WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.06.02 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,GÓRALSKIE LICZENIE'' ( WTOREK 02.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

1. Zabawa matematyczna - ,,Góralskie liczenie''.

 

* Zabawa ,,Juhasowe liczenie''.

- Dzieci są ustawione w kole. Jedno dziecko jest juhasem ( wcześniej rodzic wyjaśnił, kim jest juhas

a kim jest baca), pozostałe dzieci to owce.

- Rodzic mówi rymowankę, a dzieci idą wkoło, trzymając się za ręce.

 

Na hali, na hali

juhas owce pasie.

Jedna mu uciekła

- dogoń ją, juhasie.

 

* Rodzic wskazuje na jedno dziecko ( owcę), które wychodzi z koła i ucieka przed juhasem.

Jeżeli złapie owcę, to dalej pełni swoja rolę. Jeżeli jej nie złapie, to uciekające dziecko wchodzi

do środka koła – zostaje juhasem i zasłania oczy rękami. Rodzic wybiera jedno dziecko,

które się chowa, i zaczyna kolejną zwrotkę rymowanki.

 

Na łące, na łące

juhas owce pasie.

Jedna się zgubiła,

szukaj jej, juhasie.

 

- Dzieci w kole zatrzymują się. Juhas odsłania oczy i szuka owcy poza kołem.

Jeżeli znajdzie, przyprowadza ja do koła. Jeśli nie – owca, która dobrze się schowała,

zostaje pastuszkiem, a juhas wraca do dzieci. Teraz owce spacerują gromadką za juhasem.

Rodzic zatrzymuje przy sobie dwoje dzieci i mówi trzecią zwrotkę rymowanki.

 

Na hali, na hali

tak się raz zdarzyło,

miał juhas mało owiec,

lecz dwie mu przybyły.

 

- Po ostatnich słowach dwoje stojących z boku dzieci dochodzi do pozostałych.

Rodzic zmienia pastuszka, zatrzymuje przy sobie czworo dzieci i mówi rymowankę.

 

Na łące, na łące,

tam gdzie siana kopce,

przyszły do juhasa

cztery obce owce.

Pilnuj swoich owiec,

góralski juhasie,

noc spędza w zagrodzie,

ty czuwaj w szałasie.

 

* Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

( liczmany, kartoniki z liczbami i znakami : +, - ,=)

 

Zadanie 1.

 

Na hali, na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec, juhasie?

 

* Dziecko układa 10 liczmanów. Odsuwa 2. Udziela odpowiedzi na pytanie:

- Teraz jest 8 owiec.

- Układa działanie : 10 – 2 = 8

 

* Tak samo postępują przy innych zadaniach.

 

Zadanie 2.

 

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale 4 starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi -

ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3 .

 

Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi -

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 4 .

Na łące pod górą

juhas owce pasie;

4 czarne owce

i 5 białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( szarfy)

 

* Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. ( Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).

* Swobodny bieg po pokoju, na hasło: ,,Wichura''- podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.

* Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.

* Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane ( są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.

* Siad prosty, podparty z tylu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg. Następnie chwytanie szarfy palcami stóp , raz jednej nogi, później drugiej nogi.

* Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną , zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.

* Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami ( jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.

* Bieganie przez dzieci po całym pokoju, na którym są porozkładane szarfy ( gniazda).

Na hasło: ,,Ptaszki do gniazd'' – wchodzenie do szarf, układanie rąk w skrzydełka.

* Siad klęczny na obwodzie koła , trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej ( zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach ) , głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami -,, kwiat się rozwija''. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia - ,, kwiat jest rozwinięty''.

* Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

 

* Zabawy ,,Miny i minki''.

- Dziecko stoi przed rodzicem. Mimiką naśladuje polecenie rodzica.

 

Jestem smutna. Dz. układa usta w podkówkę.

Jestem zdziwiona. marszczy czoło.

Jestem przestraszona. szeroko otwiera oczy, otwiera usta, tak jakby chciało powiedzieć

głoskę 0

Dmucha na płomień świecy. wykonuje głęboki wdech i wydech,

Śpi zamyka oczy.

 

 

* Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce .

- Dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku

technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste

u podnóża gór.

 

* Zabawa ruchowa ,,Hasła'' .

- Na hasło : ,,Wspinaczka'', dziecko stoi i wyciąga ręce w górę, wykonując ruchy

naprzemienne. Na hasło: ,,Spacer''. Dziecko maszeruje po pokoju.

 

* Ćwiczenia w czytaniu – książka ( s. 92- 93)

- Czytanie indywidualne tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia , s. 76 ( 5 latki)

Kolorowanie pól według kodu. Określanie, o czym śniła Ada.

Data dodania: 2020-06-01 21:53:46
Data edycji: 2020-06-01 21:53:57
Ilość wyświetleń: 374
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej