WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.29 - Zajęcia dla dzieci

TEMAT DNIA : ,,DZIEŃ DZIECKA'' ( PIĄTEK 29.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1. Zabawy na podwórku lub w ogrodzie z okazji ,, Dnia Dziecka''.

 

* Zabawa rozwijająca wyobraźnię, zdolności obrazowania tekstu ruchem, wyrażania

emocji – różne opowiadania.

( nagranie muzyki pasującej do opowiadania, gazety, klocki, aktorzy : mama, dziecko,

pluszowy kot, krzesełko i kocyk – zasłona)

- Rodzic wybiera utwory według własnego uznania do przedstawianych dziecku krótkich

opowiadań. Wybrane fragmenty muzyki muszą mieć odpowiedni charakter, dostosowany

do treści.

* Przebieg zajęć:

- Rodzic włącza nagranie muzyki o tajemniczym nastroju. Dziecko wciela się w postać Tomka,

wykonując płynne ruchy, zgodne z nagraniem muzyki. Następnie rodzic gniecie gazetę lub

w inny sposób naśladuje dziwne szmery. Chłopiec biegnie do mamy, wskazuje kierunek,

z którego dobiegają dźwięki, robi przerażoną minę. Razem z mamą wraca do pokoju. Mama

skrada się w kierunku, z którego słychać dziwne dźwięki. Odsłania zasłonę. Tomek podskakuje wesoło, przestaje się bać. Bierze kota na ręce, pokazuje go mamie. Uśmiecha się i przytula swojego

domowego przyjaciela.

* Tekst Bożeny Formy:

- Tomek bawi się w swoim pokoju. Nagle słyszy dziwne szmery. Jest przerażony. Biegnie do mamy.

Mamusia postanowiła sprawdzić, co to za odgłosy. Trzyma Tomka za rękę i wraca do jego pokoju.

Po cichu skradają się w kierunku firanki, zza której nagle wychodzi kot. Ach, to jego sprawka.

Tomek bierze go na ręce, przytula, głaszcze i żartobliwie mu grozi. Uśmiecha się do mamy.

* Następny tekst.

- Dzisiaj są urodziny Marty. Marta jest bardzo smutna, ponieważ wszystko jest przygotowane,

a goście nie przychodzą. Ciągle pyta rodziców, która godzina. Siada na fotelu i zaczyna płakać.

Nagle słychać dzwonek. Biegnie do drzwi – otwiera je...O!! Ze zdziwienia otwiera buzię.

Ile gości. Cała rodzina i dzieci. Wszyscy mają kolorowe balony i prezenty, uśmiechają się.

Marta jest szczęśliwa. Radośnie bije jej małe serduszko. Zaprasza gości do środka.

* Następny tekst.

- Tymon bawi się z Arturem klockami. Jest bardzo zadowolony i szczęśliwy. Nagle podbiega

do nich Tomek. Nie zwraca uwagi na Tymona. Szepce coś Arturowi do ucha i po chwili chłopcy

odchodzą. Tymon jest bardzo smutny. Zaczyna płakać. Po chwili staje się bardo zły. Niszczy

piękną budowlę z klocków. Kładzie się na dywanie i płacze, uderzając rękami o dywan.

Nagle podchodzą do niego Ada i Rafał. Pocieszają go i zapraszają do wspólnej zabawy.

Tymon znów się uśmiecha. Jest zadowolony i miły.

 

* Zabawy na podwórku lub w ogrodzie.

* Zabawy i konkursy zręcznościowe.

* Zabawa ,,Zły wąż''.

( długi sznurek)

- Rodzic trzyma w dłoniach długi sznurek, który wprawia w ruch, czyli złego węża. Dziecko

nad nim przeskakuje, nie dotykając go.

* Zabawa ,,Balonowe brzuchy''.

( nadmuchany balon)

- Rodzic z dzieckiem ustala na placu miejsce startu i metę.

- Uczestnicy zabawy dobierają się w pary ( zachęcam do zabawy rodzeństwo) i ustawiają

na miejscu startu. Para otrzymuje nadmuchany balon, który trzeba wspólnie przytrzymać

brzuchami. Na sygnał ruszają w drogę, aby dotrzeć do linii mety, nie gubiąc balonu.

Nie można go przytrzymywać rękami, nie może być również tak bardzo ściskany, by pękł.

* Zabawa ,, Przeprawa przez strumień''.

( piasek, kamienie)

- Na trawie rodzic wysypuje piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący

strumień. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Płaskie

kamienie – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem

zabawy w strumieniu.

Dziecko przeprawia się przez niebezpieczny strumień tak, aby noga nie wpadła do wody.

* Zabawa ,, Rzucamy do celu''.

( pogniecione gazety)

- Dziecko rzuca do kosza kulkami z gazet.

 

* Nauka wiersza Krystyny Datkun – Czerniak ,,Wszystkie dzieci''.

 

W sercach dzieci

radość gości

- gdy bezpieczne są.

 

Mają prawo do miłości

- przecież po to są!

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-28 21:50:59
Data edycji: 2020-05-28 21:51:07
Ilość wyświetleń: 248
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej