WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.27 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,DZIWNI GOŚCIE'' ( ŚRODA 27.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1. Zabawy przy piosence ,,Dziwni goście'' ( może być inna piosenka dotycząca emocji ).

 

* Wysłuchanie piosenki.

* Rozmowa na temat treści piosenki.

* Śpiewanie indywidualne wybranych fragmentów piosenki.

* Śpiewanie z różnym natężeniem głosu ( głośno, cicho, szeptem).

* Ćwiczenie ,,Słuchamy bębenka''- rozwijanie sprawności ruchowej.

- dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały.

- rytm ćwierćnut – maszeruje

- mocne uderzenie- wykonuje przysiady

- dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył

- szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach

- mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach

* Ćwiczenie oddechowe.

- Dziecko maszeruje przy dźwięku kastanietów, w określonym kierunku. Kiedy usłyszy głośny

dźwięk instrumentu, odwraca się przodem do rodzica. Nabiera powietrze nosem. Wypuszcza je,

wypowiadając proponowaną przez rodzica głoskę lub sylabę : o, a,u, hi, au.

* Ćwiczenie ,,Zaklaszcz tak jak ja'' – kształtujące poczucie rytmu, utrwalające rytm melodii

piosenki.

- Dziecko maszeruje w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje

wybrany fragmenty tekstu piosenki zgodnie z rytmem. Dziecko go powtarza: najpierw zbiorowo

( np. z rodzeństwem), a potem samodzielnie – klaszcząc, tupiąc.

* Zabawa ,,Dziwne głosy''- rozwijająca zdolność wyrażania emocji głosem.

( obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje)

- Na początku zabawy rodzic ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos.

- Umieszcza w widocznym miejscu na tablicy obrazki przedstawiające:

strach – prawdziwy krzyk

smutek – mruczenie, pociąganie nosem

radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha lub prawdziwy śmiech

złość – warczenie

* W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje po pokoju. Podczas przerwy w nagraniu rodzic

wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dziecko stara się wyrazić głosem emocje przedstawione

na obrazku.

 

2. Wykonanie pracy ,,Pożegnalny obrazek dla przyjaciela''.

 

- Wypowiedzi dziecka na temat ,, Kogo nazywamy przyjacielem?

( kartonowe serce, mazak)

- Dziecko podaje cechy przyjaciela, które rodzic zapisuje na kartonowym sercu ( np. dba o mnie,

jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia mnie, czuje się przy nim bezpiecznie…)

* Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół

- Dziecko stojąc wymawia kolejno imiona swoich przyjaciół, nie wydając głosu, a poruszając

tylko wargami.

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej)

- Ramką obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dziecko tworzy

dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto...Aby kompozycja była wypukła, część

papierów potrzebnych do wykonania pracy dziecko może pognieść.

* Wykonanie pracy przez dziecko.

* Wręczenie pracy swojemu przyjacielowi.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 56,57,58

Data dodania: 2020-05-26 21:42:53
Data edycji: 2020-05-26 21:43:02
Ilość wyświetleń: 235
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej