WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.12 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, SPRZĘT SPORTOWY'' ( PIĄTEK 12.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. ,,Zamówienia na sprzęt sportowy''- zajęcia matematyczne.

 

* Ukazanie sytuacji problemowej. Odczytywanie zamówień.

( 5 kopert , na każdej kartce inny obrazek, np. przedstawiający biedronkę, słońce,

skrzata, las, kaczkę, wybraną piłkę, oraz narysowana odpowiednia liczba kropek i kresek,

pudełko z piłkami pingpongowymi, do koszykówki, do gry w piłkę nożną, w piłkę wodną,

tenisowymi i skakankami)

* Rodzic informuje dziecko, że przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły u mnie

zamówienia na sprzęt sportowy.

- Odczytuje zamówienia z kartek. Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.

Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo skakanek.

- Rodzic pyta: Jak myślisz, ile skakanek chce kupić to przedszkole?

* Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę wodną i skakanki – o 1 mniej niż

piłek.

- Rodzic pyta: Ile skakanek chce kupić przedszkole Biedronka?

* Przedszkole Skrzacik zamawia 8 piłek tenisowych i 4 skakanki.

* Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w piłkę nożną i skakanki

- o 1 więcej niż piłek.

- Rodzic pyta: Ile skakanek zamawia szkoła?

* Szkoła Podstawowa im. Dzikiej Kaczki zamawia tylko 5 piłek do koszykówki.

- Rodzic mówi dziecku, że nie wie , jak się zabrać do realizacji tych zamówień.

Posiada sprzęt ( pokazuje pudełko pełne różnych piłek i skakanek ), ale nie wie, czy wystarczy go

dla wszystkich. Prosi dziecko o pomoc.

Pyta dziecko, czy ma pomysł na rozwiązanie problemu.

- Dziecko losuje kartkę z zamówieniem.

* Rodzic pomaga odczytywać zamówienia.

- Mówi, że narysowane na kartce kropki oznaczają piłki, a kreski oznaczają skakanki.

- Dodatkowy obrazek oznacza rodzaj piłki, jaka jest potrzebna w placówce.

* Dziecko podaje rodzaj i liczbę potrzebnych piłek oraz liczbę skakanek.

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( szarfy)

 

* Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. ( Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).

* Swobodny bieg po pokoju, na hasło: ,,Wichura''- podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.

* Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.

* Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane ( są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.

* Siad prosty, podparty z tylu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg. Następnie chwytanie szarfy palcami stóp , raz jednej nogi, później drugiej nogi.

* Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną , zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.

* Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami ( jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.

* Bieganie przez dzieci po całym pokoju, na którym są porozkładane szarfy ( gniazda).

Na hasło: ,,Ptaszki do gniazd'' – wchodzenie do szarf, układanie rąk w skrzydełka.

* Siad klęczny na obwodzie koła , trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej ( zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach ) , głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami -,, kwiat się rozwija''. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia - ,, kwiat jest rozwinięty''.

* Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

 

* Praca techniczno – konstrukcyjna ,,Model boiska do piłki nożnej''

( zdjęcia nowoczesnych stadionów, duże pudełko w kształcie prostokąta, papier kolorowy, nożyczki

klej, farby i pędzel, kredki, figurki ludzików, zwierząt, mała kulka)

 

- Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia nowoczesnych stadionów.

Wyjaśnia znaczenie słowa stadion. Omawia z dzieckiem wygląd stadionu.

Zwraca uwagę m.in. na znajdujące się w środku stadionu boisko do piłki nożnej oraz trybuny

dla kibiców. Następnie proponuje wykonanie modelu boiska.

* Przynosi duże pudełko.

- Dziecko okleja dno pudełka zielonym papierem, białą farbą maluje linie, wyznaczając obręb

boiska.

- Oznacza miejsca dwóch bramek. Następnie rozkłada boki pudełka i maluje na nich trybuny -

miejsca siedzące dla kibiców.

- Na koniec dziecko ustawia figurki sportowców ( ludzików, zwierzątek – po 11 zawodników na

każdą drużynę) oraz figurki sędziów.

* Rodzic wprowadza piłkę do gry- małą kulkę.

- Dziecko porusza figurkami i kulką, rozgrywa mecz.

Data dodania: 2020-06-11 06:56:40
Data edycji: 2020-06-11 06:56:50
Ilość wyświetleń: 294
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej