WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.06.02 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,GÓRALSKIE LICZENIE'' ( WTOREK 02.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

1. Zabawa matematyczna - ,,Góralskie liczenie''.

 

* Zabawa ,,Juhasowe liczenie''.

- Dzieci są ustawione w kole. Jedno dziecko jest juhasem ( wcześniej rodzic wyjaśnił, kim jest juhas

a kim jest baca), pozostałe dzieci to owce.

- Rodzic mówi rymowankę, a dzieci idą wkoło, trzymając się za ręce.

 

Na hali, na hali

juhas owce pasie.

Jedna mu uciekła

- dogoń ją, juhasie.

 

* Rodzic wskazuje na jedno dziecko ( owcę), które wychodzi z koła i ucieka przed juhasem.

Jeżeli złapie owcę, to dalej pełni swoja rolę. Jeżeli jej nie złapie, to uciekające dziecko wchodzi

do środka koła – zostaje juhasem i zasłania oczy rękami. Rodzic wybiera jedno dziecko,

które się chowa, i zaczyna kolejną zwrotkę rymowanki.

 

Na łące, na łące

juhas owce pasie.

Jedna się zgubiła,

szukaj jej, juhasie.

 

- Dzieci w kole zatrzymują się. Juhas odsłania oczy i szuka owcy poza kołem.

Jeżeli znajdzie, przyprowadza ja do koła. Jeśli nie – owca, która dobrze się schowała,

zostaje pastuszkiem, a juhas wraca do dzieci. Teraz owce spacerują gromadką za juhasem.

Rodzic zatrzymuje przy sobie dwoje dzieci i mówi trzecią zwrotkę rymowanki.

 

Na hali, na hali

tak się raz zdarzyło,

miał juhas mało owiec,

lecz dwie mu przybyły.

 

- Po ostatnich słowach dwoje stojących z boku dzieci dochodzi do pozostałych.

Rodzic zmienia pastuszka, zatrzymuje przy sobie czworo dzieci i mówi rymowankę.

 

Na łące, na łące,

tam gdzie siana kopce,

przyszły do juhasa

cztery obce owce.

Pilnuj swoich owiec,

góralski juhasie,

noc spędza w zagrodzie,

ty czuwaj w szałasie.

 

* Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

( liczmany, kartoniki z liczbami i znakami : +, - ,=)

 

Zadanie 1.

 

Na hali, na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec, juhasie?

 

* Dziecko układa 10 liczmanów. Odsuwa 2. Udziela odpowiedzi na pytanie:

- Teraz jest 8 owiec.

- Układa działanie : 10 – 2 = 8

 

* Tak samo postępują przy innych zadaniach.

 

Zadanie 2.

 

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale 4 starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi -

ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3 .

 

Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi -

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 4 .

Na łące pod górą

juhas owce pasie;

4 czarne owce

i 5 białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( szarfy)

 

* Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. ( Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).

* Swobodny bieg po pokoju, na hasło: ,,Wichura''- podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.

* Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.

* Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane ( są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.

* Siad prosty, podparty z tylu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg. Następnie chwytanie szarfy palcami stóp , raz jednej nogi, później drugiej nogi.

* Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną , zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.

* Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami ( jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.

* Bieganie przez dzieci po całym pokoju, na którym są porozkładane szarfy ( gniazda).

Na hasło: ,,Ptaszki do gniazd'' – wchodzenie do szarf, układanie rąk w skrzydełka.

* Siad klęczny na obwodzie koła , trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej ( zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach ) , głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami -,, kwiat się rozwija''. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia - ,, kwiat jest rozwinięty''.

* Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

 

* Zabawy ,,Miny i minki''.

- Dziecko stoi przed rodzicem. Mimiką naśladuje polecenie rodzica.

 

Jestem smutna. Dz. układa usta w podkówkę.

Jestem zdziwiona. marszczy czoło.

Jestem przestraszona. szeroko otwiera oczy, otwiera usta, tak jakby chciało powiedzieć

głoskę 0

Dmucha na płomień świecy. wykonuje głęboki wdech i wydech,

Śpi zamyka oczy.

 

 

* Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce .

- Dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku

technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste

u podnóża gór.

 

* Zabawa ruchowa ,,Hasła'' .

- Na hasło : ,,Wspinaczka'', dziecko stoi i wyciąga ręce w górę, wykonując ruchy

naprzemienne. Na hasło: ,,Spacer''. Dziecko maszeruje po pokoju.

 

* Ćwiczenia w czytaniu – książka ( s. 92- 93)

- Czytanie indywidualne tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia , s. 76 ( 5 latki)

Kolorowanie pól według kodu. Określanie, o czym śniła Ada.

Data dodania: 2020-06-01 21:53:46
Data edycji: 2020-06-01 21:53:57
Ilość wyświetleń: 291
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej