WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.29 - Zajęcia dla dzieci

TEMAT DNIA : ,,DZIEŃ DZIECKA'' ( PIĄTEK 29.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1. Zabawy na podwórku lub w ogrodzie z okazji ,, Dnia Dziecka''.

 

* Zabawa rozwijająca wyobraźnię, zdolności obrazowania tekstu ruchem, wyrażania

emocji – różne opowiadania.

( nagranie muzyki pasującej do opowiadania, gazety, klocki, aktorzy : mama, dziecko,

pluszowy kot, krzesełko i kocyk – zasłona)

- Rodzic wybiera utwory według własnego uznania do przedstawianych dziecku krótkich

opowiadań. Wybrane fragmenty muzyki muszą mieć odpowiedni charakter, dostosowany

do treści.

* Przebieg zajęć:

- Rodzic włącza nagranie muzyki o tajemniczym nastroju. Dziecko wciela się w postać Tomka,

wykonując płynne ruchy, zgodne z nagraniem muzyki. Następnie rodzic gniecie gazetę lub

w inny sposób naśladuje dziwne szmery. Chłopiec biegnie do mamy, wskazuje kierunek,

z którego dobiegają dźwięki, robi przerażoną minę. Razem z mamą wraca do pokoju. Mama

skrada się w kierunku, z którego słychać dziwne dźwięki. Odsłania zasłonę. Tomek podskakuje wesoło, przestaje się bać. Bierze kota na ręce, pokazuje go mamie. Uśmiecha się i przytula swojego

domowego przyjaciela.

* Tekst Bożeny Formy:

- Tomek bawi się w swoim pokoju. Nagle słyszy dziwne szmery. Jest przerażony. Biegnie do mamy.

Mamusia postanowiła sprawdzić, co to za odgłosy. Trzyma Tomka za rękę i wraca do jego pokoju.

Po cichu skradają się w kierunku firanki, zza której nagle wychodzi kot. Ach, to jego sprawka.

Tomek bierze go na ręce, przytula, głaszcze i żartobliwie mu grozi. Uśmiecha się do mamy.

* Następny tekst.

- Dzisiaj są urodziny Marty. Marta jest bardzo smutna, ponieważ wszystko jest przygotowane,

a goście nie przychodzą. Ciągle pyta rodziców, która godzina. Siada na fotelu i zaczyna płakać.

Nagle słychać dzwonek. Biegnie do drzwi – otwiera je...O!! Ze zdziwienia otwiera buzię.

Ile gości. Cała rodzina i dzieci. Wszyscy mają kolorowe balony i prezenty, uśmiechają się.

Marta jest szczęśliwa. Radośnie bije jej małe serduszko. Zaprasza gości do środka.

* Następny tekst.

- Tymon bawi się z Arturem klockami. Jest bardzo zadowolony i szczęśliwy. Nagle podbiega

do nich Tomek. Nie zwraca uwagi na Tymona. Szepce coś Arturowi do ucha i po chwili chłopcy

odchodzą. Tymon jest bardzo smutny. Zaczyna płakać. Po chwili staje się bardo zły. Niszczy

piękną budowlę z klocków. Kładzie się na dywanie i płacze, uderzając rękami o dywan.

Nagle podchodzą do niego Ada i Rafał. Pocieszają go i zapraszają do wspólnej zabawy.

Tymon znów się uśmiecha. Jest zadowolony i miły.

 

* Zabawy na podwórku lub w ogrodzie.

* Zabawy i konkursy zręcznościowe.

* Zabawa ,,Zły wąż''.

( długi sznurek)

- Rodzic trzyma w dłoniach długi sznurek, który wprawia w ruch, czyli złego węża. Dziecko

nad nim przeskakuje, nie dotykając go.

* Zabawa ,,Balonowe brzuchy''.

( nadmuchany balon)

- Rodzic z dzieckiem ustala na placu miejsce startu i metę.

- Uczestnicy zabawy dobierają się w pary ( zachęcam do zabawy rodzeństwo) i ustawiają

na miejscu startu. Para otrzymuje nadmuchany balon, który trzeba wspólnie przytrzymać

brzuchami. Na sygnał ruszają w drogę, aby dotrzeć do linii mety, nie gubiąc balonu.

Nie można go przytrzymywać rękami, nie może być również tak bardzo ściskany, by pękł.

* Zabawa ,, Przeprawa przez strumień''.

( piasek, kamienie)

- Na trawie rodzic wysypuje piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący

strumień. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Płaskie

kamienie – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem

zabawy w strumieniu.

Dziecko przeprawia się przez niebezpieczny strumień tak, aby noga nie wpadła do wody.

* Zabawa ,, Rzucamy do celu''.

( pogniecione gazety)

- Dziecko rzuca do kosza kulkami z gazet.

 

* Nauka wiersza Krystyny Datkun – Czerniak ,,Wszystkie dzieci''.

 

W sercach dzieci

radość gości

- gdy bezpieczne są.

 

Mają prawo do miłości

- przecież po to są!

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-28 21:50:59
Data edycji: 2020-05-28 21:51:07
Ilość wyświetleń: 302
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej