WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.15 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ,,POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS'' ( 15-19.06.2020)

 

TEMAT DNIA : ,, POCIESZAJKI DLA MALUSZKÓW'' ( PONIEDZIAŁEK 15.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Samochody''.

Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi : pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Trawa i chmury''.

Na hasło: ,,Trawa'', dziecko przykuca; na hasło : ,, Chmury'', staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo - naśladuje chmury płynące po niebie.

* Ćwiczenie tułowia – skręty- ,,Śledzimy lot samolotu''.

Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Rysujemy koła''.

Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła.

Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą.

* Zabawa uspokajająca - ,,Na prawo, na lewo''.

Dziecko maszeruje po pokoju przy akompaniamencie bębenka.

 

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Pocieszajki dla maluchow''.

 

( Książka s. 86- 89)

 

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafi robić samodzielnie : nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów : ,, proszę, dziękuję, przepraszam''. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

- O! Popatrz, misiu,

tu jest łazienka,

wodą się zmywa

farbę na rekach,

a ty masz łapki

całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotr, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę :

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,

skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…

Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku : słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.

Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały :

- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

- Trochę mi smutno – powiedziała dziewczynka.- Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię : K A S I A-

przeliterowała.

- A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody - dodała Ada.

- Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

- Mnie też!

- I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa….kwa….- zająknęła się Kasia.

- Kwadraty – dokończyła Ada.

- Tak! Kwadraty!

- I co jeszcze?

- Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

- I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z duma Ada.

- A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.

- Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

- I piekliśmy ciastko na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

- Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

- Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem ,,złotą rączką '', który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

- Co tam zostawiłaś?- zdziwiła się mama.

- Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

- A co to są pocieszajki?

- To są kolorowanki ze zwierzętami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.

- To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

- Pa, pa! Przedszkole! - powiedziała Ada.- Kiedyś cię odwiedzę.

 

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

- Co przygotowali młodsi koledzy?

- Co robiły Ada i Kasia?

- Kogo pożegnała Ada?

- Co to były pocieszajki Ady?

- Gdzie je zostawiła?

 

* Ćwiczenia w książce s. 86-89

- czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami

 

* Nauka wierszyka z opowiadania fragmentami, metodą ze słuchu.

 

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

* Wspominanie przez dziecko tego, co zapamiętało z pobytu w przedszkolu.

 

 

 

2. ,,Obrazek o lecie''- wykonanie prezentu dla kolegi na pożegnanie przedszkola.

 

* Oglądanie reprodukcji malarskich.

( wyprawka, reprodukcje malarskie: Claude a Moneta ,, Stogi siana w Giverny; Olega Sumarokova ,,Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży'').

- dziecko ogląda reprodukcję, określa, z jaką porą roku się kojarzy i dlaczego.

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( Kartka A5,kredki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier.)

- Wykonanie na kartkach formatu A5 obrazka o lecie ( wybraną techniką)

- Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru.

- Podpisanie się, samodzielnie lub z pomocą rodzica z tyłu obrazka.

- Wykonanie pracy przez dziecko.

- Porządkowanie miejsca pracy.

- Wręczenie wykonanej pracy koledze.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz. 4, s. 72.

Data dodania: 2020-06-15 09:51:32
Data edycji: 2020-06-15 09:51:44
Ilość wyświetleń: 288
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej