WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2021.04.13 Powietrze nad nami - nauczanie zdalne

2021.04.13 Powietrze nad nami - nauczanie zdalne

”Powietrze nad nami"       

Rodzice, rozpocznijmy dzisiaj od zagadek wprowadzających w temat:

 

 

 

 

Bywa popielata,                      Każdy bardzo lubi
Biała lub różowa,                    Gdy pogodną nocą
Burzę zaś zwiastuje                        Mrugają na niebie
Sinogranatowa. (chmura)       I pięknie migocą.(gwiazdy)

 

Raz jest jak rogalik,                        Gdy mocno grzeje
Raz jak srebrny talerz,            Przez cały dzień,
A czasami w nocy                    Wszyscy się przed nim
Nie widać go wcale. (księżyc)  Chowają w cień! (słońce)

 

  • „Powietrze nad nami” – pokażmy tera dziecku prezentację multimedialną pt.: "Niebo w różnych odsłonach". Poprośmy dziecko, aby zwraciło uwagę na widoczne elementy kosmosu: Słońce, Księżyc, gwiazdy. Wspólnie omówmy poszczególne obrazy nieba, porządkując nowe i znane informacje, postarajmy się sklasyfikować obejrzane obrazy w grupy posiadające wspólne cechy, np. ukazujące noc, zachód słońca. Dodatkową propozycją może być nadanie tytułu obrazom tworzącym kolekcje, np. „Nocne obrazy”, „Fantazje z chmur”, „Pożegnanie słońca”.
  • „Kraina literek” – na podstawie obejrzanych ilustracji nieba dziecko stara się opisać doznania podczas oglądania fotografii. Następnie wyodrębniają głoskę „f” w wyrazach: fotograf, farby. Zaprezentujmy dziecku małą i wielką literę „f”, omawiając ich kształt
    i porównując do innych liter. Dziecko naśladuje fotografa wykonującego zdjęcie małej i wielkiej litery „f”. Następnie naśladują malarza malującego literę „f”. Odczytujemy wyrazy zapisane na karcie pracy: Filip, farba, filozof, fasola, Francja, figa, wafel, skafander, autograf, fotograf, akcentując głoskę „f”. Prosimy o wskazanie głoski, która powtarza się w każdym wyrazie, oraz miejsca, gdzie występuje (na początku, na końcu, w środku wyrazu). Na karcie pracy w zapisanych wyrazach dziecko otaczają pętlą litery
    „f” i „F” oraz rysuje po śladzie liść i strąk fasoli, która jest rośliną pnącą się do nieba dzięki wąsom przy łodygach.
    „Karty pracy. Powietrze” s. 4
  • „Niebo pełne kolorów” – praca plastyczna po wysłuchaniu wiersza T. Kubiaka „Niby obłoki”, malowanie farbami. Przed przystąpieniem do malowania dziecko słucha wiersza T. Kubiaka i obserwuje chmury za oknem.

Niby obłoki

Popatrz w górę,
wysoko,
przypatrz się dobrze obłokom.
                Te są podobne
                do koni.
                Kto na nich cwałuje,
                goni?
Inne – podobne są
domom.
Kto mieszka w nich –
nie wiadomo.
A jeszcze inne
jak pianka,
jak bita, śnieżna
śmietanka.
                Nie wiemy, kto pije
                rano
                ciepłe kakao
                z tą pianą...
Nagle powiało,
Wiatr! Wiatr!
                Domy rozwiało.
                Piankę rozwiało.
Konie pognało
w świat.
                        Tadeusz Kubiak

Aby zainspirować dziecko możecie wyjść na spacer i poszukać ciekawych kształtów chmur oraz innych ciekawych widoków nieba. Dziecko podejmuje samodzielną decyzję, jakie niebo chce przedstawić w swojej pracy (dzienne, nocne, zachód, wschód słońca). Podkreślamy, żeby na pędzlu była dostateczna ilość farby tak, by po nałożeniu na kartkę, delikatnie się rozpłynęła.

  • „Muzyczne impresje” – zabawa muzyczna, dziecko kładzie wyschniętą pracę przed sobą i wybiera instrument, którego dźwięk pasuje do zilustrowania pracy plastycznej (lub wykorzystuje dostępne w domu np. drewniana łyżka i garnek). Dziecko improwizuje na instrumencie na temat swojego obrazka.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2021-04-13 08:00:59
Data edycji: 2021-04-13 08:50:41
Ilość wyświetleń: 500
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej