WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.04 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JUŻ NIEDŁUGO LATO'' ( CZWARTEK 04.06.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. ,,Już niedługo lato''- rozmowa na temat zbliżającej się nowej pory roku.

 

* Zabawa ,,Burza na morzu''.

( 3 krzesełka)

- Dziecko jest marynarzem.

- Rodzic wypowiada komendy , na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem.

Spokój na morzu – dziecko delikatnie się kołysze ( na boki) siedząc na środkowym krzesełku,

mówi cicho szszyyy...

- Na lewą burtę – przesiada się o jedno krzesełko w lewą stronę .

- Na prawą burtę – przesiada się o jedno krzesełko w prawą stronę.

- Burza na morzu – zamienia się miejscami ( zachęcam do zabawy rodzeństwo)

 

* Rebus fonetyczny.

( obrazki, kartoniki z liczbami)

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki, a pod nimi liczby. Dziecko dzieli nazwy obrazków na

głoski i wyodrębnia głoski wskazane liczbami.

Obrazki:

lalka ( l) róża (a) łopata ( t) wagon ( o)

3 4 5 4

 

* Karty pracy, cz. 4, s. 64- 65

- Odczytywanie zdania: Jest lato ( wyjaśnienie dziecku, że lato dopiero się zbliża)

Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytywanego przez rodzica.

Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.

Kolorowanie rysunków.

* Układanie zdań na temat zbliżającego się lata ( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

np. Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody..

* Dziecko układa zdania, rodzic je zapisuje. Potem przypomina je dziecku, a ono liczy w nich

wyrazy.

* Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu: Wiele dni czekałem na to, żeby przyszło lato.

* Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.

- Dziecko maszeruje po pokoju, mówi rymowankę za rodzicem i rytmicznie klaszcze.

 

Wakacje wakacje

to wspaniały czas,

czekają na nas morze,

góry, rzeka, las.

 

 

2. Zabawa dydaktyczna ,,Czym pojedziemy na wakacje?

 

* Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

( obrazki, zdjęcia różnych środków lokomocji – rozwiązań zagadek)

- Dziecko rozwiązuje zagadki i wskazuje obrazki, zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. ) pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. ( samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry- nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. ( samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. ( helikopter)

 

* Rebus fonetyczny - ,,Co to za pojazdy''.

( obrazki : rak, oko, walizka. Ekran, ręka, rower, sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka,

orzech, torba, miś, okulary, tort, obraz, rower, spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka,

kot)

- Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonuje ich syntezy po

wymienieniu ich przez rodzica i odgaduje nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka

ekran, ręka- rower; sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor; spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot

statek.

* Ćwiczenia słuchowe.

( obrazki pojazdów)

- Rozpoznawanie pojazdów na obrazkach; podawanie ich nazw z podziałem na sylaby.

- Naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.

 

* Ćwiczenia klasyfikacyjne - ,,Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?''

( obrazki pojazdów: z wcześniejszych okresów niż obecny i obecnych, obrazki : chmury, fal, ciemnej linii)

- Dziecko segreguje obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się.

Układa je pod obrazkami symbolizującymi te miejsca, np.. powietrze – chmurki; woda – fale;

ląd – ciemna linia.

- Oglądanie obrazków pojazdów z wcześniejszych okresów niż obecny; zwrócenie uwagi na zmiany

w ich wyglądzie. Ukazanie rozwoju motoryzacji, wzbogacanie słownictwa dziecka.

 

* Zabawa ruchowa ,,Lecimy samolotem''.

- Dziecko rozpoczyna lot od startu – w przysiadzie, mając ręce wyciągnięte w bok;

powoli podnosi się i porusza szybko, małymi krokami, po wyznaczonym miejscu pokoju.

Potem samolot ląduje – dziecko porusza się coraz wolniej, powoli przechodzi do przysiadu.

 

* Zabawa ruchowa ,,Rysowanie''.

- Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wygrywanym na tamburynie.

Na przerwę w grze, zatrzymuje się.

- Rodzic mówi, jaką część ciała i co będzie rysowało, np. Głowa rysuje chmurkę;

łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka…

 

* Zabawa ,,Na leśnej polanie''- wyrabianie umiejętności reagowania na ustalony sygnał.

- Dziecko jest sarną. Przenosi ręce do tyłu, napręża ciało i , unosząc wysoko kolana, maszeruje

w rytmie wygrywanym na tamburynie, w określonym kierunku. Na przerwę w grze zatrzymuje

się. Rodzic kilka razy uderza w instrument.

- Dziecko przelicza dźwięki i naśladuje sarnę skubiącą trawę. Staje w lekkim rozkroku, ręce

przenosi do tyłu i wykonuje skłony. Po każdym skłonie prostuje się, spogląda raz w lewą, raz

w prawą stronę, macha ogonkiem.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 64, 65, 66, 67

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 78 ( 5 latki)

Litery i liczby, cz. 2, s. 77

Data dodania: 2020-06-03 20:31:55
Data edycji: 2020-06-03 20:32:06
Ilość wyświetleń: 319
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej