TEMAT DNIA : ,,JAK NASI RODZICE'' ( WTOREK 19.05.2020).
Ćwiczenia poranne.
* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.
- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.
Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad
głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.
- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.
- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny
skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.
*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.
- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.
- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian
prawą i lewą nogą.
*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.
- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem
i prostowaniem rąk w łokciach.
*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.
- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem
rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;
,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.
1. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
( mierzenie wzrostu dziecka) – miarka
* Rodzic mierzy wysokość ciała dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie.
- W notesie zapisuje wzrost dziecka. Można zmierzyć w ten sam sposób rodzeństwo i
porównać wysokość.
* Zabawa ruchowa ,,Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
( tamburyn)
- Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach tamburyna. Na przerwę w grze dobierają się
parami i porównują swój wzrost; kto jest wyższy, a kto niższy. Dzięki tamburynu zapraszają do
ponownego poruszania się po pokoju.
* Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Jak nasi rodzice''.
- Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu. Na hasło ,,Jak mama'' naśladują czynności
wykonywane przez mamę. Na hasło ,,Jak tata''- czynności wykonywane przez tatę.
* Gimnastyka z tatą – rozwijanie sprawności ruchowej przy muzyce.
( małe obręcze, tamburyn)
- Rodzic zwraca się do dziecka: razem z tatą idziemy do parku.
dz. maszeruje w rytm tamburynu między obręczami.
- Teraz lekka rozgrzewka!- szybkie uderzenia w instrument. Dz. przeskakuje z nogi na nogę,
następnie biega między obręczami.
- Pada deszcz, chowamy się pod daszek!- unosi najbliżej leżącą obręcz w górę i stoi chwilę w
bezruchu.
- Przestało padać, biegamy dalej!- ponowny bieg po pokoju- dźwięki instrumentu w rytmie
ósemek, bieg drobnymi krokami dookoła leżącej obręczy.
- Wracamy do domu – maszeruje w rytmie tamburynu między obręczami.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)
* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest
głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.
złożone paski bibuły.
* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają
paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.
Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.
* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną
i w drugą stronę.
* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad
podłogą.
* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.
* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i
rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują
w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach
żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-
biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.
- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy
dz. zamieniają się rolami.
* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy
rozstawionymi nogami.
* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.
* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.
Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.
* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.
Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.
* Wypowiedzi dz. na temat ,,Co lubią moi rodzice ''?
- Dz. określa, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podaje, dzieląc dane słowa
na sylaby; np. dz. mówi, że mama lubi cze-ko- la- dę, a tata cias-to.
ZADANIA NA DZIŚ
Karta pracy, cz.4, s. 46,47,48
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13