WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.03 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,LATO NA WAKACJACH'' ( 03.06.2020).

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Lato na wakacjach''( może być inna piosenka o tej tematyce).

 

* Słuchanie piosenki.

* Omówienie treści piosenki.

* Nauka pierwszej zwrotki piosenki i refrenu.

* Wyklaskiwanie rytmu piosenki.

* Śpiew indywidualny.

* Ćwiczenia ruchowe rozwijające aparat ruchu.

( dowolny instrument)

- Rodzic wykonuje akompaniament na dowolnie wybranym instrumencie. Dziecko maszeruje

po pokoju, wykonuje przeskoki z nogi na nogę, biega drobnymi krokami.

Na przerwę w grze zamienia się w łabędzia. Napręża i wyciąga szyję, spogląda w różne

strony. Kiedy usłyszy mocny dźwięk instrumentu, wykonuje drobnymi krokami obrót wokół siebie

* Zabawa z zastosowaniem piosenki wysnuta z jej treści.

 

 

2. ,,Wakacyjny pociąg''- wykonanie pracy.

 

* Zabawa ,,Z jakim miejscem się kojarzą?

( obrazki kojarzące się z lasem, morzem, górami, łąką, wsią)

- Dziecko losuje obrazki, mówi, co on przedstawia, z jakim miejscem się kojarzy,

np. szyszka, szpilki, sowa, jagody ,poziomki – las; muszla, piasek, parasol plażowy,

latarnia morska – morze ; plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry; kwiaty, pszczoła, żaba,

motyl – łąka; traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

* Zabawa ,,Gdzie chciałbym pojechać na wakacje?

( obrazki przedstawiające krajobrazy : morski, leśny, górski, wiejski , tamburyn.)

- Rodzic umieszcza w różnych częściach pokoju obrazki przedstawiające krajobrazy:

morski, leśny, górski, wiejski. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wygrywanym

na tamburynie. Na przerwę w grze siada pod obrazkiem miejsca, do którego chciałby pojechać

na wakacje; uzasadnia swój wybór.

* Zabawa pantomimiczna ,,Odgadnij, co będę robił podczas wakacji''.

- Dziecko wykonuje czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku.

Rodzeństwo odgaduje, o jaką czynność chodzi.

 

* Wskazywanie morza, gór na mapie Polski.

- Rodzic pokazuje na mapie morze Bałtycki, góry Tatry, jeziora..

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy ,,Wakacyjny pociąg''.

 

( napis ,,Wakacyjny pociąg'', kartka z bloku technicznego z narysowanym na niej

prostokątem ( większym od rozmiaru widokówki) i dwoma kołami, widokówka z wybranego

regionu Polski, klej, nożyczki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą).

- Wycinanie kół i prostokąta.

- Malowanie prostokąta na dowolny kolor, a kół – na czarno.

- Po wyschnięciu przyklejenie widokówki na prostokącie, doklejenie kół tak, żeby powstał

wagonik ( można zrobić więcej wagoników)

- Wykonanie pracy przez dziecko.

- Porządkowanie miejsca pracy.

- Łączenie wszystkich wagonów na tablicy.

- Rodzic przygotował lokomotywę, do której są przyłączone wagony.

Rodzic umieszcza nad pociągiem napis ,,Wakacyjny pociąg''.

 

* Doświadczenie i obserwacja - ,,Czy powietrze jest czyste''.

- Ćwiczenia oddechowe.

( kawałki bibułki)

- Dziecko dmucha na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno.

- Wyjaśnienie przez rodzica, ze ludzie oddychają jednym ze składników powietrza – tlenem,

a narządem służącym do oddychania są płuca.

* Zabawy powietrzem.

( waga szalkowa, balony – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik)

- Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.

- Ważenie na wadze szalkowej balonów – z powietrzem i pustego.

- Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.

- Próby wyciągnięcia wniosków.

Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić.

* Sprawdzanie czystości powietrza na podwórku i przy ruchliwej ulicy ( podczas zabaw na

świeżym powietrzu).

( waciki kosmetyczne)

- Dziecko bierze waciki, wyciera nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów na podwórku

i przy ruchliwej ulicy. Porównuje stopień zabrudzenia wacików.

Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

- Karta pracy, cz. 4, s. 62,63

- Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 77 ( 5 latki)

 

 

Data dodania: 2020-06-02 21:46:58
Data edycji: 2020-06-02 21:47:12
Ilość wyświetleń: 310
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej