WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.11.26 Łańcuszek ciepłych słów - temat realizowany zdalnie

2020.11.26 Łańcuszek ciepłych słów - temat realizowany zdalnie

Łańcuszek ciepłych słów

"Serduszko pełne ciepłych słów" - pokoloruj lub ozdób w dowolny sposób (np. kuleczkami z krepy lub plasteliny, możesz też pomalować je farbkami). Wytnij serduszko (serduszko do wyklejania należy w pierwszej kolejności wyciąć, a następnie wyklejać. Natomiast kolorowane i malowane w pierwszej kolejności  kolorujemy lub malujemy, a następnie wycinamy), (załącznik 1).

  • „Jak odpędzić zły humor?” – rodzice, proszę przeczytajcie dzieciom wiersz pt.: „Zły humorek” D. Gellner, (zwróćcie dzieciom uwagę, aby szukanie skutecznych sposobów na poprawę humoru swojego lub innych, dostrzeganie wpływu ciepłych uczuć i słów na samopoczucie.

"Zły humorek"

Jestem dzisiaj
zła jak osa!
Złość mam w oczach
i we włosach!
Złość wyłazi
mi uszami
i rozmawiać
nie chcę z wami!
A dlaczego? Nie wiem sama.
Nie wie tata,
nie wie mama...
Tupię nogą,
drzwiami trzaskam
i pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam –
taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała
z mysiej nory:
– Co to znowu za humory?
Zawołałam:
– Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?
Wyszłam z domu
na podwórze,
wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
wcale nie jest mi wesoło...
Nagle co to?
Ktoś przystaje.
Patrzcie!
Rękę mi podaje!
Tu ktoś mały,
tam ktoś duży –
wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie,
kocur się przytulił do mnie,
mysz podała mi chusteczkę:
– Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
ale za to
złość zgubiłam.
Pewnie w błocie
gdzieś została,
LECZ NIE BĘDĘ JEJ SZUKAŁA!

                                               Dorota Gellner

Poproście teraz dziecko, aby wam opowiedziało, co przydarzyło się dziewczynce w wierszu, jak myślą, dlaczego była w złym humorze, co się stało, że złość minęła (rodzic może jeszcze raz przeczytać właściwy fragment wiersza). Zapytajcie dzieci, co sprawia, że mają zły humor, i jak sobie z tym radzą.  Przypomnijcie dziecku, że w takich chwilach warto zwrócić się do kogoś bliskiego, kochanego
i poprosić o pocieszenie, miłe słowo, przytulenie i rozmowę, często pomagające odzyskać dobry nastrój. Pokażmy teraz dziecku naszą kartę pracy (załącznik 2) i jeszcze raz przeczytajmy wiersz „Zły humorek”, a następnie czytamy polecenie do ćwiczenia. Na swojej karcie dziecko zaznacza krzyżykiem obrazki, których nazwy pojawiły się wierszu, później dzieli te nazwy na sylaby i rysuje pod wybranymi odpowiednią liczbę kresek.

  • „Łańcuszek ciepłych słów” – to przekazywanie sobie miłych komunikatów, podkreślanie pozytywnych cech innych osób. Tą zabawę rozpoczyna rodzic, aby zademonstrować dziecku jej zasady. Zaczyna przekazywać wybranej osobie w rodzinie miłe słowa, dowody sympatii, które podkreślają umiejętności, szczególną wiedzę, zaczynając wypowiedź słowami: Lubię cię, ponieważ... Kieruje te słowa do dziecka i prosi, aby teraz ono w ten sam sposób skierowało miłe słowa do innego członka rodziny. Na zakończenie zabawy dziecko opowiada, jak się czuło, mówiąc i słuchając miłych słów, co było dla niego trudniejsze, co sprawiło im większą przyjemność.
  • „Ja i mój cień” – zabawa ruchowa przy muzyce, naśladowanie gestów i sposobu poruszania się drugiej osoby oraz improwizacja ruchowa do muzyki. Dziecko dobierają się w parę z wybranym członkiem rodziny i ustala kto jako pierwszy wymyśla ruch do muzyki. Zadaniem „cienia” jest naśladowanie, dokładne odwzorowanie sposobu poruszania się dziecka. Na umówiony sygnał następuje zmiana ról. „Cienie” przejmują prowadzenie w parach.
  • „Tańczące światełka” – zabawa ruchowa z latarkami do muzyki, wymyślanie i dopasowywanie ruchu do tempa i charakteru muzyki, rozwijanie wyobraźni. Czuwamy nad tym, aby dziecko nie świeciło innym w oczy. Wraz z cichnącymi dźwiękami muzyki gasimy latarki.
    http://www.youtube.com/watch?v=QQpnhKHI6Ts

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2020-11-26 07:41:27
Data edycji: 2020-11-26 08:54:11
Ilość wyświetleń: 833
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej