WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

21.04.2020r

21.04.2020r

DBAMY O OGRÓDEK   -   temat dnia

- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,

- rozwijanie zdolności skupienia uwagi,

- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi,

 - zachęcanie do uprawiania roślin

ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE PRZY PIOSENCE   -   przy piosence '"EOLOGICZNE REGGAE"

Zabawa rozwijająca sprawność ruchową:

Dziecko porusza się zgodnie z rytmem dźwięków wygrywanych przez rodzica na dowolnym instrumencie. . Maszeruje, biega drobnymi krokami, unosząc ręce w górę, podskakuje: raz na jednej, raz na drugiej nodze. Podczas przerwy w muzyce wymyśla dowolną figurę i przez chwile pozostaje w bezruchu.

PIÓRKO   -   ćwiczenie oddechowe

Dziecko wykonuje dowolną improwizację ruchową, w ręce trzyma piórko. Podczas przerwy w muzyce dziecko unosi piórko na wysokość głowy, wypuszcza je z dłoni i zaczyna w nie dmuchać. Stara się , żeby piórko nie spadło na podłogę

DZIECI DBAJA O ŚRODOWISKO   -   masażyk według Bożeny Farmy.

Rodzic siedzi za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i rysuje na plecach dziecka :

  1. W zgodzie przyrodą -     rysujemy powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,

żyją wszystkie dzieci          -     uderzamy delikatnie dłonie na środku pleców i delikatnie naciskamy,

dobry przykład dają -

w wyznaczonych miejscach   -     uciskamy delikatnie ramiona.

śmieci zostawiają.

Zmiana.

SEGREGUJĘ ŚMIECI   -   zabaw pobudzająco - hamująca.

Dziecko maszeruje w rytmie piosenki w różnych kierunkach w ręce trzyma trzy kółeczka w kolorze : żółty, zielony, niebieski. Rodzic rozkłada na podłodze kółko  z  wybranym kolorem. Dziecko szuka wybrany kolor  podchodzi do wykonuje ruchy zgodnie z ruchami rodzica: np:  - wystawiając na zmianę: raz lewą, raz prawą nogę....

 WIOSENNE  PRACE W OGRÓDKU -   zabawa inscenizowana, na podstawie wiersza Iwony Róży Salach - "Ogrodnicy"

 Oglądamy ilustracje (załącznik). Po obejrzeniu zadajemy dziecku pytania:-

- jak myślisz, gdzie możemy usłyszeć brzęczenie pszczół ?

Opowiadamy dziecku - o roli pszczół w przyrodzie, a zwłaszcza w pracy ogrodnika.

Pokazujemy dziecku grządkę, tłumaczymy, co znaczy to słowo.

"OGRODNICY" - wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach.

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej !

Będą spulchniać ziemię,

Aby lekko było jej.

                Puk, puk, puk łopatką.

                Szu, szu, szu grabkami.

                Tryśnie woda z koneweczki,

                na nasze grządeczki.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

- dokąd idą dzieci ?

- co dzieci niosą ze sobą do ogrodu ?

- co dzieci robiły w ogrodzie ?

"CO ROBIMY W OGRODZIE"   -   zabawa ruchowo - ortofoniczna

Rozkładamy na podłodze  (skakanki, sznurki lub szaliki..).  

Dziecko maszeruje swobodnie tak,  aby nie nadepnąć na grządki. Powtarza słowa dźwiękonaśladowcze:  tup, tup, tup.

Na uderzenie w  instrument muzyczny - zatrzymuje się, milknie, naśladuje czynności, jakie wykonuje sie wiosną w ogrodzie, np:

- kopiemy grządki łopatką - puk, puk, puk,

- grabimy grządki - szu, szu, szu,

- podlewamy kwiaty -  palcami naśladuje spadanie kropel i mówi : kap; kap, kap.

Karta pracy, cz.2, nr 38.

- dziecko mówi , do czego służy konewka,

- nazywa, z pomocą osoby dorosłej , przedmioty, które są na zdjęciach,

- mówi, do czego one służą,

- rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczyna od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej, a na koncu - od zielonej.

- ozdabia konewkę według własnego pomysłu.

 

 

 

Data dodania: 2020-04-20 22:16:46
Data edycji: 2020-04-20 22:35:33
Ilość wyświetleń: 507
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej