WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.22 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PROJEKT ,,ZABAWKI EKOLOGICZNE''.

 

TEMAT DNIA : ,,SZNUREK JURKA'' ( PONIEDZIAŁEK 22.06.2020)

 

 

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

 

* kształtowanie świadomości ekologicznej ( możliwość ponownego wykorzystania odpadów),

* rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,

* zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia ( plastik, metal, papier) i ich właściwości,

* wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,

* rozwijanie zdolności manualnych,

* kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,

* rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Nasze odpady''.

( woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach: żółty, niebieski zielony)

Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach pokoju, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,dziecko porusza się swobodnie po pokoju, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek w wybranym kolorze i wrzuca go do kosza w tym samym kolorze.

 

* Ćwiczenia ramion i pleców - ,,Zabawy z makulaturą''.

( kawałek gazety)

Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki do drugiej.

 

* Zabawa ruchowa z elementem rzutu - ,,Segregujemy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemnik w tym samym kolorze)

Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się trafić woreczkiem do pojemnika w odpowiednim kolorze.

 

* Zabawa ruchowa aktywizująca duże grupy mięśniowe stóp - ,,Sprzątamy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze)

Dziecko stara się sprzątnąć woreczek, chwytając go palcami u stóp i przeskakując na jednej nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzuca worek stopą.

 

* Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie stóp - ,, Sprzątamy nogami''.

( kawałek tektury, skakanka do wyznaczenia miejsca w pokoju)

Dziecko chwyta między stopy kawałek tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami, przeskakuje w wyznaczone miejsce pokoju.

 

* Ćwiczenie mięśni grzbietu - ,,Kolorowe pojemniki''.

( woreczki w kilku kolorach)

Dziecko leży na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy rodzic wymieni kolor pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko unosi go nad głową.

 

* Ćwiczenia oddechowe - ,,Sprzątamy makulaturę''.

( kawałki gazet, niebieski pojemnik . Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy)

Dziecko kładzie przed sobą gazetę i pamiętając o prawidłowym torze oddychania ( wdech – nosem, wydech – ustami ) , próbuje przedmuchać ją w kierunku niebieskiego pojemnika.

 

 

1. Słuchanie wiersza Igora Sikiryckiego ,,Sznurek Jurka''.

 

* Wprowadzenie tematu związanego z ekologią na podstawie wiersza.

( obrazki lub przedmioty : sznurek, skórka od banana, torba śniadaniowa, papierki po cukierkach,

ścierka, bombonierka, patyki od lodów, plastikowe kubki, pestki od słonecznika, kalosz,

nauszniki, trampki, piłka z dziurą, wieczne pióro, opony od rowerów, papiery)

 

- Rodzic czyta wiersz, rozrzuca wokół wymienione przedmioty.

 

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisko.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

 

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka.

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

 

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku.

 

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

 

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Rodzic pyta :

- Jakie śmieci znalazły się na boisku?

- Dlaczego ktoś je wyrzucił?

- Gdzie należy wyrzucać śmieci?

 

* Tworzenie siatki pytań na temat ekologi.

( arkusz papieru, flamaster)

- Rodzic rozkłada arkusz papieru z umieszczonym na górze napisem ekologiczne, a następnie

zadaje dziecku pytania:

- Co to jest ekologia?

- Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?

- Co chciałbyś wiedzieć o ekologicznych przedmiotach?

 

* Zabawa słownikowa ,,Czy to jest ekologiczne?

( obrazki przedmiotów z recyklingu np. pojemnik na długopisy z rolki po papierze

toaletowym, kamizelka z torebki foliowej i zwykłych odpowiedników.)

- Rodzic pokazuje dziecku obrazki parami ( przedmiot z recyklingu – zwykły odpowiednik).

- Zadaniem dziecka jest określenie różnic, podobieństw i opowiedzenie, który przedmiot podoba

się bardziej i dlaczego.

 

 

2.Tworzymy ekozaproszenia – rozwijanie aktywności twórczej.

 

* Wykonanie ekologicznych zaproszeń na spotkanie kończące projekt.

( gazety czarno – białe, klej, kartka techniczna A4, flamastry, farby, tekst zaproszenia oraz napis : Zaproszenie)

- Dziecko ogląda zgromadzone gazety i dzieli je na czarno – białe oraz kolorowe.

- Wypowiada się na temat tego, które mogą być ciekawsze do pracy.

- Dziecko wydziera z gazety ich fragmenty- tak, aby wykleić nimi całą przednią część

zaproszenia. Następnie pisze wyraz Zaproszenie ( według wzoru) flamastrami lub maluje farbami.

- Do środka zaproszenia wkleja tekst, który otrzymało od rodzica:

 

Kochany kuzynie!

W tym tygodniu będę prowadzić projekt

związany z ekologią i recyklingiem.

W związku z tym, zapraszam Cię na spotkanie, podczas którego zaprezentuję efekty swojej pracy.

Odbędzie się ono w moim domu w dniu 26.06.2020 o godz.16.00.

Twój kuzyn.

 

 

* Zabawa plastyczna - ,,Dorysuj…

( kartka z narysowaną po środku dowolną figurą geometryczną, kredki)

- Zadaniem dziecka jest dorysowanie figurze wybranych przez siebie elementów, tak, aby tworzyła

spójną całość i nadanie jej tytułu ( np. Kula śmiechu, Kwadratowy obrazek).

 

* Zabawa bieżna - ,,Znajdź zielone…''

( zielone przedmioty rozmieszczone w pokoju)

- Rodzic pyta:

- Dlaczego kolor zielony kojarzy się z ekologią?

Po usłyszeniu odpowiedzi, mówi : Znajdź zielone...klocki/ koło/ ucho misia itp.

Zadaniem dziecka jest dotknąć wymienionego przedmiotu lub się przy nim ustawić.

Data dodania: 2020-06-21 21:23:08
Data edycji: 2020-06-21 21:23:17
Ilość wyświetleń: 301
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej