WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.27 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,DZIWNI GOŚCIE'' ( ŚRODA 27.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Dziwni goście'' ( może być inna piosenka dotycząca emocji ).

 

* Wysłuchanie piosenki.

* Rozmowa na temat treści piosenki.

* Śpiewanie indywidualne wybranych fragmentów piosenki.

* Śpiewanie z różnym natężeniem głosu ( głośno, cicho, szeptem).

* Ćwiczenie ,,Słuchamy bębenka''- rozwijanie sprawności ruchowej.

- dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały.

- rytm ćwierćnut – maszeruje

- mocne uderzenie- wykonuje przysiady

- dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył

- szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach

- mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach

* Ćwiczenie oddechowe.

- Dziecko maszeruje przy dźwięku kastanietów, w określonym kierunku. Kiedy usłyszy głośny

dźwięk instrumentu, odwraca się przodem do rodzica. Nabiera powietrze nosem. Wypuszcza je,

wypowiadając proponowaną przez rodzica głoskę lub sylabę : o, a,u, hi, au.

* Ćwiczenie ,,Zaklaszcz tak jak ja'' – kształtujące poczucie rytmu, utrwalające rytm melodii

piosenki.

- Dziecko maszeruje w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje

wybrany fragmenty tekstu piosenki zgodnie z rytmem. Dziecko go powtarza: najpierw zbiorowo

( np. z rodzeństwem), a potem samodzielnie – klaszcząc, tupiąc.

* Zabawa ,,Dziwne głosy''- rozwijająca zdolność wyrażania emocji głosem.

( obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje)

- Na początku zabawy rodzic ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos.

- Umieszcza w widocznym miejscu na tablicy obrazki przedstawiające:

strach – prawdziwy krzyk

smutek – mruczenie, pociąganie nosem

radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha lub prawdziwy śmiech

złość – warczenie

* W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje po pokoju. Podczas przerwy w nagraniu rodzic

wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dziecko stara się wyrazić głosem emocje przedstawione

na obrazku.

 

2. Wykonanie pracy ,,Pożegnalny obrazek dla przyjaciela''.

 

- Wypowiedzi dziecka na temat ,, Kogo nazywamy przyjacielem?

( kartonowe serce, mazak)

- Dziecko podaje cechy przyjaciela, które rodzic zapisuje na kartonowym sercu ( np. dba o mnie,

jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia mnie, czuje się przy nim bezpiecznie…)

* Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół

- Dziecko stojąc wymawia kolejno imiona swoich przyjaciół, nie wydając głosu, a poruszając

tylko wargami.

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej)

- Ramką obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dziecko tworzy

dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto...Aby kompozycja była wypukła, część

papierów potrzebnych do wykonania pracy dziecko może pognieść.

* Wykonanie pracy przez dziecko.

* Wręczenie pracy swojemu przyjacielowi.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 56,57,58

Data dodania: 2020-05-26 21:42:53
Data edycji: 2020-05-26 21:43:02
Ilość wyświetleń: 283
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej