Temat dnia: DZIECI NA ŚWIECIE
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
,,Dzieci świata” – poproś rodziców o przeczytanie wiersza Wincentego Fabera. Na mapie świata lub globusie odszukaj miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.
,,Dzieci świata” Wincenty Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:
Pamiętaj, że nie wszystkie kontynenty są tak samo zaludnione i że na niektórych nie mieszkają ludzie (Antarktyda).
„Dzieci z różnych stron świata” - poproś rodziców o przeczytanie informacji zawartych w prezentacji, a Ty spróbuj zapamiętać jak najwięcej.
https://slideplayer.pl/slide/10808711/
„Mój portret” – dzieci przeglądają się w małych lusterkach, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne (pieprzyk). Wymyślają i pokazują w lusterku różne miny wyrażające radość, smutek, strach, zdziwienie, złość. Wykonaj portret (dzieci będą rysować tylko głowę i ramiona). Dzieci rysują swoje portrety (tylko głowę i ramiona) kredkami świecowymi na okrągłych kartonach (z kartonu A4 wycinamy jedno duże koło). Gotowe portrety podpisują swoim imieniem samodzielnie.
Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka.
Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13