WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.11.23 Szukamy ciepła - temat realizowany zdalnie

2020.11.23 Szukamy ciepła - temat realizowany zdalnie

"Szukamy ciepła"

To poniedziałkowy temat, mieszczący się w tematach tego tygodnia zebranych pod wspólny
tematem całego tygodnia: "Światło i ciepło".
Ze względu na zaistniałą sytuację temat ten realizujemy drogą zdalną.

  • Zapraszam do zabawy „Ciepło, cieplej...” Do przeprowadzenia zabawy potrzebne będą: koc, miękkie, ciepłe skarpety, wełniany szalik, poduszka elektryczna, pluszowa zabawka, kawałek drewna lub drewniany przedmiot, plastikowy klocek
    i dowolny przedmiot z metalu (np. młotek lub kawałek rurki)

    Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko dokańcza np.:
    Ciepły jak.... Prosimy, aby dziecko przespacerowało się po pomieszczeniu i poszukały sprzętów oraz przedmiotów ciepłych, kojarzących się z ciepłem, i postarały się je zapamiętać.
    W tym czasie układamy na dywanie koc, mięk
    kie, ciepłe skarpety, wełniany szalik, poduszkę elektryczną, pluszową zabawkę, kawałek drewna lub drewniany przedmiot, plastikowy klocek
    i dowolny przedmiot z metalu (np. młotek lub kawałek rurki), jednym słowem to co uda nam się poszukać w domu :). Kiedy dziecko usiądzie
    na dywanie, wymienia znalezione sprzęty i przedmioty. Następnie ogląda te, które zgromadził rodzic. Dotyka wszystkich przedmiotów po kolei i opisują swoje wrażenia. Rodzic prosi, aby dziecko pomyślało
    o trzech przedmiotach i określiło ich ciepłotę. Pierwszy opisuje rodzic, np.

 

 

 

 

 

 

Maskotka jest ciepła, szalik jest cieplejszy, a koc jest najcieplejszy lub

Młotek jest zimny, klocek jest cieplejszy, a szalik jest najcieplejszy.

Na zakończenie rodzic pyta, jakie przedmioty dają odczucie ciepła, jaką mają fakturę, z jakich są materiałów.

• „Zimowy spacer” – to zabawa naśladowcza, poznanie skutecznych sposobów na rozgrzanie w czasie zimnych dni. Rodzic umawia się z dzieckiem, że będzie pokazywał różne sposoby na rozgrzanie się w czasie mrozów, a zadaniem dziecka będzie naśladowanie wszystkich czynności. Rodzic stoi przodem do dziecka, opowiada, co robi i pokazuje, np. zakładanie butów, kurtki, zakładanie czapki i owijanie szyi szalikiem, zakładanie rękawiczek, pocieranie dłoni, tupanie w miejscu, stukanie stopą o stopę, chuchanie w dłonie, podskakiwanie w miejscu, picie ciepłej herbaty z sokiem malinowym, przykrywanie się kocem.

• „Czyja to igła?” – określanie zastosowania i występowania różnych rodzajów igieł (do szycia, z drzew iglastych, okrywy zwierząt), zapoznanie z obrazem graficznym małej i wielkiej litery „i” z wykorzystaniem wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”. Rozkładamy na stoliku różne rodzaje igieł (lub ich zdjęcia), np. igłę do szycia, igłę maszynową, igły z różnych drzew iglastych, igłę od pompki do piłek, kolce jeża i jeżowca. Dziecko ogląda, a rodzic pyta, jaką wspólną nazwę mają te przedmioty, czy dziecko wie, skąd te przedmioty pochodzą, do czego służą. Krótko omawiamy wszystkie rodzaje igieł. Następnie pytamy, jaką głoską rozpoczyna się słowo „igła” i prosimy o podanie innych słów rozpoczynających się głoską „i”, później takich, które kończą się głoską "i",  a na zakończenie takich, które głoskę "i" mają schowaną w środku wyrazu. Prezentujemy małą i wielką literę „i”, a dziecko opisuje jej wygląd, porównuje do igły (załącznik 1). Po rozmowie zapraszamy dziecko do wysłuchania wiersza „Tańcowała igła z nitką”.

"Tańcowała igła z nitką"

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

                                         Jan Brzechwa

http://www.youtube.com/watch?v=g8cuiOGiAo4

Po przeczytaniu utworu pytamy, co robiły w wierszu nitka i igła, kto był zręczny i śmigły, kto plątał supełki. Następnie zaprasza do zabawy w igłę i nitkę (np. rodzic igła, a dziecko nitka, później zmiana). Po zabawie dziecko przypomina sobie wygląd litery „i”, wyszukuje głoskę „i” w nazwach obrazków, łączą z literą obrazki, w których występuje ta litera (załącznik 2)

Pozdrawiam JGP

 

Data dodania: 2020-11-23 07:38:11
Data edycji: 2020-11-23 09:49:41
Ilość wyświetleń: 515
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej