TEMAT DNIA : ,, NA ZAWSZE ZAPAMIĘTASZ''( ŚRODA 17.06.2020)
ĆWICZENIA PORANNE.
* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Samochody''.
Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi : pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.
* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Trawa i chmury''.
Na hasło: ,,Trawa'', dziecko przykuca; na hasło : ,, Chmury'', staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo - naśladuje chmury płynące po niebie.
* Ćwiczenie tułowia – skręty- ,,Śledzimy lot samolotu''.
Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.
* Ćwiczenia równowagi - ,,Rysujemy koła''.
Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła.
Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą.
* Zabawa uspokajająca - ,,Na prawo, na lewo''.
Dziecko maszeruje po pokoju przy akompaniamencie bębenka.
1. Zabawy przy piosence ,,Na zawsze zapamiętasz''( może być inna piosenka o pożegnaniu
przedszkola).
* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.
( dowolny instrument)
- Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonym przez rodzica
kierunkach.
- Wysłuchanie piosenki.
- Rozmowa na temat treści piosenki.
- Nauka I zwrotki i refrenu piosenki.
- Śpiew indywidualny piosenki.
- Wyklaskiwanie rytmu.
* Ćwiczenia oddechowe - ,, Zaśmiej się tak jak ja''.
- Dziecko maszeruje po pokoju. Podczas przerwy w muzyce rodzic prezentuje dowolny
sposób śmiechu na sylabach: hi, hi, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku.
Dziecko nabiera powietrza nosem, wydychając je, naśladuje prezentowany przez rodzica rodzaj
śmiechu.
* Zabawa z wykorzystaniem piosenki.
* Zabawa ,, Przedszkolna drużyna'', rozwijająca umiejętność wykonywania improwizacji
melodycznych.
- Swobodny marsz w rytmie wygrywanym na tamburynie.
- Na przerwę w grze rodzic zwraca się do dziecka, śpiewając tekst Bożeny Formy na dowolnej
melodii.
W przedszkolnej drużynie
miło płynie czas,
ważne to są chwile
dla każdego z nas.
- Dziecko powtarza za rodzicem. Następnie rodzic śpiewa:
Do przedszkola chodzimy, bo…
- Dziecko kończy zdanie, śpiewając na dowolnej melodii, np.
W przedszkolu mam kolegów.
Lubię bawić się z Agatą.
2. ,,Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu ''- rysunek.
* Zabawa ,,Dokończ zdania''.
- Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy.
np. W przedszkolu lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłam….
W przedszkolu czułam się…
* Wypowiadanie się dziecka na temat : ,,Co najbardziej podobało mi się ( wśród zdarzeń w ciągu
roku) w przedszkolu.
* Rodzic pokazuje zdjęcia zrobione w przedszkolu podczas uroczystości, spotkań.
- Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
- Karta pracy, cz.4, s.76
* Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością
pór roku.
* Wykonanie pracy przez dziecko.
* Karta pracy, cz.4, s.77
- Czytanie tekstu z rodzicem lub samodzielnie.
- Rozmowa na temat tego, co dziecko poznało w przedszkolu.
Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s.75, 76, 77
Litery i liczby, cz.2, s. 80. Ćwiczenia w czytaniu.
Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80 ( 5 latki). Rysowanie po śladach.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13