WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.11.27 Wróżki i czarodzieje - temat realizowany zdalnie

2020.11.27 Wróżki i czarodzieje - temat realizowany zdalnie

Wróżki i czarodzieje

„Sweterek” – rodzice, proszę przeczytajcie dzieciom opowiadanie Natalii Usenko pt.: "Sweterek" (załącznik 1). Poproście dzieci, aby zastanowiły się, co w opowiadaniu jest fikcją, a co może być prawdą.
Zabawcie się teraz z dziećmi w układanie zakończeń zdań:

  • Gdybym była wróżką...
  • Gdybym był czarodziejem...

 

 

 

 

Porozmawiajcie z dziećmi na temat ich marzeń, fantazji, wyobrażeń. Zapytajcie, czy zdarza im się wyobrażać sobie różne rzeczy, czy czasem udają, że są kimś innym, że mieszkają w innym miejscu. Pozwólcie dzieciom na swobodne wypowiedzi. Zadajcie dzieciom pytania na temat treści i bohaterów opowiadania:

  • Dlaczego dziewczynka była smutna?
  • Dlaczego nie mogła mieć psa?
  • Jakie właściwości uzyskał sweter dzięki dobrej wróżce?
  • Czy to zdarzyło się naprawdę?

Poproście dzieci o wyjaśnienie, kiedy można powiedzieć, że coś jest prawdą (zdarzyło się w rzeczywistości, nikt tego nie wymyślił), kiedy to tylko fantazja (życzenie, które nie może się spełnić, jest niemożliwe, np. życie sto lat temu), a kiedy marzenie (pragnienia, które są możliwe, ale czasem bardzo trudne do zrealizowania).

 

„Gdzie to jest?” – Poproście dziecko aby wykonało następujące polecenia:

  • Popatrz w górę.
  • Popatrz w dół.
  • Odwróć głowę w prawo.
  • Odwróć głowę w lewo.
  • Spójrz za siebie.

Następnie poproście dziecko, aby usiadło na dywanie, rozejrzało się po pomieszczeniu, pomyślało o jednym przedmiocie i postarało się opisać jego położenie, np. stoi na najwyższej półce, nad czerwonym samochodem, na lewo od zielonego misia. Teraz rodzic podaje położenie przedmiotu, o którym myśli. Zadaniem dziecka jest wskazanie tego przedmiotu. Po tej zabawie dziecko na karcie pracy ( załącznik 2) naklejają przedmioty w pokoju wróżki zgodnie z instrukcją czytaną przez rodzica. Po skończonej pracy wspólnie sprawdzają poprawność wykonania zadania.

 

„Lampion” – praca plastyczna, drodzy rodzice poszukajcie w domu niepotrzebnego słoika i wspólnie z dzieckiem wykonajcie lampion. Można go wykonać na dwa sposoby:

Sposób 1 - wytnijcie elementy (załącznik 3 - wydrukujcie je na kolorowych kartkach), również środki, które następnie wyklejcie cienką bibułką lub serwetką. Tak przygotowane elementy naklejamy na słoik, najlepszy będzie do zastosowania klej wikol lub magic, jeśli nie ma takiej możliwości zwykły klej biurowy. Po wyschnięciu lampion jest gotowy, wystarczy w nim umieścić wkład (np. małe podgrzewacze) i zapalić ;)

Sposób 2 - potnijcie lub porwijcie kolorowe bibułki/cienkie serwetki na małe kawałki (jesienne kolory), następnie posmarujcie klejem słoik i naklejajcie te kawałki. Na koniec przesmarujcie jeszcze raz klejem (wikolem lub magiciem, biurowym nie smarujemy po wierzchu). Kiedy wyschnie lampion jest gotowy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-ffU13B_cmY

Tak przygotowany lampion będzie wspaniałym, nastrojowym dodatkiem podczas np. wieczornego czytania bajki, czy słuchania wyciszającej muzyki.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2020-11-27 09:15:09
Data edycji: 2020-11-27 10:06:03
Ilość wyświetleń: 832
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej