WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2021.04.03 Szukamy prezentu od Welkanocnego Zajączka

2021.04.03 Szukamy prezentu od Welkanocnego Zajączka

"Szukamy Wielkanocnego Zajączka - zakodowany prezent"

         Drodzy Rodzice, kieruję do Was kilka słów teoretycznych. Programowanie, kodowanie to język XXI wieku. Najprościej można go opisać jako kolejność poleceń, które należy wykonać, aby osiągnąć wyznaczony cel. Kodować znaczy przetwarzać informacje na kod (szyfrować) lub oznaczać coś umownymi znakami. Kodowanie, to nic innego, jak napisanie kodu, który pozwala uzyskać konkretny efekt w działaniu.
         Najlepszym przykładem kodowania w życiu codziennym są znaki drogowe. W każdym z nich zakodowana jest konkretna informacja – gdy widzimy czarną liczbę na białym tle z czerwoną otoczką, wiemy, że nie możemy przekroczyć prędkości podanej na znaku. W takim znaczeniu kodowanie otacza nas z każdej strony, a jego nauka staje się czymś zupełnie naturalnym – nawet wśród najmłodszych dzieci.
         Wspólne kodowanie z dziećmi to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu.
Takie zabawy wprowadzają w świat logicznego myślenia i formułowania poleceń.

         Tradycją w mojej rodzinie jest szukanie przez dzieci prezentów od Zajączka Wielkanocnego ukrytych w ogrodzie, pamiętam jak wiele emocji zawsze mi towarzyszyło i choć upłynęło wiele lat, do dzisiaj doskonale pamiętam te chwile. Proponuję Wam właśnie taką zabawę z kodowaniem terenowym. Myślę, że będzie to wspaniała atrakcja, którą możecie przygotować dla dzieci i zaraz po świątecznym śniadanku wyruszyć w teren.  

 

         Oto kolejne kroki naszej zabawy:

  • Krok 1 - Ułożenie przez rodziców kodu - w załączniku przygotowałam karty (załącznik 1), które wycięte pozwolą na ułożenie odpowiedniego kodu (kierunek kroków, ilość kroków, zadania do wykonania), karty układamy w odpowiedniej kolejności przed drzwiami domu (jeśli zabawa będzie się odbywała w ogrodzie) lub np. na parapecie, jeśli będzie się odbywała w domu). W tym momencie następuje kluczowy moment - ustalenie przez rodziców miejsca ukrycia prezentu oraz ustalenie kolejności ułożenia kart - drukujemy ich tyle ile potrzebujemy)
  • Krok 2 - Odczytanie listu podrzuconego przez Wielkanocnego Zajączka (załącznik 2)- w miejscu, gdzie dziecko samo zauważy podrzucamy kopertę z listem od Zajączka Wielkanocnego, kiedy dziecko go z łatwością odnajdzie (oczywiście kontrolujemy sytuację i w razie konieczności naprowadzamy) odczytujemy głośno list.
  • Krok 3 - Rozpoczynamy tropienie prezentu od Wielkanocnego Zajączka oraz wykonywanie zadań (jeśli planujecie, tropienie może się odbywać również bez wykonywania zadań.

    Drodzy Rodzice, warto poświęcić trochę czasu na przygotowania, aby zobaczyć uśmiech dziecka i zapewnić mu niezastąpione wspomnienia.

Życzę udanej zabawy JGP

Data dodania: 2021-04-03 09:51:03
Data edycji: 2021-04-03 10:21:47
Ilość wyświetleń: 700
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej