WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.26 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA: ,, CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE'' ( WTOREK 26.05.2020)

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

*Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Różne powitania''.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać dz. np.

Witają się wasze kolana ( plecy, łokcie, czoła)

* Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni -,,Wiatraczki''.

Dzieci obracają się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

* Ćwiczenie rąk i nóg - ,,Spacer raków''.

Dzieci poruszają się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

* Podskoki -,,Skaczące piłeczki''.

Dzieci podskakują nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych

uderzeniach.

* Ćwiczenia równowagi - ,,Na huśtawce''.

Dzieci dobierają się parami, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych - ,,Myjemy się po zabawie''.

Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

* Ćwiczenia uspokajające - ,,Maszerujemy i mówimy rymowankę''.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

,,My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące''.

 

 

1. ,,Co jest cięższe, a co lżejsze'' – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.

( zapoznanie z waga szalkową)

- Dziecko ogląda wagę szalkową, nazywa jej części.

* Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.

( klocki drewniane, sześcienne, miś)

* Rodzic przygotował klocki: drewniane, sześcienne, i misia.

- Rodzic mówi, że dziecko będzie porównywać wagę ( masę) misia i klocków.

* Pierwsza sytuacja.

- Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.

- Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?

- Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

* Druga sytuacja.

- Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.

- Co jest cięższe? Co jest lżejsze?

- Po czym poznałeś, że cztery klocki ważą tyle co miś?

( ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia)

* Trzecia sytuacja.

- Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.

- Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?

- Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

* Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.

( różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, waga szalkowa)

- Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

* Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek ,,Nazwy miesięcy''- utrwalanie nazw miesięcy.

W miejscach oznaczonych * dziecko powtarza za rodzicem – na jednym wydechu- nazwy

miesięcy.

 

Jakie miesiące

w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy

miesięcy znamy?

Komu nie sprawi

trudu zadanie,

niech rozpoczyna

ich wyliczanie.

Powietrza dużo

buzia nabiera

i na wydechu

nazwy wymienia:

- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień*.

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie: - styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,

- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 55

 

 

 

Data dodania: 2020-05-25 22:26:01
Data edycji: 2020-05-25 22:26:11
Ilość wyświetleń: 239
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej