WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2.05.2020 DZIECI NA ŚWIECIE

2.05.2020 DZIECI NA ŚWIECIE

Temat dnia: DZIECI NA ŚWIECIE

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  • ,,Zabawa w basen” – dziecko ustawia się na dywanie. Na polecenie zaczynają maszerować w prawą stronę. Rodzic wydaje komendy, wymieniając różne style pływania. Dziecko naśladuje wymieniony styl, odpowiednio poruszając ramionami w przód, na hasło: Płyniemy kraulem do tyłu – dzieci krążą wyprostowanymi ramionami w tył; na hasło: Płyniemy żabką -  dzieci wykonują ramionami ruch imitujący ruch żaby.
  • ,,Skok przez rzeczkę” – dziecko z szarf lub skakanek układają dwie równoległe linie w odległości 0, 5 metra od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dzieci ustawiają się na jednym brzegu rzeki. Następnie przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.
  • ,,Marsz po górach” – dziecko staje swobodnie na dywanie, na znak rodzica maszeruje powoli w miejscu, udając, że wchodzi na stromą górę. Na hasło prowadzącego: Szczyt zdobyty – dziecko biegnie szybko w miejscu, udając, że zbiega z górki.

,,Dzieci świata” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza Wincentego Fabera. Na mapie świata lub globusie  odszukaj miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.

,,Dzieci świata” Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:

  • Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego? 
  • Gdzie mieszkają Eskimosi? Zwróć uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innuit. 
  • O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii? 
  • Co łączy dzieci na całym świecie? 
  • Czy byliście kiedyś w innym kraju? 
  • Czy byliście kiedyś na innym kontynencie?
  •  Jakich ludzi tam spotkaliście? 
  • Czy wszyscy mówili tym samym językiem, co wy? 
  • Co ich od was różniło? Co było podobne? 

Pamiętaj, że nie wszystkie kontynenty są tak samo zaludnione i że na niektórych nie mieszkają ludzie (Antarktyda).

 

„Dzieci z różnych stron świata” - poproś rodziców o przeczytanie informacji zawartych w prezentacji, a Ty spróbuj zapamiętać jak najwięcej.

https://slideplayer.pl/slide/10808711/

 

„Mój portret” – dzieci przeglądają się w małych lusterkach, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne (pieprzyk). Wymyślają i pokazują w lusterku różne miny wyrażające radość, smutek, strach, zdziwienie, złość. Wykonaj portret (dzieci będą rysować tylko głowę i ramiona). Dzieci rysują swoje portrety  (tylko głowę i ramiona) kredkami świecowymi na okrągłych kartonach (z kartonu A4 wycinamy jedno duże koło). Gotowe portrety podpisują swoim imieniem samodzielnie.

 

Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka. 

 

Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.

Data dodania: 2020-06-02 11:30:36
Data edycji: 2020-06-02 11:32:55
Ilość wyświetleń: 330
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej