WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2022.10.04 Zabawy na przedszkolnym placu

2022.10.04 Zabawy na przedszkolnym placu

Drodzy Rodzice..

 Uwielbiane przez wasze pociechy zabawy na świeżym powietrzu mają nieoceniony wpływ na ich rozwój. 
Poznajcie 10 pozytywnych aspektów zabawy na placu zabaw:

  1. Rozwój mięśni, współpraca obu półkul mózgowych, rozwój dużej i małej motoryki potrzebnej później do nauki pisania i czytania.
  2. Planowanie ruchu i ocena ryzyka. Wszelkiego rodzaju urządzenia do wspinaczki, drabinki, ścianki czy liny uczą malucha oceny swoich możliwości, planowania oraz świetnie podbudowują wiarę w swoje umiejętności.
  3. Aktywny i jakościowy czas spędzony wspólnie z dzieckiem. Budowanie wzajemnych relacji, nauka komunikowania.
  4. Rozwój równowagi i koordynacji ruchowej. Odpowiednie balansowanie ciałem, poznanie swoich możliwości.
  5. Poznawanie swojej siły, trening równowagi, ocena ryzyka, nauka upadania.
  6. Zabawy w piasku to wspaniały rozwój sensoryczny: dotyk, zapach, pobudzanie wyobraźni i tworzenie kreatywnych zabaw. Wspólny czas z innymi dziećmi uczy otwartości, nawiązywania nowych kontaktów, samodzielności jak również dzielenia się z innymi.
  7. Nauka cierpliwości, współpracy, rozwiązywania konfliktów. Zanim nasze maluchy pójdą do przedszkola, to właśnie na placu zabaw rozwijają swoje pierwsze umiejętności społeczne. Uczą się komunikowania, wchodzą w pierwsze konflikty z rówieśnikami, a gdy chcą coś wspólnie stworzyć np. zbudować tunel, bazę lub pobawić się w berka, czy w chowanego, bądź poskakać w klasy, to uczą się wzajemnej współpracy.
  8. Zabawy na huśtawce uspokajają, uczą równowagi, balansowania ciałem, koncentracji na zadaniu i rozwijają układ nerwowy.
  9. Ślizgawka uczy malucha cierpliwości, upadania, planowania ruchu i przewidywania jego konsekwencji.
  10. Wspinaczka po drabinkach, linach czy na ściance to doskonała nauka współpracy ze sobą poszczególnych części ciała. Samodzielna ocena ryzyka, swoich umiejętności jak również siły, to doskonały sposób na odkrycie swoich talentów, możliwości jak również nauka samodzielnego działania. Oczywiście jeśli zaufamy dziecku i pozwolimy na zabawy tylko asekurując je obok, ale jednocześnie nie ,,podcinając skrzydeł” swoimi komentarzami: -uważaj, bo spadniesz!, -nie wchodź tam, bo to za wysoko!, -nie rób tego, bo jesteś za mały!, -nie biegnij, bo się przewrócisz!

Podstawą udanej i rozwijającej dziecko zabawy jest opiekun, który czuwa, ale jednocześnie daje dziecku swobodę w poznawaniu własnych umiejętności. Dlatego warto podczas zabawy okazywać dziecku wsparcie i zaufanie:  –Świetnie ci idzie, jestem obok – Ale jesteś wysoko widzę, że dzielenie sobie radzisz, -Musisz mieć dużo siły, dobrze się trzymasz tych drabinek, -Idziesz ostrożnie, z pewnością pokonasz sam tę przeszkodę. Takie komunikaty dają dziecku poczucie bezpieczeństwa, że czuwasz, a jednocześnie dodają wiary, że podjęta przez nie aktywność powiedzie się.

Na podstawie artykułu Ewy Wojtan
Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2022-10-12 18:36:30
Data edycji: 2022-10-13 01:55:40
Ilość wyświetleń: 138
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej