WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.04 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JUŻ NIEDŁUGO LATO'' ( CZWARTEK 04.06.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. ,,Już niedługo lato''- rozmowa na temat zbliżającej się nowej pory roku.

 

* Zabawa ,,Burza na morzu''.

( 3 krzesełka)

- Dziecko jest marynarzem.

- Rodzic wypowiada komendy , na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem.

Spokój na morzu – dziecko delikatnie się kołysze ( na boki) siedząc na środkowym krzesełku,

mówi cicho szszyyy...

- Na lewą burtę – przesiada się o jedno krzesełko w lewą stronę .

- Na prawą burtę – przesiada się o jedno krzesełko w prawą stronę.

- Burza na morzu – zamienia się miejscami ( zachęcam do zabawy rodzeństwo)

 

* Rebus fonetyczny.

( obrazki, kartoniki z liczbami)

- Rodzic umieszcza na tablicy obrazki, a pod nimi liczby. Dziecko dzieli nazwy obrazków na

głoski i wyodrębnia głoski wskazane liczbami.

Obrazki:

lalka ( l) róża (a) łopata ( t) wagon ( o)

3 4 5 4

 

* Karty pracy, cz. 4, s. 64- 65

- Odczytywanie zdania: Jest lato ( wyjaśnienie dziecku, że lato dopiero się zbliża)

Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytywanego przez rodzica.

Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.

Kolorowanie rysunków.

* Układanie zdań na temat zbliżającego się lata ( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

np. Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody..

* Dziecko układa zdania, rodzic je zapisuje. Potem przypomina je dziecku, a ono liczy w nich

wyrazy.

* Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu: Wiele dni czekałem na to, żeby przyszło lato.

* Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.

- Dziecko maszeruje po pokoju, mówi rymowankę za rodzicem i rytmicznie klaszcze.

 

Wakacje wakacje

to wspaniały czas,

czekają na nas morze,

góry, rzeka, las.

 

 

2. Zabawa dydaktyczna ,,Czym pojedziemy na wakacje?

 

* Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

( obrazki, zdjęcia różnych środków lokomocji – rozwiązań zagadek)

- Dziecko rozwiązuje zagadki i wskazuje obrazki, zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. ) pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. ( samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry- nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. ( samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. ( helikopter)

 

* Rebus fonetyczny - ,,Co to za pojazdy''.

( obrazki : rak, oko, walizka. Ekran, ręka, rower, sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka,

orzech, torba, miś, okulary, tort, obraz, rower, spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka,

kot)

- Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonuje ich syntezy po

wymienieniu ich przez rodzica i odgaduje nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka

ekran, ręka- rower; sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor; spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot

statek.

* Ćwiczenia słuchowe.

( obrazki pojazdów)

- Rozpoznawanie pojazdów na obrazkach; podawanie ich nazw z podziałem na sylaby.

- Naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.

 

* Ćwiczenia klasyfikacyjne - ,,Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?''

( obrazki pojazdów: z wcześniejszych okresów niż obecny i obecnych, obrazki : chmury, fal, ciemnej linii)

- Dziecko segreguje obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się.

Układa je pod obrazkami symbolizującymi te miejsca, np.. powietrze – chmurki; woda – fale;

ląd – ciemna linia.

- Oglądanie obrazków pojazdów z wcześniejszych okresów niż obecny; zwrócenie uwagi na zmiany

w ich wyglądzie. Ukazanie rozwoju motoryzacji, wzbogacanie słownictwa dziecka.

 

* Zabawa ruchowa ,,Lecimy samolotem''.

- Dziecko rozpoczyna lot od startu – w przysiadzie, mając ręce wyciągnięte w bok;

powoli podnosi się i porusza szybko, małymi krokami, po wyznaczonym miejscu pokoju.

Potem samolot ląduje – dziecko porusza się coraz wolniej, powoli przechodzi do przysiadu.

 

* Zabawa ruchowa ,,Rysowanie''.

- Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wygrywanym na tamburynie.

Na przerwę w grze, zatrzymuje się.

- Rodzic mówi, jaką część ciała i co będzie rysowało, np. Głowa rysuje chmurkę;

łokieć rysuje drzewo; kolano rysuje ślimaka…

 

* Zabawa ,,Na leśnej polanie''- wyrabianie umiejętności reagowania na ustalony sygnał.

- Dziecko jest sarną. Przenosi ręce do tyłu, napręża ciało i , unosząc wysoko kolana, maszeruje

w rytmie wygrywanym na tamburynie, w określonym kierunku. Na przerwę w grze zatrzymuje

się. Rodzic kilka razy uderza w instrument.

- Dziecko przelicza dźwięki i naśladuje sarnę skubiącą trawę. Staje w lekkim rozkroku, ręce

przenosi do tyłu i wykonuje skłony. Po każdym skłonie prostuje się, spogląda raz w lewą, raz

w prawą stronę, macha ogonkiem.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 64, 65, 66, 67

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 78 ( 5 latki)

Litery i liczby, cz. 2, s. 77

Data dodania: 2020-06-03 20:31:55
Data edycji: 2020-06-03 20:32:06
Ilość wyświetleń: 258
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej