WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.15 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ,,POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS'' ( 15-19.06.2020)

 

TEMAT DNIA : ,, POCIESZAJKI DLA MALUSZKÓW'' ( PONIEDZIAŁEK 15.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Samochody''.

Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi : pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.

* Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Trawa i chmury''.

Na hasło: ,,Trawa'', dziecko przykuca; na hasło : ,, Chmury'', staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo - naśladuje chmury płynące po niebie.

* Ćwiczenie tułowia – skręty- ,,Śledzimy lot samolotu''.

Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Rysujemy koła''.

Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła.

Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą.

* Zabawa uspokajająca - ,,Na prawo, na lewo''.

Dziecko maszeruje po pokoju przy akompaniamencie bębenka.

 

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Pocieszajki dla maluchow''.

 

( Książka s. 86- 89)

 

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafi robić samodzielnie : nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów : ,, proszę, dziękuję, przepraszam''. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

- O! Popatrz, misiu,

tu jest łazienka,

wodą się zmywa

farbę na rekach,

a ty masz łapki

całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotr, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę :

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,

skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…

Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku : słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.

Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały :

- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

- Trochę mi smutno – powiedziała dziewczynka.- Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię : K A S I A-

przeliterowała.

- A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody - dodała Ada.

- Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

- Mnie też!

- I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa….kwa….- zająknęła się Kasia.

- Kwadraty – dokończyła Ada.

- Tak! Kwadraty!

- I co jeszcze?

- Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

- I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z duma Ada.

- A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.

- Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

- I piekliśmy ciastko na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

- Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

- Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem ,,złotą rączką '', który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

- Co tam zostawiłaś?- zdziwiła się mama.

- Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

- A co to są pocieszajki?

- To są kolorowanki ze zwierzętami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.

- To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

- Pa, pa! Przedszkole! - powiedziała Ada.- Kiedyś cię odwiedzę.

 

 

* Rozmowa na temat opowiadania.

- Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

- Co przygotowali młodsi koledzy?

- Co robiły Ada i Kasia?

- Kogo pożegnała Ada?

- Co to były pocieszajki Ady?

- Gdzie je zostawiła?

 

* Ćwiczenia w książce s. 86-89

- czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami

 

* Nauka wierszyka z opowiadania fragmentami, metodą ze słuchu.

 

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

będziemy wspominać kochane przedszkole!

 

* Wspominanie przez dziecko tego, co zapamiętało z pobytu w przedszkolu.

 

 

 

2. ,,Obrazek o lecie''- wykonanie prezentu dla kolegi na pożegnanie przedszkola.

 

* Oglądanie reprodukcji malarskich.

( wyprawka, reprodukcje malarskie: Claude a Moneta ,, Stogi siana w Giverny; Olega Sumarokova ,,Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży'').

- dziecko ogląda reprodukcję, określa, z jaką porą roku się kojarzy i dlaczego.

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( Kartka A5,kredki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier.)

- Wykonanie na kartkach formatu A5 obrazka o lecie ( wybraną techniką)

- Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru.

- Podpisanie się, samodzielnie lub z pomocą rodzica z tyłu obrazka.

- Wykonanie pracy przez dziecko.

- Porządkowanie miejsca pracy.

- Wręczenie wykonanej pracy koledze.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karty pracy, cz. 4, s. 72.

Data dodania: 2020-06-15 09:51:32
Data edycji: 2020-06-15 09:51:44
Ilość wyświetleń: 235
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej