WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2021.04.13 Powietrze nad nami - nauczanie zdalne

2021.04.13 Powietrze nad nami - nauczanie zdalne

”Powietrze nad nami"       

Rodzice, rozpocznijmy dzisiaj od zagadek wprowadzających w temat:

 

 

 

 

Bywa popielata,                      Każdy bardzo lubi
Biała lub różowa,                    Gdy pogodną nocą
Burzę zaś zwiastuje                        Mrugają na niebie
Sinogranatowa. (chmura)       I pięknie migocą.(gwiazdy)

 

Raz jest jak rogalik,                        Gdy mocno grzeje
Raz jak srebrny talerz,            Przez cały dzień,
A czasami w nocy                    Wszyscy się przed nim
Nie widać go wcale. (księżyc)  Chowają w cień! (słońce)

 

  • „Powietrze nad nami” – pokażmy tera dziecku prezentację multimedialną pt.: "Niebo w różnych odsłonach". Poprośmy dziecko, aby zwraciło uwagę na widoczne elementy kosmosu: Słońce, Księżyc, gwiazdy. Wspólnie omówmy poszczególne obrazy nieba, porządkując nowe i znane informacje, postarajmy się sklasyfikować obejrzane obrazy w grupy posiadające wspólne cechy, np. ukazujące noc, zachód słońca. Dodatkową propozycją może być nadanie tytułu obrazom tworzącym kolekcje, np. „Nocne obrazy”, „Fantazje z chmur”, „Pożegnanie słońca”.
  • „Kraina literek” – na podstawie obejrzanych ilustracji nieba dziecko stara się opisać doznania podczas oglądania fotografii. Następnie wyodrębniają głoskę „f” w wyrazach: fotograf, farby. Zaprezentujmy dziecku małą i wielką literę „f”, omawiając ich kształt
    i porównując do innych liter. Dziecko naśladuje fotografa wykonującego zdjęcie małej i wielkiej litery „f”. Następnie naśladują malarza malującego literę „f”. Odczytujemy wyrazy zapisane na karcie pracy: Filip, farba, filozof, fasola, Francja, figa, wafel, skafander, autograf, fotograf, akcentując głoskę „f”. Prosimy o wskazanie głoski, która powtarza się w każdym wyrazie, oraz miejsca, gdzie występuje (na początku, na końcu, w środku wyrazu). Na karcie pracy w zapisanych wyrazach dziecko otaczają pętlą litery
    „f” i „F” oraz rysuje po śladzie liść i strąk fasoli, która jest rośliną pnącą się do nieba dzięki wąsom przy łodygach.
    „Karty pracy. Powietrze” s. 4
  • „Niebo pełne kolorów” – praca plastyczna po wysłuchaniu wiersza T. Kubiaka „Niby obłoki”, malowanie farbami. Przed przystąpieniem do malowania dziecko słucha wiersza T. Kubiaka i obserwuje chmury za oknem.

Niby obłoki

Popatrz w górę,
wysoko,
przypatrz się dobrze obłokom.
                Te są podobne
                do koni.
                Kto na nich cwałuje,
                goni?
Inne – podobne są
domom.
Kto mieszka w nich –
nie wiadomo.
A jeszcze inne
jak pianka,
jak bita, śnieżna
śmietanka.
                Nie wiemy, kto pije
                rano
                ciepłe kakao
                z tą pianą...
Nagle powiało,
Wiatr! Wiatr!
                Domy rozwiało.
                Piankę rozwiało.
Konie pognało
w świat.
                        Tadeusz Kubiak

Aby zainspirować dziecko możecie wyjść na spacer i poszukać ciekawych kształtów chmur oraz innych ciekawych widoków nieba. Dziecko podejmuje samodzielną decyzję, jakie niebo chce przedstawić w swojej pracy (dzienne, nocne, zachód, wschód słońca). Podkreślamy, żeby na pędzlu była dostateczna ilość farby tak, by po nałożeniu na kartkę, delikatnie się rozpłynęła.

  • „Muzyczne impresje” – zabawa muzyczna, dziecko kładzie wyschniętą pracę przed sobą i wybiera instrument, którego dźwięk pasuje do zilustrowania pracy plastycznej (lub wykorzystuje dostępne w domu np. drewniana łyżka i garnek). Dziecko improwizuje na instrumencie na temat swojego obrazka.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2021-04-13 08:00:59
Data edycji: 2021-04-13 08:50:41
Ilość wyświetleń: 441
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej