"Szukamy Wielkanocnego Zajączka - zakodowany prezent"
Drodzy Rodzice, kieruję do Was kilka słów teoretycznych. Programowanie, kodowanie to język XXI wieku. Najprościej można go opisać jako kolejność poleceń, które należy wykonać, aby osiągnąć wyznaczony cel. Kodować znaczy przetwarzać informacje na kod (szyfrować) lub oznaczać coś umownymi znakami. Kodowanie, to nic innego, jak napisanie kodu, który pozwala uzyskać konkretny efekt w działaniu.
Najlepszym przykładem kodowania w życiu codziennym są znaki drogowe. W każdym z nich zakodowana jest konkretna informacja – gdy widzimy czarną liczbę na białym tle z czerwoną otoczką, wiemy, że nie możemy przekroczyć prędkości podanej na znaku. W takim znaczeniu kodowanie otacza nas z każdej strony, a jego nauka staje się czymś zupełnie naturalnym – nawet wśród najmłodszych dzieci.
Wspólne kodowanie z dziećmi to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu.
Takie zabawy wprowadzają w świat logicznego myślenia i formułowania poleceń.
Tradycją w mojej rodzinie jest szukanie przez dzieci prezentów od Zajączka Wielkanocnego ukrytych w ogrodzie, pamiętam jak wiele emocji zawsze mi towarzyszyło i choć upłynęło wiele lat, do dzisiaj doskonale pamiętam te chwile. Proponuję Wam właśnie taką zabawę z kodowaniem terenowym. Myślę, że będzie to wspaniała atrakcja, którą możecie przygotować dla dzieci i zaraz po świątecznym śniadanku wyruszyć w teren.
Oto kolejne kroki naszej zabawy:
Życzę udanej zabawy JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13