WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.28 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA: ,, MOJE UCZUCIA'' ( CZWARTEK 28.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1.Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk ,,Moje uczucia''.

 

* Zabawa z wykorzystaniem kostki mimicznej

( kostka mimiczna)

- Dziecko ogląda kostkę mimiczną, nazywa emocje przedstawione na obrazkach buzi.

- Kiedy się złościmy?( kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego,

czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę)

- Kiedy się smucimy? ( Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym,

że niektórych rzeczy nie będziemy mieć)

- Kiedy się boimy? ( gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć,

uciekać, chować się lub walczyć)

- Kiedy się cieszymy? ( Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia)

- Kiedy się wstydzimy? ( Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć;

gdy nie spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym)

- Kiedy zazdrościmy? ( Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość

lub smutek, możemy czuć jedno i drugie)

* Dziecko siedzi przed rodzicem i rzuca kostką mimiczną. Nie pokazuje, co wskazała

kostka, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzeństwo naśladuje minę, jaką

przedstawiło dziecko, i nazywa związaną z nią emocję.

 

* Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk ,,Moje uczucia''.

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

 

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

 

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

* Rozmowa na temat tekstu.

- Co mieszka w sercu?

- Czy zawsze jest nam wesoło?

- Czy zdarza się, że coś was smuci?

- Czy zdarza się, że coś was złości?

 

* Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom- dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

* Rysowanie na kartkach tego, co cieszy, i tego, co je smuci.

- Kartka podzielona na pół - w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym

rogu – słoneczka,

- Po lewej stronie kartki ( chmurka) rysuje dziecko to, co smuci, a po prawej stronie ( słonko)

co je cieszy.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 59

Data dodania: 2020-05-27 21:58:39
Data edycji: 2020-05-27 21:58:50
Ilość wyświetleń: 313
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej