WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.23 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, ZABAWKI Z METALU'' ( WTOREK 23.06.2020)

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Nasze odpady''.

( woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach: żółty, niebieski zielony)

Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach pokoju, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,dziecko porusza się swobodnie po pokoju, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek w wybranym kolorze i wrzuca go do kosza w tym samym kolorze.

 

* Ćwiczenia ramion i pleców - ,,Zabawy z makulaturą''.

( kawałek gazety)

Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki do drugiej.

 

* Zabawa ruchowa z elementem rzutu - ,,Segregujemy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemnik w tym samym kolorze)

Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się trafić woreczkiem do pojemnika w odpowiednim kolorze.

 

* Zabawa ruchowa aktywizująca duże grupy mięśniowe stóp - ,,Sprzątamy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze)

Dziecko stara się sprzątnąć woreczek, chwytając go palcami u stóp i przeskakując na jednej nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzuca worek stopą.

 

* Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie stóp - ,, Sprzątamy nogami''.

( kawałek tektury, skakanka do wyznaczenia miejsca w pokoju)

Dziecko chwyta między stopy kawałek tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami, przeskakuje w wyznaczone miejsce pokoju.

 

* Ćwiczenie mięśni grzbietu - ,,Kolorowe pojemniki''.

( woreczki w kilku kolorach)

Dziecko leży na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy rodzic wymieni kolor pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko unosi go nad głową.

 

* Ćwiczenia oddechowe - ,,Sprzątamy makulaturę''.

( kawałki gazet, niebieski pojemnik . Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy)

Dziecko kładzie przed sobą gazetę i pamiętając o prawidłowym torze oddychania ( wdech – nosem, wydech – ustami ) , próbuje przedmuchać ją w kierunku niebieskiego pojemnika.

 

 

1. Co można zrobić z metalem?

 

* Określanie cech puszek.

( puszki różniące się wielkością, kształtem i kolorem)

- Rodzic pokazuje dziecku kolejno puszki i pyta, z czego są zrobione i po czym dziecko to poznało.

Następnie dziecko opowiada, czym się różnią między sobą poszczególne puszki.

 

* Segregowanie puszek.

( puszki w różnych kolorach, kształtach oraz wielkości, żółte obręcze )

- Rodzic prosi, aby dziecko posegregowało w obręczach puszki ze względu na :

kolor, wielkość ( zbliżoną do siebie, od najmniejszej do największej i na odwrót), wybrane

przez siebie kryterium.

 

* Określanie cech wspólnych wszystkich metali i innych tworzyw.

( dwie puszki, miska z bardzo ciepłą wodą, butelka plastikowa, szklana, drewniany klocek)

- Dziecko dotyka puszki. Określa jej temperaturę poprzez dotykanie rękoma lub przyłożenie do

policzka. Jeśli puszka się nagrzeje, trzeba wymienić ją na inną lub szybko schłodzić.

- Następnie rodzic zanurza puszkę w misce z bardzo ciepłą wodą. Dziecko ponownie określa

jej temperaturę i zastanawia się, kiedy metale są ciepłe, a kiedy zimne.

- Następnie rodzic pokazuje pozostałe tworzywa, a dziecko zastanawia się, czy któreś z nich ma

właściwości takie, jak metal ( np. przewodnictwo cieplne). Po rozmowie dziecko sprawdza swoją

teorię poprzez porównanie.

 

* Zebranie i ekspozycja informacji dotyczących metali.

- Rodzic przypomina poszczególne etapy zajęć, które pomogą dziecku w sformułowaniu

właściwości metali. Pytanie końcowe :

- Jaki kolor najczęściej mają metale?

- Czy mają zapach?

- Do czego można wykorzystać metale?

- Gdzie spotykamy metale?

 

* Tworzenie z puszek ,,Pojemnika na kredki''.

( mała jednobarwna puszka, papier samoprzylepny, nożyczki)

- Dziecko ozdabia puszki w sposób opisany przez rodzica ( np. papierowymi figurkami

geometrycznymi, papierem w określonym kolorze) lub wybrany przez siebie.

 

* Zabawa rozwijająca celność - ,,Strąć puszki''.

( 10 puszek, kilka stron z gazet zgniecionych w piłkę lub piłeczka)

- Rodzic układa przed dzieckiem wieżę z puszek ( cztery u podstawy, stopniowo zmniejszając ich o

jeden - patrząc ku górze) i wyznacza miejsce, z którego będzie trzeba celować w puszki.

Dziecko podchodzi do prób strącenia,( przeliczając, ile sztuk zostało) aż do zbicia wszystkich

puszek.

 

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( zielone szarfy, woreczek, tamburyn)

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Spacer do lasu''.

- Rodzic dzieli dzieci na: drzewo i dziecko.

Drzewo dostaje zieloną szarfę i staje na środku pokoju. Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach. Na zawołanie: Stój!- zatrzymuje się i chowa się za drzewem.

Zabawę powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie ról.

* Ćwiczenia z elementem równowagi.

- Dziecko spaceruje swobodnie, z woreczkiem na głowie, następnie dziecko kładzie woreczek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stop.

* Ćwiczenie mięśni brzucha - ,,Do góry i w dół''.

- Dziecko leży tyłem, woreczek wkłada między stopy. Unosi go stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.

* Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,,Na plaży''.

- Dziecko kładzie woreczek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła woreczka, naśladuje szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.

* Ćwiczenie tułowia - ,,Samoloty''.

- Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Woreczek kładzie na głowie. Jedną ręką tworzy daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.

* Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - ,,Sprytne stopy''.

- Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.

* Zabawa ruchowa ożywiająca - ,,Chronimy się przed słońcem''.

- Dziecko biega po sali, swobodnie wymachując woreczkiem. Na mocne uderzenie w tamburyn zatrzymuje się, rozciąga woreczek nad głową – chroni się przed słońcem.

* Zabawa uspokajająca – Marsz z woreczkiem.

- Dziecko maszeruje po pokoju, machając woreczkiem przed sobą.

 

 

Data dodania: 2020-06-22 20:51:05
Data edycji: 2020-06-22 20:51:13
Ilość wyświetleń: 270
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej