WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.22 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PROJEKT ,,ZABAWKI EKOLOGICZNE''.

 

TEMAT DNIA : ,,SZNUREK JURKA'' ( PONIEDZIAŁEK 22.06.2020)

 

 

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

 

* kształtowanie świadomości ekologicznej ( możliwość ponownego wykorzystania odpadów),

* rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,

* zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia ( plastik, metal, papier) i ich właściwości,

* wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,

* rozwijanie zdolności manualnych,

* kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,

* rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Nasze odpady''.

( woreczki gimnastyczne i pojemniki w trzech kolorach: żółty, niebieski zielony)

Rodzic ustawia pojemniki w różnych miejscach pokoju, a woreczki rozrzuca. Na dźwięk tamburynu,dziecko porusza się swobodnie po pokoju, a kiedy muzyka cichnie, dziecko podnosi woreczek w wybranym kolorze i wrzuca go do kosza w tym samym kolorze.

 

* Ćwiczenia ramion i pleców - ,,Zabawy z makulaturą''.

( kawałek gazety)

Dziecko stara się zgnieść gazetę, a następnie przekłada kulkę nad głową z jednej ręki do drugiej.

 

* Zabawa ruchowa z elementem rzutu - ,,Segregujemy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemnik w tym samym kolorze)

Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się trafić woreczkiem do pojemnika w odpowiednim kolorze.

 

* Zabawa ruchowa aktywizująca duże grupy mięśniowe stóp - ,,Sprzątamy śmieci''.

( woreczek gimnastyczny i pojemniki w tym samym kolorze)

Dziecko stara się sprzątnąć woreczek, chwytając go palcami u stóp i przeskakując na jednej nodze do pojemnika w odpowiednim kolorze, do którego wrzuca worek stopą.

 

* Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie stóp - ,, Sprzątamy nogami''.

( kawałek tektury, skakanka do wyznaczenia miejsca w pokoju)

Dziecko chwyta między stopy kawałek tektury, a następnie, trzymając ją tylko stopami, przeskakuje w wyznaczone miejsce pokoju.

 

* Ćwiczenie mięśni grzbietu - ,,Kolorowe pojemniki''.

( woreczki w kilku kolorach)

Dziecko leży na brzuchu, trzymając przed sobą w rękach woreczek. Kiedy rodzic wymieni kolor pojemnika, odpowiadający barwie woreczka, dziecko unosi go nad głową.

 

* Ćwiczenia oddechowe - ,,Sprzątamy makulaturę''.

( kawałki gazet, niebieski pojemnik . Do zadania można wykorzystać kulki, które zostały wykonane podczas wcześniejszej zabawy)

Dziecko kładzie przed sobą gazetę i pamiętając o prawidłowym torze oddychania ( wdech – nosem, wydech – ustami ) , próbuje przedmuchać ją w kierunku niebieskiego pojemnika.

 

 

1. Słuchanie wiersza Igora Sikiryckiego ,,Sznurek Jurka''.

 

* Wprowadzenie tematu związanego z ekologią na podstawie wiersza.

( obrazki lub przedmioty : sznurek, skórka od banana, torba śniadaniowa, papierki po cukierkach,

ścierka, bombonierka, patyki od lodów, plastikowe kubki, pestki od słonecznika, kalosz,

nauszniki, trampki, piłka z dziurą, wieczne pióro, opony od rowerów, papiery)

 

- Rodzic czyta wiersz, rozrzuca wokół wymienione przedmioty.

 

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisko.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

 

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka.

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

 

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku.

 

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

 

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- Rodzic pyta :

- Jakie śmieci znalazły się na boisku?

- Dlaczego ktoś je wyrzucił?

- Gdzie należy wyrzucać śmieci?

 

* Tworzenie siatki pytań na temat ekologi.

( arkusz papieru, flamaster)

- Rodzic rozkłada arkusz papieru z umieszczonym na górze napisem ekologiczne, a następnie

zadaje dziecku pytania:

- Co to jest ekologia?

- Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?

- Co chciałbyś wiedzieć o ekologicznych przedmiotach?

 

* Zabawa słownikowa ,,Czy to jest ekologiczne?

( obrazki przedmiotów z recyklingu np. pojemnik na długopisy z rolki po papierze

toaletowym, kamizelka z torebki foliowej i zwykłych odpowiedników.)

- Rodzic pokazuje dziecku obrazki parami ( przedmiot z recyklingu – zwykły odpowiednik).

- Zadaniem dziecka jest określenie różnic, podobieństw i opowiedzenie, który przedmiot podoba

się bardziej i dlaczego.

 

 

2.Tworzymy ekozaproszenia – rozwijanie aktywności twórczej.

 

* Wykonanie ekologicznych zaproszeń na spotkanie kończące projekt.

( gazety czarno – białe, klej, kartka techniczna A4, flamastry, farby, tekst zaproszenia oraz napis : Zaproszenie)

- Dziecko ogląda zgromadzone gazety i dzieli je na czarno – białe oraz kolorowe.

- Wypowiada się na temat tego, które mogą być ciekawsze do pracy.

- Dziecko wydziera z gazety ich fragmenty- tak, aby wykleić nimi całą przednią część

zaproszenia. Następnie pisze wyraz Zaproszenie ( według wzoru) flamastrami lub maluje farbami.

- Do środka zaproszenia wkleja tekst, który otrzymało od rodzica:

 

Kochany kuzynie!

W tym tygodniu będę prowadzić projekt

związany z ekologią i recyklingiem.

W związku z tym, zapraszam Cię na spotkanie, podczas którego zaprezentuję efekty swojej pracy.

Odbędzie się ono w moim domu w dniu 26.06.2020 o godz.16.00.

Twój kuzyn.

 

 

* Zabawa plastyczna - ,,Dorysuj…

( kartka z narysowaną po środku dowolną figurą geometryczną, kredki)

- Zadaniem dziecka jest dorysowanie figurze wybranych przez siebie elementów, tak, aby tworzyła

spójną całość i nadanie jej tytułu ( np. Kula śmiechu, Kwadratowy obrazek).

 

* Zabawa bieżna - ,,Znajdź zielone…''

( zielone przedmioty rozmieszczone w pokoju)

- Rodzic pyta:

- Dlaczego kolor zielony kojarzy się z ekologią?

Po usłyszeniu odpowiedzi, mówi : Znajdź zielone...klocki/ koło/ ucho misia itp.

Zadaniem dziecka jest dotknąć wymienionego przedmiotu lub się przy nim ustawić.

Data dodania: 2020-06-21 21:23:08
Data edycji: 2020-06-21 21:23:17
Ilość wyświetleń: 362
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej