WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

2020.05.19 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JAK NASI RODZICE'' ( WTOREK 19.05.2020).

 

 

Ćwiczenia poranne.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.

- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.

Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad

głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.

- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.

- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny

skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.

- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.

- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian

prawą i lewą nogą.

*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.

- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

i prostowaniem rąk w łokciach.

*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.

- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem

rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;

,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

 

 

1. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

 

( mierzenie wzrostu dziecka) – miarka

* Rodzic mierzy wysokość ciała dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie.

- W notesie zapisuje wzrost dziecka. Można zmierzyć w ten sam sposób rodzeństwo i

porównać wysokość.

* Zabawa ruchowa ,,Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

( tamburyn)

- Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach tamburyna. Na przerwę w grze dobierają się

parami i porównują swój wzrost; kto jest wyższy, a kto niższy. Dzięki tamburynu zapraszają do

ponownego poruszania się po pokoju.

 

* Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Jak nasi rodzice''.

- Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu. Na hasło ,,Jak mama'' naśladują czynności

wykonywane przez mamę. Na hasło ,,Jak tata''- czynności wykonywane przez tatę.

 

* Gimnastyka z tatą – rozwijanie sprawności ruchowej przy muzyce.

( małe obręcze, tamburyn)

- Rodzic zwraca się do dziecka: razem z tatą idziemy do parku.

dz. maszeruje w rytm tamburynu między obręczami.

- Teraz lekka rozgrzewka!- szybkie uderzenia w instrument. Dz. przeskakuje z nogi na nogę,

następnie biega między obręczami.

- Pada deszcz, chowamy się pod daszek!- unosi najbliżej leżącą obręcz w górę i stoi chwilę w

bezruchu.

- Przestało padać, biegamy dalej!- ponowny bieg po pokoju- dźwięki instrumentu w rytmie

ósemek, bieg drobnymi krokami dookoła leżącej obręczy.

- Wracamy do domu – maszeruje w rytmie tamburynu między obręczami.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

* Wypowiedzi dz. na temat ,,Co lubią moi rodzice ''?

- Dz. określa, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podaje, dzieląc dane słowa

na sylaby; np. dz. mówi, że mama lubi cze-ko- la- dę, a tata cias-to.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 46,47,48

Data dodania: 2020-05-18 22:19:34
Data edycji: 2020-05-18 22:19:45
Ilość wyświetleń: 257
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej