WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.28 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA: ,, MOJE UCZUCIA'' ( CZWARTEK 28.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1.Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk ,,Moje uczucia''.

 

* Zabawa z wykorzystaniem kostki mimicznej

( kostka mimiczna)

- Dziecko ogląda kostkę mimiczną, nazywa emocje przedstawione na obrazkach buzi.

- Kiedy się złościmy?( kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego,

czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę)

- Kiedy się smucimy? ( Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym,

że niektórych rzeczy nie będziemy mieć)

- Kiedy się boimy? ( gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć,

uciekać, chować się lub walczyć)

- Kiedy się cieszymy? ( Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia)

- Kiedy się wstydzimy? ( Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć;

gdy nie spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym)

- Kiedy zazdrościmy? ( Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość

lub smutek, możemy czuć jedno i drugie)

* Dziecko siedzi przed rodzicem i rzuca kostką mimiczną. Nie pokazuje, co wskazała

kostka, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzeństwo naśladuje minę, jaką

przedstawiło dziecko, i nazywa związaną z nią emocję.

 

* Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk ,,Moje uczucia''.

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

 

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

 

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

* Rozmowa na temat tekstu.

- Co mieszka w sercu?

- Czy zawsze jest nam wesoło?

- Czy zdarza się, że coś was smuci?

- Czy zdarza się, że coś was złości?

 

* Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom- dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

* Rysowanie na kartkach tego, co cieszy, i tego, co je smuci.

- Kartka podzielona na pół - w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym

rogu – słoneczka,

- Po lewej stronie kartki ( chmurka) rysuje dziecko to, co smuci, a po prawej stronie ( słonko)

co je cieszy.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 59

Data dodania: 2020-05-27 21:58:39
Data edycji: 2020-05-27 21:58:50
Ilość wyświetleń: 255
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej