"Potrafię mierzyć"
Witajcie pracowite pszczółki - dzisiaj będziemy mierzyć co tylko się da, ale nie będą to ubrania do mierzenia :) Będziemy mierzyć jakie są długości różnych przedmiotów ;)
"Co jest długie, a co krótkie?" - będziemy porównywali długości sprzętów w pokoju za pomocą sznurka i innych narzędzi pomiarowych oraz sposobów mierzenia. Rodzice - poproście dzieci, aby zmierzyły stopami długość dywanu w pokoju. Dziecko stawiając stopę za stopą dokonuje pomiaru głośno przeliczając ilość stóp (może być z pomocą rodzica). Teraz pokażmy dziecku różne przyrządy do mierzenia: centymetr (miara krawiecka), miarkę, linijkę, sznurek, patyk, itp. Pokazujemy jak korzysta się z każdego z nich. Dziecko dokonuje pomiaru tego samego dywanu innymi przyborami pomiarowymi. Jeśli nie mamy dywanu wyznaczamy inny cel pomiarowy. Możemy dokonać pomiaru innych przedmiotów: stolik, parapet, skrzynię z zabawkami). porównujemy pomiary, określamy co jest krótkie, a co długie, co jest dłuższe lub krótsze.
"Niski czy wysoki"- zabawa z elementami mierzenia. Dobieranie w pary: niski - wysoki, niski - niski, wysoki - wysoki. układanie rytmów niski, wysoki, niski, wysoki itd. Do wykorzystania sylwety z załączników - wycinamy i układamy według poleceń rodzica. Chętne dzieci dorysowują stroje dla sylwet. ułożone rytmy naklejamy na kartkę, aby wzór był dłuższy przecinamy kartkę na pół po dłuższym boku i sklejamy krótkimi bokami tworząc długi pasek, na którym nakleimy nasze rytmy z sylwet.
"Dbamy o zdrowie" - zestaw zabaw gimnastycznych. W miarę możliwości zachęcam do przeprowadzenia zabaw na świeżym powietrzu i zapraszam całą rodzinę do wspólnej zabawy.
Pozdrawiam
i życzę udanych pomiarów
JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13