WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.03 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,LATO NA WAKACJACH'' ( 03.06.2020).

 

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Lato na wakacjach''( może być inna piosenka o tej tematyce).

 

* Słuchanie piosenki.

* Omówienie treści piosenki.

* Nauka pierwszej zwrotki piosenki i refrenu.

* Wyklaskiwanie rytmu piosenki.

* Śpiew indywidualny.

* Ćwiczenia ruchowe rozwijające aparat ruchu.

( dowolny instrument)

- Rodzic wykonuje akompaniament na dowolnie wybranym instrumencie. Dziecko maszeruje

po pokoju, wykonuje przeskoki z nogi na nogę, biega drobnymi krokami.

Na przerwę w grze zamienia się w łabędzia. Napręża i wyciąga szyję, spogląda w różne

strony. Kiedy usłyszy mocny dźwięk instrumentu, wykonuje drobnymi krokami obrót wokół siebie

* Zabawa z zastosowaniem piosenki wysnuta z jej treści.

 

 

2. ,,Wakacyjny pociąg''- wykonanie pracy.

 

* Zabawa ,,Z jakim miejscem się kojarzą?

( obrazki kojarzące się z lasem, morzem, górami, łąką, wsią)

- Dziecko losuje obrazki, mówi, co on przedstawia, z jakim miejscem się kojarzy,

np. szyszka, szpilki, sowa, jagody ,poziomki – las; muszla, piasek, parasol plażowy,

latarnia morska – morze ; plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry; kwiaty, pszczoła, żaba,

motyl – łąka; traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

* Zabawa ,,Gdzie chciałbym pojechać na wakacje?

( obrazki przedstawiające krajobrazy : morski, leśny, górski, wiejski , tamburyn.)

- Rodzic umieszcza w różnych częściach pokoju obrazki przedstawiające krajobrazy:

morski, leśny, górski, wiejski. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wygrywanym

na tamburynie. Na przerwę w grze siada pod obrazkiem miejsca, do którego chciałby pojechać

na wakacje; uzasadnia swój wybór.

* Zabawa pantomimiczna ,,Odgadnij, co będę robił podczas wakacji''.

- Dziecko wykonuje czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku.

Rodzeństwo odgaduje, o jaką czynność chodzi.

 

* Wskazywanie morza, gór na mapie Polski.

- Rodzic pokazuje na mapie morze Bałtycki, góry Tatry, jeziora..

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy ,,Wakacyjny pociąg''.

 

( napis ,,Wakacyjny pociąg'', kartka z bloku technicznego z narysowanym na niej

prostokątem ( większym od rozmiaru widokówki) i dwoma kołami, widokówka z wybranego

regionu Polski, klej, nożyczki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą).

- Wycinanie kół i prostokąta.

- Malowanie prostokąta na dowolny kolor, a kół – na czarno.

- Po wyschnięciu przyklejenie widokówki na prostokącie, doklejenie kół tak, żeby powstał

wagonik ( można zrobić więcej wagoników)

- Wykonanie pracy przez dziecko.

- Porządkowanie miejsca pracy.

- Łączenie wszystkich wagonów na tablicy.

- Rodzic przygotował lokomotywę, do której są przyłączone wagony.

Rodzic umieszcza nad pociągiem napis ,,Wakacyjny pociąg''.

 

* Doświadczenie i obserwacja - ,,Czy powietrze jest czyste''.

- Ćwiczenia oddechowe.

( kawałki bibułki)

- Dziecko dmucha na kawałki bibułki na przemian – delikatnie, mocno.

- Wyjaśnienie przez rodzica, ze ludzie oddychają jednym ze składników powietrza – tlenem,

a narządem służącym do oddychania są płuca.

* Zabawy powietrzem.

( waga szalkowa, balony – nadmuchany i zwykły, świeca, słoik)

- Wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.

- Ważenie na wadze szalkowej balonów – z powietrzem i pustego.

- Obserwowanie palącej się świecy, potem zasłonięcie jej odwróconym słoikiem.

- Próby wyciągnięcia wniosków.

Powietrze jest bezbarwne, nie ma zapachu, waży niewiele i bez niego nic nie może się palić.

* Sprawdzanie czystości powietrza na podwórku i przy ruchliwej ulicy ( podczas zabaw na

świeżym powietrzu).

( waciki kosmetyczne)

- Dziecko bierze waciki, wyciera nimi listki nisko rosnących drzew i krzewów na podwórku

i przy ruchliwej ulicy. Porównuje stopień zabrudzenia wacików.

Powietrze jest zanieczyszczone, zanieczyszczają je między innymi spaliny pojazdów.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

- Karta pracy, cz. 4, s. 62,63

- Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 77 ( 5 latki)

 

 

Data dodania: 2020-06-02 21:46:58
Data edycji: 2020-06-02 21:47:12
Ilość wyświetleń: 371
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej