WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

21.05.2020 Temat dnia: Jak pozbyć się strachu?

21.05.2020 Temat dnia: Jak pozbyć się strachu?

Proponowane zadania dla dzieci:

,,Piórka naszych uczuć’’ – zabawa z rodzicami lub rodzeństwem.

Do zabawy potrzebne będą kolorowe sztuczne piórka. Zadaniem dzieci jest wyrazić emocje, o których będzie opowiadał rodzic, za pomocą kolorowych piórek i rąk. Rodzic wyjaśnia zasady zabawy: Dzieci pomyślcie i wyraźcie piórkami, jak się czujecie, kiedy np.: boicie się wielkiego psa, bawicie się z koleżankami/kolegami w przedszkolu, stłukliście kolano, zgubiliście ulubioną zabawkę, przytula was mama. Dzieci prezentują scenkę, pamiętajcie o właściwym doborze koloru piórek.

 

,,Tajemnicza przesyłka’’

Drogi rodzicu do zabawy potrzebne będą: duże pudełko, kartki z bloku technicznego, mazaki, kredki, guma mocująca, obrazki przedstawiające mimikę osób wyrażających różne emocje, kostka do gry. Do pudełka zapakujcie potrzebne materiały i zaklejcie pudło. Zróbcie otwór, do którego można włożyć rękę. Cała zaimprowizowana sytuacja ma doprowadzić do nazwania przez dzieci emocji, które towarzyszą im w trakcie poznawania zawartości pudełka. Rodzic podsumowuje tę część zabawy pytaniami do dzieci:

-Czy to było przyjemne doświadczenie – sięgać ręką do pudełka, którym nie wiedzieliście, co się znajduje?

-Co czuliście w tym momencie?

-Czy odczuwaliście niepokój lub strach?

-Co mogliśmy zrobić inaczej, żeby zmniejszyć napięcie i lęk towarzyszący nieznanemu doświadczeniu?

Po rozmowie z dzieckiem następuje otwarcie pudełka. W środku znajdują się materiały niezbędne do stworzenia gry planszowej ,,Stonoga’’.

 

,,Stonoga’’- wykonanie gry planszowej ,,Stonoga’’

Propozycja wykonania wraz z rodzicami gry planszowej według przykładowej instrukcji:

-Przygotowanie materiałów: blok techniczny, mazaki, obrazki przedstawiające emocje, guma mocująca, kostka do  gry, pionki itp.

-Rysowanie na brystolu kształtu dużej stonogi. Przy jej głowie napis START, przy odwłoku napis META.

-Podzielenie kształtu stonogi na pola planszy takiej wielkości, by zmieściły się na nich pionki.

-Przyczepienie za pomocą masy mocującej na niektórych polach kilku obrazków wyrażających emocje. Po zakończeniu prac nad planszą, dzieci spróbujcie opowiedzieć, na czym może polegać ta gra. Wspólnie z rodzicami stwórzcie zasady gry.

Miłej zabawy!

 

Lisi ogon – zabawa ruchowa.

Propozycja zabawy ruchowej, zachęcającej dzieci do wypowiadania treści wiersza. Zadaniem dzieci jest powtarzanie rymowanki zawartej w opowiadaniu oraz ilustrowanie jej treści ruchem.

LISI OGON (M. Bennewicz)

Bo strach to tylko przebranie, (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

I groźne zakłada maski (dotykanie twarzy, przesuwanie dłoni od czoła do brody)

lecz zadaj sobie pytanie, (gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)

na jakie czeka oklaski? (składanie dłoni jak do oklasków)

 

Stres karmi się naszym strachem (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)

Jak gołąb na dachu bułką. (podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)

Wystarczy jednym zamachem (gest zrzucania czegoś z półki, szeroki zamach jedną, następnie

Przegonić go jak kurz z półki. drugą ręką na zmianę)

 

,,Nie rozśmieszaj mnie’’ – zabawa w parach z rodzicem lub rodzeństwem.

Siadamy naprzeciwko siebie. Dziecko usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Drugi z pary ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda, następuje zamiana ról. Po zakończeniu ćwiczeń w parach dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:

-Co czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia?

-Czy łatwo było zachować powagę?

-Co ci w tym pomagało, a co utrudniało to zadanie?

 

Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania. (załącznik)

Praca z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie.(załącznik)

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-21 07:54:56
Data edycji: 2020-05-21 07:57:48
Ilość wyświetleń: 436
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej