WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.08 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!

SERDECZNIE POZDRAWIAM.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PROJEKT ,,SPORT''( 08-12.06.2020)

 

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

- Budowanie wiedzy na temat sportu i różnych dyscyplin sportowych.

- Rozwijanie zainteresowania sportem.

- Uświadomienie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu wolnego.

- Nabywanie umiejętności samodzielnego i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego

w domu.

- Zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu.

- Poznawanie sylwetek znanych Polaków.

 

TEMAT DNIA : ,,SPORT TO ZDROWIE'' ( PONIEDZIAŁEK 08.06.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

1.Budowanie siatki pytań. Określanie, co interesuje dziecko i czego chciałoby się dowiedzieć

o sporcie, wzbogacenie wiadomości na temat wybranych dyscyplin sportowych.

 

* Tworzenie siatki pytań.

( aparat fotograficzny lub telefon komórkowy z funkcją nagrywania, arkusz formatu A1,

czerwony flamaster )

* Rodzic mówi dziecku zagadkę o sporcie.

 

Ci go uprawiają,

co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch

to zdrowy w ciele duch.( sport)

 

* Na dużym arkuszu papieru rodzic zapisuje wyraz SPORT.

- Następnie pyta dziecka, co chciałoby się dowiedzieć o sporcie.

- Wypowiadane pytania zapisuje dookoła wyrazu SPORT, tworząc z dzieckiem

siatkę pytań ( słowa, zdania + symbole)

* Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej ,,Gimnastyka''.

 

Rano wstaję, wkładam dres.

Otwieram okno, miło jest.

Skaczę w górę, skaczę w bok,

i do tyłu robię skok.

Ręce w przód, ręce w tył.

Ćwiczę, abym zdrowy był.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

- O czym była mowa w wierszu?

- Dlaczego należy wykonywać różne ćwiczenia ruchowe?

- Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć?

- Czy gimnastyka to także uprawianie sportu?

- Dlaczego?

* Rodzic powtarza wiersz.

- Dziecko wykonuje opisane w nim czynności.

* Nauka wiersza na pamięć.

 

* Zapoznanie z jedną z olimpijskich dyscyplin sportowych – gimnastyką artystyczną.

( obrazki lub rekwizyty związane z gimnastyką artystyczną np. kolorowe szarfy, kolorowe obręcze)

* Rodzic wyjaśnia, co to jest olimpiada sportowa?

* Przekazuje dziecku, że jedną spośród wielu olimpijskich dyscyplin sportowych jest gimnastyka

artystyczna.

- Opowiada dziecku ciekawostki na ten temat.

- Pokazuje obrazki oraz rekwizyty, które są najczęściej wykorzystywane podczas ćwiczeń.

 

* Odnajdywanie rymów do nazw dyscyplin sportowych. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

( obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe)

- Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wybraną dyscyplinę sportową.

- Dziecko podaje jej nazwę.

- Następnie wypowiada słowa, które rymują się z nazwą wybranej dyscypliny sportowej.

 

* Układanie pytań do obrazka.

( obrazki przedstawiające ludzi uprawiających dowolną dyscyplinę sportową)

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki przedstawiające ludzi uprawiających dowolną dyscyplinę

sportową.

- Dziecko układa pytania do obrazka.

- Następnie rodzic lub rodzeństwo odpowiada na pytania.

 

 

2. Piłki w grze – zabawy badawcze.

 

* Rodzic układa na dywanie różnego rodzaju piłki.

- Pyta, jakie znasz dyscypliny sportowe z wykorzystaniem piłek?

- Czym różnią się piłki między sobą?

- Rodzic zachęca do bliższego poznania wyglądu i budowy piłek.

 

* Samodzielne doświadczenia z piłkami.

( piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, np. do piłki ręcznej, do piłki nożnej, do siatkówki,

do kosza, do ping- ponga, do rugby, gumowa, z materiału, z gąbki)

- Dziecko grupuje piłki według wielkości. Wskazuje wśród piłek najmniejszą piłkę i największą

piłkę.

- Grupuje piłki według kształtu. Wskazuje piłkę, która ma inny kształt ( piłka do rugby).

Zastanawiają się, dlaczego piłka jest okrągła.

- Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach. Wskazuje te, które są do siebie najbardziej podobne.

Grupuje je według własnych pomysłów.

- Układa piłki przy obrazkach przedstawiających poszczególne dyscypliny sportowe, np. piłkę ręczną, piłkę nożną, piłkę siatkową, koszykówkę , rugby.

- Zastanawia się, dlaczego piłki wykorzystywane w poszczególnych dyscyplinach sportowych

różnią się od siebie. Uzasadnia swoje zdanie.

- Porównuje fakturę i twardość piłek. Określa, jakie są one w dotyku, jaką mają powierzchnię

( np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde).

- Sprawdza, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi.

Wykonuje doświadczenia. Wyciąga i formułuje wnioski.

- Sprawdza, którą piłką można najdalej rzucić.

Data dodania: 2020-06-07 20:43:02
Data edycji: 2020-06-07 20:43:11
Ilość wyświetleń: 871
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej