WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.20 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,, MÓJ TATA''( ŚRODA 20.05.2020).

 

Ćwiczenia poranne.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.

- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.

Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad

głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.

- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.

- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny

skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.

- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.

- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian

prawą i lewą nogą.

*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.

- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

i prostowaniem rąk w łokciach.

*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.

- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem

rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;

,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

 

 

1. Zabawa przy piosence ,,Mój tata'' ( może być inna piosenka o tacie, rodzinie).

 

* Rozmowa na temat- ,,Jak pomagam swoim rodzicom''.

- Czy pomagasz swoim rodzicom? W czym?

- Czy powinnaś pomagać rodzicom ? Dlaczego?

 

* Karta pracy, cz.4, s. 49.

- Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom.

- Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom.

- Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.

 

* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.

- Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, skok dostawny w wyznaczonych przez

rodzica kierunkach.

* Zabawa ,,Powtórz za mną''- rozwijająca reakcję na przerwę w muzyce.

( nagranie piosenki ,,Mój tata'' lub innej)

- Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach pokoju, przy nagraniu muzyki.

- Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje wybrany przez siebie dwutaktowy fragment piosenki

zachowując jej rytm. Dziecko:

- powtarza go,

- następnie powtarza go, łącząc z określonym przez rodzica ruchem, np.

kto zawiąże sznurowadło - dz. wykonuje obrót wokół siebie,

gdy rozwiąże się – miarowo klaszcze

Ja i mój tata - cztery razy tupie

to super przyjaciele – krzyżuje ręce na piersiach, kołysze się w lewą, a potem – w prawą stronę.

* Zabawa ,,Głośno – cicho''- rozwijająca reakcję na zmiany dynamiczne.

- Dziecko maszeruje po okręgu koła, przy piosence.

- Na mocne uderzenie w tamburyn – zatrzymuje się, przechodzi do przysiadu.

- Gdy rodzic opuszcza rękę trzymającą instrument i delikatnie nim potrząsa, dziecko przechodzi

do przysiadu i recytuje szeptem tekst : Ja i mój tata to super przyjaciele.

- Następnie rodzic unosi rękę trzymającą instrument coraz wyżej i gra coraz głośniej – dziecko

przechodzi do pozycji stojącej i głośno recytuje tekst : Z tatą mogę przeżyć przygód bardzo

wiele.

 

 

2. Laurka dla mamy i taty - ćwiczenia plastyczne.

 

 

* Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego ,,Nie jestem sam''.

 

Mama biega po pokojach

ze ścierką,

z odkurzaczem,

z froterką.

 

Tata biega po pokojach

z fajką,

z książką

z pomysłami.

 

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju z lalkami, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy

atlasy…

 

Gdy w domu -

tatuś i mama,

nie jestem sama.

 

* Rozmowa na temat wiersza.

 

- Co robi mama?

- Co robi tata?

- Gdzie jest dziewczynka?

- Dlaczego jest szczęśliwa?

 

* Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później

coraz głośniej.

 

Gdy w domu -

tatuś i mama,

nie jest sama.

 

* Pisanie po śladzie liter i połączeń między nimi ( w powiększonej liniaturze), po wzorze

przygotowanym przez rodzica.

 

To mama i tata.

 

* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

( kolorowa kartka z bloku technicznego, wycięte kolorowe kwiatki lub naklejki, klej)

 

- Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.

- Naklejanie gotowych elementów ( kwiatków) na kartkę.

- Można przykleić uprzednio napisany napis – Kwiaty dla mamy i taty.

 

 

 

* Czytanie zdań. Ilustrowania ich.

( zdania, kartki, kredki, klej)

 

- Przykładowe zdania.

 

W wazonie były trzy tulipany.

To niebieska miska, a w niej maliny.

Ta żabka jest cała zielona.

- Ilustrowanie zdań.

- Naklejanie podpisów pod ilustracją.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz. 4, s. 49, 50.

 

Data dodania: 2020-05-19 22:37:47
Data edycji: 2020-05-19 22:38:01
Ilość wyświetleń: 298
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej