DBAMY O OGRÓDEK - temat dnia
- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
- rozwijanie zdolności skupienia uwagi,
- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi,
- zachęcanie do uprawiania roślin
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE PRZY PIOSENCE - przy piosence '"EOLOGICZNE REGGAE"
Zabawa rozwijająca sprawność ruchową:
Dziecko porusza się zgodnie z rytmem dźwięków wygrywanych przez rodzica na dowolnym instrumencie. . Maszeruje, biega drobnymi krokami, unosząc ręce w górę, podskakuje: raz na jednej, raz na drugiej nodze. Podczas przerwy w muzyce wymyśla dowolną figurę i przez chwile pozostaje w bezruchu.
PIÓRKO - ćwiczenie oddechowe
Dziecko wykonuje dowolną improwizację ruchową, w ręce trzyma piórko. Podczas przerwy w muzyce dziecko unosi piórko na wysokość głowy, wypuszcza je z dłoni i zaczyna w nie dmuchać. Stara się , żeby piórko nie spadło na podłogę
DZIECI DBAJA O ŚRODOWISKO - masażyk według Bożeny Farmy.
Rodzic siedzi za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i rysuje na plecach dziecka :
żyją wszystkie dzieci - uderzamy delikatnie dłonie na środku pleców i delikatnie naciskamy,
dobry przykład dają -
w wyznaczonych miejscach - uciskamy delikatnie ramiona.
śmieci zostawiają.
Zmiana.
SEGREGUJĘ ŚMIECI - zabaw pobudzająco - hamująca.
Dziecko maszeruje w rytmie piosenki w różnych kierunkach w ręce trzyma trzy kółeczka w kolorze : żółty, zielony, niebieski. Rodzic rozkłada na podłodze kółko z wybranym kolorem. Dziecko szuka wybrany kolor podchodzi do wykonuje ruchy zgodnie z ruchami rodzica: np: - wystawiając na zmianę: raz lewą, raz prawą nogę....
WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU - zabawa inscenizowana, na podstawie wiersza Iwony Róży Salach - "Ogrodnicy"
Oglądamy ilustracje (załącznik). Po obejrzeniu zadajemy dziecku pytania:-
- jak myślisz, gdzie możemy usłyszeć brzęczenie pszczół ?
Opowiadamy dziecku - o roli pszczół w przyrodzie, a zwłaszcza w pracy ogrodnika.
Pokazujemy dziecku grządkę, tłumaczymy, co znaczy to słowo.
"OGRODNICY" - wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej !
Będą spulchniać ziemię,
Aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki,
na nasze grządeczki.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
- dokąd idą dzieci ?
- co dzieci niosą ze sobą do ogrodu ?
- co dzieci robiły w ogrodzie ?
"CO ROBIMY W OGRODZIE" - zabawa ruchowo - ortofoniczna
Rozkładamy na podłodze (skakanki, sznurki lub szaliki..).
Dziecko maszeruje swobodnie tak, aby nie nadepnąć na grządki. Powtarza słowa dźwiękonaśladowcze: tup, tup, tup.
Na uderzenie w instrument muzyczny - zatrzymuje się, milknie, naśladuje czynności, jakie wykonuje sie wiosną w ogrodzie, np:
- kopiemy grządki łopatką - puk, puk, puk,
- grabimy grządki - szu, szu, szu,
- podlewamy kwiaty - palcami naśladuje spadanie kropel i mówi : kap; kap, kap.
Karta pracy, cz.2, nr 38.
- dziecko mówi , do czego służy konewka,
- nazywa, z pomocą osoby dorosłej , przedmioty, które są na zdjęciach,
- mówi, do czego one służą,
- rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczyna od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej, a na koncu - od zielonej.
- ozdabia konewkę według własnego pomysłu.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13