Proponowane zadania na dzisiaj.
Drodzy rodzice proponuję przygotujcie dzieciom literki alfabetu (w załączniku znajduje się alfabet, należy wyciąć literki, które potrzebne będą do zabawy) oraz naczynie na wodę, zegarek, flamastry.
Przeczytajcie zagadkę dzieciom:
-Co mam na myśli? To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć. Jest potrzebna nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom i roślinom. Występuje na całej kuli ziemskiej, ale tylko niewielka część nadaje się do spożycia przez ludzi. Poprzez proces parowania i skraplania jej część do nas wraca.
(WODA)
Po rozwiązaniu zagadki dzieci spróbujcie z liter Alfabetu ułożyć napis WODA.
Następnie zabawę można przeprowadzić w łazience lub kuchni, odkręcamy kran w taki sposób, aby woda kapała po kropelce do podstawionego naczynia. Dzieci próbują oszacować, ile wody może w ten sposób wylać się z kranu do naczynia np. podczas 40 minut. Swoje szacunki dzieci zaznaczają flamastrem. Druga część zabawy za 40 minut.
Drodzy rodzice proponuję przygotujcie wspólnie z dzieckiem lub dziecko samodzielnie zestaw 9 kartoników: – 3 kartoniki z napisem ,,woda’’, 3 kartoniki z napisem ,,ekologia’’, 3 kartoniki z napisem ,,planeta’’ oraz 9 kartek formatu A4 lub innych.
Układamy planszę z 9 kartek: trzy w pionie, trzy w poziomie. Zadaniem dzieci jest przeczytanie wyrazów i ułożenie ich w taki sposób, by nie powtarzały się w rzędzie i kolumnie. Rodzice mogą pomóc dziecku, wskazując po kolei sposób rozwiązania.
Drodzy rodzice proponuję przygotować drewniane klamerki, farby, pędzelki, klej kolorową tekturę, guziki. Dzieci wykonują ekoprzyjaciela. https://www.youtube.com/watch?v=16XAYcsMNg0
Możecie wykorzystać inne dostępne materiały ekologiczne np. rolki po papierze toaletowym, kolorowy papier, kolorowe nakrętki, plastikowe butelki itp., i wykonać dowolną pracę według własnego pomysłu.
Milej zabawy!
Drogi rodzicu proponuję do tej zabawy przygotować kartki np. A4 z zapisanymi cyframi, oraz kartkę z wyciętym otworem.
Na kartkę z cyfrą nakładamy kartkę z wyciętym otworem. Przesuwamy otwór po kartce, która znajduje się pod spodem, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaka cyfra jest na niej napisana. Gdy się uda, dziecko podaje, jaką głoskę słychać na początku wyrazu, a jaką na końcu wyrazu. Np.( j ) e d e (n).
To kontynuacja zabawy po 40 minutach.
Rozmowa z rodzicem, drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem, jak długo kapała woda (40 min.), porównując ten czas np. do czasu trwania waszego posiłku. Sprawdzamy czy udało się dzieciom poprawnie oszacować ilość wody, która zebrała się w naczyniu. Dzieci mogą zmierzyć ilość zebranej wody np. kubeczkiem, łyżką.
Drogi rodzicu spróbuj z dzieckiem porozmawiać o oszczędzaniu wody.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13