TEMAT DNIA : ,, SPRZĘT SPORTOWY'' ( PIĄTEK 12.06.2020).
ĆWICZENIA PORANNE
* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.
- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.
Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.
* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.
- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.
*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.
- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas
wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.
* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.
- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;
rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.
* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.
- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,
aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie
w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.
* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.
- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj
wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.
1. ,,Zamówienia na sprzęt sportowy''- zajęcia matematyczne.
* Ukazanie sytuacji problemowej. Odczytywanie zamówień.
( 5 kopert , na każdej kartce inny obrazek, np. przedstawiający biedronkę, słońce,
skrzata, las, kaczkę, wybraną piłkę, oraz narysowana odpowiednia liczba kropek i kresek,
pudełko z piłkami pingpongowymi, do koszykówki, do gry w piłkę nożną, w piłkę wodną,
tenisowymi i skakankami)
* Rodzic informuje dziecko, że przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły u mnie
zamówienia na sprzęt sportowy.
- Odczytuje zamówienia z kartek. Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.
Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo skakanek.
- Rodzic pyta: Jak myślisz, ile skakanek chce kupić to przedszkole?
* Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę wodną i skakanki – o 1 mniej niż
piłek.
- Rodzic pyta: Ile skakanek chce kupić przedszkole Biedronka?
* Przedszkole Skrzacik zamawia 8 piłek tenisowych i 4 skakanki.
* Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w piłkę nożną i skakanki
- o 1 więcej niż piłek.
- Rodzic pyta: Ile skakanek zamawia szkoła?
* Szkoła Podstawowa im. Dzikiej Kaczki zamawia tylko 5 piłek do koszykówki.
- Rodzic mówi dziecku, że nie wie , jak się zabrać do realizacji tych zamówień.
Posiada sprzęt ( pokazuje pudełko pełne różnych piłek i skakanek ), ale nie wie, czy wystarczy go
dla wszystkich. Prosi dziecko o pomoc.
Pyta dziecko, czy ma pomysł na rozwiązanie problemu.
- Dziecko losuje kartkę z zamówieniem.
* Rodzic pomaga odczytywać zamówienia.
- Mówi, że narysowane na kartce kropki oznaczają piłki, a kreski oznaczają skakanki.
- Dodatkowy obrazek oznacza rodzaj piłki, jaka jest potrzebna w placówce.
* Dziecko podaje rodzaj i liczbę potrzebnych piłek oraz liczbę skakanek.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
( szarfy)
* Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. ( Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
* Swobodny bieg po pokoju, na hasło: ,,Wichura''- podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
* Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
* Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane ( są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.
* Siad prosty, podparty z tylu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg. Następnie chwytanie szarfy palcami stóp , raz jednej nogi, później drugiej nogi.
* Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną , zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.
* Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami ( jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.
* Bieganie przez dzieci po całym pokoju, na którym są porozkładane szarfy ( gniazda).
Na hasło: ,,Ptaszki do gniazd'' – wchodzenie do szarf, układanie rąk w skrzydełka.
* Siad klęczny na obwodzie koła , trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej ( zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach ) , głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami -,, kwiat się rozwija''. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia - ,, kwiat jest rozwinięty''.
* Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.
* Praca techniczno – konstrukcyjna ,,Model boiska do piłki nożnej''
( zdjęcia nowoczesnych stadionów, duże pudełko w kształcie prostokąta, papier kolorowy, nożyczki
klej, farby i pędzel, kredki, figurki ludzików, zwierząt, mała kulka)
- Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia nowoczesnych stadionów.
Wyjaśnia znaczenie słowa stadion. Omawia z dzieckiem wygląd stadionu.
Zwraca uwagę m.in. na znajdujące się w środku stadionu boisko do piłki nożnej oraz trybuny
dla kibiców. Następnie proponuje wykonanie modelu boiska.
* Przynosi duże pudełko.
- Dziecko okleja dno pudełka zielonym papierem, białą farbą maluje linie, wyznaczając obręb
boiska.
- Oznacza miejsca dwóch bramek. Następnie rozkłada boki pudełka i maluje na nich trybuny -
miejsca siedzące dla kibiców.
- Na koniec dziecko ustawia figurki sportowców ( ludzików, zwierzątek – po 11 zawodników na
każdą drużynę) oraz figurki sędziów.
* Rodzic wprowadza piłkę do gry- małą kulkę.
- Dziecko porusza figurkami i kulką, rozgrywa mecz.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13