 różnice.

 „Karta pracy” – pokoloruj odkurzacz i dorysowuj  śmieci.

  • „Samolot – zabawa plastyczna metodą origami,

 Pomoce: kartki A4

- doskonalenie orientacji na kartce papieru. Dziecko składa samolot według instrukcji .Może  go dowolnie pokolorować i ozdobić, podpisać swoim imieniem. Gotowe samoloty dziecko zabierają do ogródka i sprawdza, jak latają.

  • „Co robi powietrze”

Dziecko powtarza  na zasadzie echa. Podczas recytowania słów może wykonywać gesty:

 Bo powietrze dużo pracy co dzień ma, (dziecko kręci  młynki rękami od siebie)

 nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna. (kręci młynki rękami do siebie)

A gdy zechcesz go posłuchać, (kładzie  ręce na kolanach)

 tylko nadstaw cicho ucha: (przykłada dłoń do ucha, jakby nasłuchiwało)

 fiju, fiju, fiju, fa. (naśladuje palcami obu rąk grę na flecie)

Data dodania: 2020-04-21 22:59:06
Data edycji: 2020-04-22 00:47:40
Ilość wyświetleń: 543
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej