TEMAT DNIA : ,,DZIWNI GOŚCIE'' ( ŚRODA 27.05.2020)
ĆWICZENIA PORANNE
*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.
Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.
Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)
* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.
Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.
Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.
* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.
Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych
uderzeniach.
* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.
Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.
* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.
Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.
* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.
Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:
,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.
1. Zabawy przy piosence ,,Dziwni goście'' ( może być inna piosenka dotycząca emocji ).
* Wysłuchanie piosenki.
* Rozmowa na temat treści piosenki.
* Śpiewanie indywidualne wybranych fragmentów piosenki.
* Śpiewanie z różnym natężeniem głosu ( głośno, cicho, szeptem).
* Ćwiczenie ,,Słuchamy bębenka''- rozwijanie sprawności ruchowej.
- dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały.
- rytm ćwierćnut – maszeruje
- mocne uderzenie- wykonuje przysiady
- dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył
- szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach
- mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach
* Ćwiczenie oddechowe.
- Dziecko maszeruje przy dźwięku kastanietów, w określonym kierunku. Kiedy usłyszy głośny
dźwięk instrumentu, odwraca się przodem do rodzica. Nabiera powietrze nosem. Wypuszcza je,
wypowiadając proponowaną przez rodzica głoskę lub sylabę : o, a,u, hi, au.
* Ćwiczenie ,,Zaklaszcz tak jak ja'' – kształtujące poczucie rytmu, utrwalające rytm melodii
piosenki.
- Dziecko maszeruje w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje
wybrany fragmenty tekstu piosenki zgodnie z rytmem. Dziecko go powtarza: najpierw zbiorowo
( np. z rodzeństwem), a potem samodzielnie – klaszcząc, tupiąc.
* Zabawa ,,Dziwne głosy''- rozwijająca zdolność wyrażania emocji głosem.
( obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje)
- Na początku zabawy rodzic ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos.
- Umieszcza w widocznym miejscu na tablicy obrazki przedstawiające:
strach – prawdziwy krzyk
smutek – mruczenie, pociąganie nosem
radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha lub prawdziwy śmiech
złość – warczenie
* W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje po pokoju. Podczas przerwy w nagraniu rodzic
wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dziecko stara się wyrazić głosem emocje przedstawione
na obrazku.
2. Wykonanie pracy ,,Pożegnalny obrazek dla przyjaciela''.
- Wypowiedzi dziecka na temat ,, Kogo nazywamy przyjacielem?
( kartonowe serce, mazak)
- Dziecko podaje cechy przyjaciela, które rodzic zapisuje na kartonowym sercu ( np. dba o mnie,
jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia mnie, czuje się przy nim bezpiecznie…)
* Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół
- Dziecko stojąc wymawia kolejno imiona swoich przyjaciół, nie wydając głosu, a poruszając
tylko wargami.
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
( podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej)
- Ramką obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dziecko tworzy
dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto...Aby kompozycja była wypukła, część
papierów potrzebnych do wykonania pracy dziecko może pognieść.
* Wykonanie pracy przez dziecko.
* Wręczenie pracy swojemu przyjacielowi.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s. 56,57,58
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13