TEMAT DNIA : ,, MÓJ TATA''( ŚRODA 20.05.2020).
Ćwiczenia poranne.
* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.
- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.
Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad
głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.
- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.
- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny
skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.
*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.
- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.
- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian
prawą i lewą nogą.
*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.
- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem
i prostowaniem rąk w łokciach.
*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.
- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem
rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;
,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.
1. Zabawa przy piosence ,,Mój tata'' ( może być inna piosenka o tacie, rodzinie).
* Rozmowa na temat- ,,Jak pomagam swoim rodzicom''.
- Czy pomagasz swoim rodzicom? W czym?
- Czy powinnaś pomagać rodzicom ? Dlaczego?
* Karta pracy, cz.4, s. 49.
- Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom.
- Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom.
- Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
* Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.
- Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, skok dostawny w wyznaczonych przez
rodzica kierunkach.
* Zabawa ,,Powtórz za mną''- rozwijająca reakcję na przerwę w muzyce.
( nagranie piosenki ,,Mój tata'' lub innej)
- Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach pokoju, przy nagraniu muzyki.
- Podczas przerwy w muzyce rodzic recytuje wybrany przez siebie dwutaktowy fragment piosenki
zachowując jej rytm. Dziecko:
- powtarza go,
- następnie powtarza go, łącząc z określonym przez rodzica ruchem, np.
… kto zawiąże sznurowadło - dz. wykonuje obrót wokół siebie,
gdy rozwiąże się – miarowo klaszcze
Ja i mój tata - cztery razy tupie
to super przyjaciele – krzyżuje ręce na piersiach, kołysze się w lewą, a potem – w prawą stronę.
* Zabawa ,,Głośno – cicho''- rozwijająca reakcję na zmiany dynamiczne.
- Dziecko maszeruje po okręgu koła, przy piosence.
- Na mocne uderzenie w tamburyn – zatrzymuje się, przechodzi do przysiadu.
- Gdy rodzic opuszcza rękę trzymającą instrument i delikatnie nim potrząsa, dziecko przechodzi
do przysiadu i recytuje szeptem tekst : Ja i mój tata to super przyjaciele.
- Następnie rodzic unosi rękę trzymającą instrument coraz wyżej i gra coraz głośniej – dziecko
przechodzi do pozycji stojącej i głośno recytuje tekst : Z tatą mogę przeżyć przygód bardzo
wiele.
2. Laurka dla mamy i taty - ćwiczenia plastyczne.
* Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego ,,Nie jestem sam''.
Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju z lalkami, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy
atlasy…
Gdy w domu -
tatuś i mama,
nie jestem sama.
* Rozmowa na temat wiersza.
- Co robi mama?
- Co robi tata?
- Gdzie jest dziewczynka?
- Dlaczego jest szczęśliwa?
* Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później
coraz głośniej.
Gdy w domu -
tatuś i mama,
nie jest sama.
* Pisanie po śladzie liter i połączeń między nimi ( w powiększonej liniaturze), po wzorze
przygotowanym przez rodzica.
To mama i tata.
* Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
( kolorowa kartka z bloku technicznego, wycięte kolorowe kwiatki lub naklejki, klej)
- Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
- Naklejanie gotowych elementów ( kwiatków) na kartkę.
- Można przykleić uprzednio napisany napis – Kwiaty dla mamy i taty.
* Czytanie zdań. Ilustrowania ich.
( zdania, kartki, kredki, klej)
- Przykładowe zdania.
W wazonie były trzy tulipany.
To niebieska miska, a w niej maliny.
Ta żabka jest cała zielona.
- Ilustrowanie zdań.
- Naklejanie podpisów pod ilustracją.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz. 4, s. 49, 50.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13