WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.11.26 Łańcuszek ciepłych słów - temat realizowany zdalnie

2020.11.26 Łańcuszek ciepłych słów - temat realizowany zdalnie

Łańcuszek ciepłych słów

"Serduszko pełne ciepłych słów" - pokoloruj lub ozdób w dowolny sposób (np. kuleczkami z krepy lub plasteliny, możesz też pomalować je farbkami). Wytnij serduszko (serduszko do wyklejania należy w pierwszej kolejności wyciąć, a następnie wyklejać. Natomiast kolorowane i malowane w pierwszej kolejności  kolorujemy lub malujemy, a następnie wycinamy), (załącznik 1).

  • „Jak odpędzić zły humor?” – rodzice, proszę przeczytajcie dzieciom wiersz pt.: „Zły humorek” D. Gellner, (zwróćcie dzieciom uwagę, aby szukanie skutecznych sposobów na poprawę humoru swojego lub innych, dostrzeganie wpływu ciepłych uczuć i słów na samopoczucie.

"Zły humorek"

Jestem dzisiaj
zła jak osa!
Złość mam w oczach
i we włosach!
Złość wyłazi
mi uszami
i rozmawiać
nie chcę z wami!
A dlaczego? Nie wiem sama.
Nie wie tata,
nie wie mama...
Tupię nogą,
drzwiami trzaskam
i pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam –
taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała
z mysiej nory:
– Co to znowu za humory?
Zawołałam:
– Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?
Wyszłam z domu
na podwórze,
wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
wcale nie jest mi wesoło...
Nagle co to?
Ktoś przystaje.
Patrzcie!
Rękę mi podaje!
Tu ktoś mały,
tam ktoś duży –
wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie,
kocur się przytulił do mnie,
mysz podała mi chusteczkę:
– Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
ale za to
złość zgubiłam.
Pewnie w błocie
gdzieś została,
LECZ NIE BĘDĘ JEJ SZUKAŁA!

                                               Dorota Gellner

Poproście teraz dziecko, aby wam opowiedziało, co przydarzyło się dziewczynce w wierszu, jak myślą, dlaczego była w złym humorze, co się stało, że złość minęła (rodzic może jeszcze raz przeczytać właściwy fragment wiersza). Zapytajcie dzieci, co sprawia, że mają zły humor, i jak sobie z tym radzą.  Przypomnijcie dziecku, że w takich chwilach warto zwrócić się do kogoś bliskiego, kochanego
i poprosić o pocieszenie, miłe słowo, przytulenie i rozmowę, często pomagające odzyskać dobry nastrój. Pokażmy teraz dziecku naszą kartę pracy (załącznik 2) i jeszcze raz przeczytajmy wiersz „Zły humorek”, a następnie czytamy polecenie do ćwiczenia. Na swojej karcie dziecko zaznacza krzyżykiem obrazki, których nazwy pojawiły się wierszu, później dzieli te nazwy na sylaby i rysuje pod wybranymi odpowiednią liczbę kresek.

  • „Łańcuszek ciepłych słów” – to przekazywanie sobie miłych komunikatów, podkreślanie pozytywnych cech innych osób. Tą zabawę rozpoczyna rodzic, aby zademonstrować dziecku jej zasady. Zaczyna przekazywać wybranej osobie w rodzinie miłe słowa, dowody sympatii, które podkreślają umiejętności, szczególną wiedzę, zaczynając wypowiedź słowami: Lubię cię, ponieważ... Kieruje te słowa do dziecka i prosi, aby teraz ono w ten sam sposób skierowało miłe słowa do innego członka rodziny. Na zakończenie zabawy dziecko opowiada, jak się czuło, mówiąc i słuchając miłych słów, co było dla niego trudniejsze, co sprawiło im większą przyjemność.
  • „Ja i mój cień” – zabawa ruchowa przy muzyce, naśladowanie gestów i sposobu poruszania się drugiej osoby oraz improwizacja ruchowa do muzyki. Dziecko dobierają się w parę z wybranym członkiem rodziny i ustala kto jako pierwszy wymyśla ruch do muzyki. Zadaniem „cienia” jest naśladowanie, dokładne odwzorowanie sposobu poruszania się dziecka. Na umówiony sygnał następuje zmiana ról. „Cienie” przejmują prowadzenie w parach.
  • „Tańczące światełka” – zabawa ruchowa z latarkami do muzyki, wymyślanie i dopasowywanie ruchu do tempa i charakteru muzyki, rozwijanie wyobraźni. Czuwamy nad tym, aby dziecko nie świeciło innym w oczy. Wraz z cichnącymi dźwiękami muzyki gasimy latarki.
    http://www.youtube.com/watch?v=QQpnhKHI6Ts

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2020-11-26 07:41:27
Data edycji: 2020-11-26 08:54:11
Ilość wyświetleń: 704
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej