WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

2020.05.19 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,JAK NASI RODZICE'' ( WTOREK 19.05.2020).

 

 

Ćwiczenia poranne.

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Wysoko – nisko''.

- Dz. biega po pokoju przy akompaniamencie tamburyna.

Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko'' staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad

głową; hasło ,,Nisko''! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

*Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - ,,Myję z tatą samochód''.

- Dz. naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

*Ćwiczenie wyprostne - ,,Rodzic zmęczony, rodzic wypoczęty''.

- Dz. siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło,, Rodzic zmęczony ''- wykonuje luźny

skłon tułowia w przód. Na hasło ,,Rodzic wypoczęty'' – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

*Podskoki - ,,Froteruję z mamą podłogę''.

- Dz. rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

*Ćwiczenie równowagi -,,Rysuję obrazek dla mamy i taty''.

- Dz. stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian

prawą i lewą nogą.

*Ćwiczenie ożywiające - ,,Rodzinna wycieczka rowerowa''.

- Dz .biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

i prostowaniem rąk w łokciach.

*Ćwiczenie uspakajające - ,,Mama i tata''.

- Dz. maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem

rymowanki ,,Mama i tata kochają mnie'', na słowo ,, mnie'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie;

,,Mama i tata mają dla mnie czas''- na słowo ,, czas'' zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

 

 

1. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

 

( mierzenie wzrostu dziecka) – miarka

* Rodzic mierzy wysokość ciała dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie.

- W notesie zapisuje wzrost dziecka. Można zmierzyć w ten sam sposób rodzeństwo i

porównać wysokość.

* Zabawa ruchowa ,,Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

( tamburyn)

- Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach tamburyna. Na przerwę w grze dobierają się

parami i porównują swój wzrost; kto jest wyższy, a kto niższy. Dzięki tamburynu zapraszają do

ponownego poruszania się po pokoju.

 

* Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Jak nasi rodzice''.

- Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu. Na hasło ,,Jak mama'' naśladują czynności

wykonywane przez mamę. Na hasło ,,Jak tata''- czynności wykonywane przez tatę.

 

* Gimnastyka z tatą – rozwijanie sprawności ruchowej przy muzyce.

( małe obręcze, tamburyn)

- Rodzic zwraca się do dziecka: razem z tatą idziemy do parku.

dz. maszeruje w rytm tamburynu między obręczami.

- Teraz lekka rozgrzewka!- szybkie uderzenia w instrument. Dz. przeskakuje z nogi na nogę,

następnie biega między obręczami.

- Pada deszcz, chowamy się pod daszek!- unosi najbliżej leżącą obręcz w górę i stoi chwilę w

bezruchu.

- Przestało padać, biegamy dalej!- ponowny bieg po pokoju- dźwięki instrumentu w rytmie

ósemek, bieg drobnymi krokami dookoła leżącej obręczy.

- Wracamy do domu – maszeruje w rytmie tamburynu między obręczami.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

( nagranie muzyki marszowej, odtwarzacz CD, paski kolorowej bibuły)

 

* Zgodnie z muzyką – dz. maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest

głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dz.

złożone paski bibuły.

* ,,Tańczące bibułki'' – przy nagraniu dowolnej muzyki dz. swobodnie tańczą i poruszają

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

* ,,Po kole'' – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną

i w drugą stronę.

* ,,Powitania bibułką''- dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

* ,,Jak najwyżej''- wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad

podłogą.

* ,,Sprytne palce''- chwytają palcami stopy bibułkę leżąca na podłodze i podają ją sobie do rąk.

* ,,Pszczółki i niedźwiedzie – rodzic dzieli dz. na dwie grupy ( zachęcam do zabawy rodzeństwo i

rodziców)- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują

w ulu miodu. Niedźwiedzie, znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach

żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek, pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie-

biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część sali.

- Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Przy powtórzeniu zabawy

dz. zamieniają się rolami.

* ,,Rysujemy ósemkę'' – dz. przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

* ,,Lustro''- jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.

* ,,Wiatr i wiaterek''- dz. dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

* ,,Latające owady''- zgniatają bibułkę a kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.

Na koniec, wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował rodzic.

* Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze , przykucają i wyskakują w górę.

 

 

* Wypowiedzi dz. na temat ,,Co lubią moi rodzice ''?

- Dz. określa, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podaje, dzieląc dane słowa

na sylaby; np. dz. mówi, że mama lubi cze-ko- la- dę, a tata cias-to.

 

 

ZADANIA NA DZIŚ

 

Karta pracy, cz.4, s. 46,47,48

Data dodania: 2020-05-18 22:19:34
Data edycji: 2020-05-18 22:19:45
Ilość wyświetleń: 311
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej